V Hořicích slavil zlatý double Aleš Nechvátal

Po destrukci motoru Alešovy Hondy CBR 1000RR a ztráty třetího místa na závodech v Těrlicku, byl celý tým Road Racing Liberec plný očekávání, zda se podaří na velmi důležité závody v Hořicích vůbec odjet, respektive, zda bude na čem závodit.

Kluci naštěstí dokázali narychlo sehnat jetý sériový motor, který ale po odbrzdění vykazoval oproti původnímu vyladěnému ztrátu 24 koní. Hořický okruh je ale více technický, než rovinatý, tak jsme doufali, že i s tímto handicapem bude schopen nabité konkurenci z IRRC stíhat.

Celý tým dorazil na místo už v pátek. Tradiční flek v aleji za hvězdárnou jsme pro tento podnik vyměnili a zázemí přesunuli společně s týmem Racetrack.cz blíže do “centra” k chatkám.

„Byl jsem plný očekávání a měl jsem trochu strach z nového motoru v mé Hondě. Naštěstí se vše stihlo přichystat, abych mohl vůbec závody v Hořicích absolvovat. Tímto děkuji všem dobrým lidem od Máry Červeného ;),“ prozradil jezdec Aleš Nechvátal. „V první kvaldě se ukázalo, že to není prohraný boj i bez potřebných koní. Motorka jako celek pracovala perfektně a mě se podařilo využít potenciál nově nazuté sady gum.“

„První kvaldu jsem vyhrál a těšil se do druhé a na posun na ještě lepší čas. Bohužel druhá kvalda zlepšení nepřinesla a to i vlivem špatně zvolené směsi gum, které již nepracovaly jak bych potřeboval. Přede mně se tak na startovní rošt dostal Kamil Holán a vedoucí muž IRRC Didier Grams. Do nedělního warm upu jsem nazul novou střední směs, což se vyplatilo. Motorka opět poslouchala a já dokázal zajet nejlepší ranní čas, což bylo určitě plus před dvěma důležitými závody. Pak už jsem se jen soustředil na to jak ze třetího místa správně odstartovat a nepustit před sebe soupeře na silnějších motorkách.
„Start maršál odchází, řadím za jedna, světla zhasínají, pouštím spojku a Honda poslušně vystřeluje dopředu,“
komentoval start prvního klání Aleš Nechvátal. „Didier vedle mě na svém BMW trochu poskakuje a já se řadím do první zatáčky těsně za Kamila. Tempo je opravdu vysoké. Po tvrdých brzdách dolů do města na výjezdu z pravé na náměstí Kamil pod přidaným plynem ztrácí grip zadního kola a bohužel padá. V ten moment ve mě hrkne a tak tak ho míjím. Najednou mám ale volnou cestu a jedu přesně tak jak potřebuji. Vím, že to nebude jednoduché protože někde za mnou musí být velmi zkušený Grams. Držím stabilní tempo, až jsem si postupně vybudoval bezpečný náskok. Čas na laptimeru ukazuje nejrychlejší kolo 2:18,0 což je moje nové maximum na této trati a závod bezpečně dojíždím na první příčce. Škoda pádu Kamila, protože tak jednoduché bych to rozhodně neměl.“
K druhému závodu Aleš Nechvátal blíže uvedl: „Opět ve stejném složení stojíme na startu. Před Kamilem na pole position smekám, když přes všechny pády a odjeté závody ve dvou třídách ještě sebral síly a postavil se znovu na rošt. Světla opět zhasínají a mě se daří odstartovat ještě lépe než v první jízdě a do pravé sklápím jako první. Snažím se uklidnit a nasadit dobré tempo. Kolo co kolo jsem věděl, že Kamil je těsně za mnou a útok musí každou chvíli přijít. Snažil jsem se neudělat sebemenší chybu. Držím časy pod 2:19, ale grip je s přibývajícími koly menší a menší. S vypětím všech možných sil :) jsem Kamila udržel za zády až do konce a dojel si tak podruhé pro první místo, což je pro mě životním úspěchem. Odjíždím mávací kolečko které si maximálně užívám. Hořické tribuny byly opět plné a diváci byli skvělí. Stejně tak pořadatelé odvedli perfektní práci a myslím, že si ve světě určitě udělali skvělou vizitku a na příští ročníky ať už TT nebo 300 zatáček tak přilákají další kvalitní jezdce. S celým víkendem jsem nesmírně spokojen, vše klapalo jak mělo. Tímto všem moc děkuji za podporu!“
Tým Road Racing liberec CZ: „Aleš stejně jako zbytek týmu odvedl tento víkend skvělou práci. I přes nepřízeň a ztrátu našlapaného motoru se podařilo vše vyřešit a zachovat chladnou hlavu. Alda ukázal že se za poslední roky opravdu hodně posunul a své zkušenosti dokázal naplno využít. Vítězství v obou závodech je asi nejcennější úspěch našeho týmu a nejeden z nás zamáčkl pod stupni vítězů slzu štěstí. Celkový posun v celkovém pořadí IRRC na čtvrté místo byl už pak jen třešničkou na dortu.

„Abychom ale nemluvili jen o Aldovi, nesmíme zapomenout i na druhého jezdce našeho týmu Vláďu Šnajdra, jehož hlavní specialitou jsou Twiny, které se ale bohužel v rámci tohoto víkendu nejely a tak si na divokou kartu vyzkoušel hořickou trať v nejsilnější kubatuře na zapůjčeném motocyklu KTM RC8R od KTM Autonova Brno. V nabité konkurenci si nevedl vůbec špatně, když závody dokončil na 22. a 21. místě. Jeho report si už brzo také přečtete."


Další štací týmu by měli být “znovuzrozené” Dymokury, kde byste nás měli vidět opět ve třech nejrychlejší třídách SBK, SSP a Twin. Doufáme, že se nám podaří udržet formu a se všemi z vás se opět uvidíme.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist