Už se těším na další ročník, říká Aleš Nechvátal

Závodní okruh v Dymokurech napsal již sedmnáctou kapitolu své historie, která odstartovala novodobou éru závodění v místě motocyklům zaslíbeném a zároveň ukončila letošní sezonu na přírodních okruzích. Nejsilnější kubaturu vyhrál Aleš Nechvátal jehož vyjádření k samotnému závodu přinášíme společně s fotogalerií Miloše Rejmana.

Už se těším na další ročník, říká Aleš Nechvátal

Kapitoly článku

Po vydařeném závodě na německém Frohburgu se tým Road Racing Liberec přesunul zpět na domácí půdu a Aleš “Alda” Nechvátal nastoupil do posledního závodu této sezony na přírodním okruhu v Dymokurech, kde se úspěšně popral v nejsilnější litrové třídě o stupně vítězů.

Vítěz závodu Aleš “Alda” Nechvátal k víkendu uvedl: „Do Dymokur jsme přijeli už ve čtvrtek odpoledne. Po nachystání zázemí a motorky následovalo seznámení s krátkou, ale velmi rychlou tratí (průměr obou rychlých tříd přes 170km/h) která slibovala velké souboje hlavně na brzdách. V prvních tréningových jízdách se ale ukázal problém na dráze, v podobě čerstvě vyspravených úseků plných kamínků. Ty byly opravdu všudypřítomné a nejednomu jezdci komplikovali jízdu.“
„Kamínky obalené v asfaltu, který se nepříjemně lepil na gumy, znemožňovaly prudké brzdění. Důkazem byly hned dvě desítky pádů v sobotních jízdách, oprýskané kapoty i přilby (proto ty zalepené helmy u několika jezdců) a ruce plné malých modřin. Ale i o tom jsou závody road racingu. Každá přírodní trať nemůže mít povrch jak špičkový autodrom. Jak někdo v depu pronesl, tohle není sport pro slečinky ... .“

„I tak se ale pořadatelé snažili na výbornou a nelze jim v tomto směru nic vytknout. Zametací vůz vyjížděl téměř po každé jízdě a neustále se dráha uklízela. V první kvaldě jsem obsadil druhé místo, s čímž sem byl spokojen. Ve druhé jsem si vylepšil čas, ale bohužel to na první místo nestačilo. Pavel Tomeček na Kawasaki byl stále o chlup rychlejší.“
„Podmínky na trati se postupem času zlepšovaly a v samotném závodu se již dalo bezpečně zrychlovat. Začátek hlavního závodu byl po kolizi dvou jezdců při výjezdu do zahřívacího kola o cca půl hodiny odložen. Start se mi povedl a do první zatáčky jsem najížděl na své pozici za Tomečkem, kterého jsem v následující pravé předjel. Kolo co kolo jsem si zvyšoval náskok.“

„Celý závod jsem si neskutečně užil, vše klapalo na jedničku a podařilo se mi vyhrát. Tímto všem moc děkuji. Děkuji celému mému teamu, sponzorům, rodině a pořadatelům, kteří dle mého názoru odvedli maximum pro co nejlepší uskutečnění závodu. Z tohoto víkendu jsem nadšený a těším se na další ročníky,“
uvedl Aleš Nechvátal.
V kategorii Klasik vyhrál závod třídy do 250ccm Marek Koudelka z AMK Hořice před druhým v pořadí Jiřím Švihnosem a třetím v cíli Petrem Šupíkem na Suzuki. V třídě Klasik 350 závod dokončil na prvním místě Lukáš Bělič, druhý skončil Jindřich Štěpánek. Třída 500ccm se stala kořistí Rakušana Johanna Furbocka. Druhé místo obsadil Jiří Grech a třetí byl Jan Čížek.

V klání třídy 125SP bylo celkem dvacet závodníků a sedmnáct z nich závod dokončilo. Vítězem závodu je jezdec Aprilie RS 125SP Michal Šlezár, druhé místo obsadil s minimální ztrátou necelých dvou desetin Michal Savinkov a třetí byl v cíli Marek Zima, jenž na vítěze ztratil přes jednu sekundu.
V závodu třídy 125GP získal první místo Rakušan Christopher Eder na KTM. Na druhém místě skončil německý závodník René Lohse a třetí jeho krajan Werner Steege. V Kategorii 250CCR slavil vítězství Alexandr Vysloužil na Suzuki RGV250 4T, druhý skončil Slovák David Hanzalík a třetí Ondřej Kopecký. Kategorii 250GP vyhrál jezdec Aprilie 250 Henrik Voiz z Německa. Na druhém místě skončil český závodník Pavel Navrátil a třetí Australan Eric Lenser s motocyklem Honda RC250 RE.
Kategorii 400SS vyhrál s náskokem necelé sekundy slovenský závodník David Hanzalík na Kawasaki ZXR-400. Druhé místo obsadil Michal Šlezar, třetí byl Tomáš Heimerle. Vítězství v třídě Supermono patří Karlu Kalinovi, jenž vyhrál rozdílem patnáct a půl sekundy před německým jezdcem Danielem Zornwegem. Třetí v této kategorii skončil Marcel Kučinský. První místo v třídě Supertwin si vybojoval Marek Němeček. Druhý byl Lukáš Petrla a třetí místo patří Marianu Blažekovi.

V závodu třídy do 600ccm startovalo jednadvacet závodníků, kteří absolvovali celkem dvanáct kol 3210 metrů dlouhého okruhu v Dymokurech. Stupně vítězů obsadila trojice jezdců na motocyklech Yamaha – první Marek Červený, druhý Petr Homola a třetí Martin Holoubek. Závod kubatury nad 600ccm vyhrál po deseti kolech jezdec Hondy CBR1000RR Aleš Nechvátal před dalším jezdcem Hondy Leošem Hlaváčkem a Martinem Trachtou na BMW S1000R.

Dymokury 2013 - výsledky:


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist