Čtvrtý litrový titul týmu BMW INVELT

Víkendový předposlední závod Mistrovství České Republiky, který se uskutečnil na mosteckém autodromu, měl pro náš tým mistrovskou příchuť. Zásluhou Michala Drobného jsme získali s předstihem před posledním závodem v Poznani titul ve třídě litrových štoků. Tento je pro nás, po třech úspěších Michala Filly, již čtvrtým zlatým zářezem do historie národního šampionátu.

Čtvrtý litrový titul týmu BMW INVELT
V pátečním odpoledni nastoupil k závodu volné třídy nad 600ccm Jan Nimmerfoll, ten se vracel po zranění ze Slovakiaringu zpět na závodní dráhu. I přes zdravotní indispozici, která jej po pádu ze Slovenska provází, Honza zabojoval a dojel si pro páté místo v cíli závodu, kdy na vítězného Václava Rumlenu ztratil pouhých devět vteřin.

Litrové štoky byly bez Honzovy účasti. S šancí na zisk titulu nastupoval do závodu ze sedmé pozice na startu Michal Drobný, stačilo mu v závodě dojet na druhé pozici v hodnocení MČR a měl titul doma. Michal udržel v závodě nervy na uzdě, po vydařeném startu se musel probít přes Tomáše Holubce, který mu stál v cestě k zisku druhého místa, podařilo se mu Tomáše předjet a ve zbytku závodu si kontroloval bezpečný náskok, který znamenal páté místo v hodnocení Alpe Adria a vytouženou druhou pozici v hodnocení českého mistráku. 
Michal Filla si pro nedělní závod zajistil poleposition v tomto nabitém poli, když si poradil jak s Rakušanem Meklauem, tak Bulharem Choyem i Rakušanem Reschem. Závod samotný Michal v rámci MČR absolutně ovládl, jel celou dobu na čele závodu, ovšem v posledním kole jej dokázal pokořit Rakušan Andy Meklau, jehož zadní pneumatika měla v závěru závodu lepší grip.
V závodě superbike startoval Michal Filla ze třetí pozice, tato mu zůstala i v průběhu závodu, to totiž jel ve vláčku za Meklauem a Švýcarem Junodem. Nakonec však své soupeře nedokázal pokořit a dorazil do cíle na třetí pozici, kdy opět suverénně ovládl hodnocení MČR.

Jan Nimmerfoll #14:“Vzhledem k množství zranění, které byly způsobeny pády, se jezdilo docela dobře. Měl jsem obavu, že to vůbec nepůjde. Nakonec jsem do kvalifikací nastoupil, ale bolesti, které jsem měl, mi nedovolily jet lépe než na osmé místo na startu. Po pátečním warmupu jsem myslel, že do závodu nenastoupím vůbec. Nakonec byl závod velice dobrý a pouze jsem litoval, že na začátku závodu nebyla větší aktivita v předjíždění. Super závod, s pátým místem jsem byl velmi spokojený. Děkuji mechanikovi Honzovi Vrbovi, který pro tenhle závod udělal nemožné. Děkuji za podporu v týmu BMW INVELT, hlavně Michalovi Fillovi. Vždy, když člověk potřebuje podpořit, on je jako nejzkušenější z týmu připraven pomoci. Už se toho začínám i bát, jestli mi nevidí do hlavy. :-) Děkuji Pirelli servisu, kdy pneumatiky fungovaly výborně a v průběhu závodu nebyl jediný problém. Děkuji sponzorům za podporu.“

Michal Filla #55:Byl to náš první a poslední závod v ČR a tak jsme se chtěli ukázat v dobrém světle. Chvilku mi trvalo, než jsem se dostal do tempa, ale nakonec to nebylo tak špatné. Kvalifikace stocků nám vyšla docela dobře a zlepšili jsme si své maximum. V SBK se nám ale moc nedařilo a do závodu jsme tedy udělali ještě nějaké úpravy. Do závodu jsem se do toho pořádně opřel a bouchly mi saze. Ve štocích jsem celý závod vedl, ale pak jsem dostal takový highsider, že jsem musel pustit Andyho před sebe. Chtěl jsem ho ještě zakrojit, ale přišel další smyk a bylo z toho 2.místo. V bajcích jsem jel za klukama z Grandys duo jako blázen, ale jeli nějak rychle. Padl nám tam i dobrej čas 1:36,3, ale poslední kola už jsem musel zvolnit, dost to klouzalo. Gratuluji Bóžovi k zisku titulu a klukům z týmu děkuji za odvedenou práci.“

Michal Drobný #90:“ Do Mostu jsem se jako každý rok moc netěšil a to z jednoduchého důvodu - má kariéra začínala na tomto okruhu v kubatuře 125ccm a proto mám v hlavě zablokováno spousty chyb a hlavně se zde nemohu zbavit dvackové stopy, která je pro velkou motorku absolutně nevyhovující a nevím si s ní zde rady. Čtvrteční a páteční volné tréninky byly poznamenány počasím. Totální psychická nepohoda mi v prvním kvalifikaci pomohla až k 7. místu s časem 1.38.8 pro mě to znamenalo zlepšení osobáku o 1.2s , ale jinak jsem s tím nemohl být spokojen. Druhá kvalda a opět se opakující problém s mojí palicí, která již myslela na titul a prostě nechtěla riskovat. Takže jsem nezlepšil čas a byl jsem vnitřně rozloženej. Naštěstí jsem v nejlepším domácím teamu tak mi každý absolutně pomohl k návratu do pohody a já v klidu nastoupil do warmupu. Znamenalo to pro mě zlepšení a minimální odstup od prvních. Most a první šikana. Zde pro mě všechno většinou končilo v prvním kole! Naštěstí start jsem měl dobrý a ze sedmého místa jsem byl v první pravé čtvrtý, ale co čert nechtěl, ve druhé levé mě podjel jeden z jezdců a vytlačil mě až na trávu. Musel jsem ubrat plyn a než jsem se stihl vrátit opět na trať, byl jsem někde okolo 10 místa. V ten moment moje nervová soustava makala na plné obrátky a já už přemýšlel, jak je titul v háji. Naštěstí už v nájezdu do druhého kola jsem byl hned za Tomášem Holubcem, kterého jsem prostě musel porazit. Na brzdy se mi ho podařilo předjet a v dalších třech kolech jsem mu ucukl na odstup tří vteřin. Stabilně rychlé časy jsem držel až do konce závodu, kdy jsem ještě v poslední zatáčce předjel jednoho jezdce a výsledkem bylo 5. místo v AA cupu a druhé v mistráku. Závěrem bych chtěl všem poděkovat - týmu BMW INVELT, Pirelli, tátovi, Hanzovi, Kajdovi , Marťanovi, klukům ze žlutýho stanu a v neposlední řadě Viktorovi Nossovi a taky Michalovi Fillovi který mi moc pomohl, když už jsem opravdu nevěděl, kudy to vede. VŠEM VÁM MOC DĚKUJI!“



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist