S Kamilem Holánem po prvním podniku IRRC

Český motocyklový závodník Kamil Holán má za sebou první podnik seriálu International Road Racing Championship (IRRC), jenž uspořádali začátkem května v nizozemském městě Hengelo. V barvách Racetrack.cz byl Kamil Holán v třídě Superbike dvakrát v top ten a v průběžném hodnocení mu patří pátá pozice.

Od úvodního květnového podniku IRRC 2014, jehož letošní ročník chce Kamil Holán absolvovat kompletní, byl český jezdec vidět také na okruhu v Brně, kde startoval v prvním díle seriálu Bridgestone Bikers Cupu. Nejdřív se ale Kamila v rozhovoru pro web Motorkari.cz zeptáme na jeho start v seriálu International Road Racing Championship v Holandsku.
Jaký byl první podnik IRRC v Holandsku?
Kamil Holán: „Bylo to pro mě bohužel ve znamení velkého shonu a práce na poslední chvíli. Kromě toho, že jsem měl infarktové pracovní období, přišli komplikace s motorkou. Do poslední chvíle jsem čekal, jestli budu mít k dispozici ono avizované BMW, ale nakonec se věci nepovedly, jak měly, takže jsem musel na první závod jet s mojí starou Yamahou. Ta sice prošla omlazovací kůrou v podobě velké repase, ale ani tak se nemůže rovnat s dnešními superbiky.“

„S tím jsme moc dopředu nepočítali a to se nám vymstilo. Motorku totiž před odjezdem nestihl zkontrolovat můj mechanik a jako na potvoru jsme na místě zjistili, že během posledního závodu v Mostě musela vypadnout zajišťovací matka předního ozubeného kolečka. Sehnat tenhle díl uprostřed holandských luk se ukázalo jako dost velký problém. Po celodenním shonu a objíždění místních motoshopů se to nakonec povedlo.“

„Aby nebylo smůly s technikou málo, tak jsem ve druhém tréninku, kde jsem chtěl už pořádně tahat, prorazil chladič. Takže po pátém kole byl konec kvalifikací. Malému počtu kol také odpovídalo postavení na roštu. Čtrnácté místo nebylo to, co jsem si představoval, ale takové už závodění je. Chuť jsem si spravil až v samotných závodech, kde jsem dokázal vždy pár míst ukořistit. Obzvlášť ve druhé jízdě, kde jsem si polepšil o šest míst. Tam už jsem z toho měl opravdu radost.“

Dráha po níž jste závodili měla být poměrně úzká. Šlo si na to zvyknout?
Kamil Holán: „Trať byla jiná, než jaké máme u nás. S tím jsem samozřejmě počítal, takže mě to moc nepřekvapilo. Dokonce to bylo techničtější, než jsem čekal, za což jsem byl rád. Když to vezmu zpětně, tak musím říct, že se mi ta trať líbila. Jsou na ní velmi rychlé pasáže, které musíte mít dopředu dobře najeté, protože místy je to opravdu velmi úzké. Stejně tak tam najdete pomalé vracáky, zkrátka je tam vše, kromě převýšení. To jaksi v Holandsku asi nebude nikde :) Jinak ale mají pořadatelé veškeré dění naprosto perfektně zmáknuté a celý program tak perfektně odsýpá. Tribuny jsou plné lidí, kteří závodama žijí podobně, jako u nás. Celkově výborná atmosféra.“
Máš za sebou první měření sil v IRRC. Jaká je konkurence v třídě Superbike?
Kamil Holán: „Jedním slovem je to hustý :) V superbikách není sice tak narváno, jako v supersportech, ale jezdci jsou tam strašně rychlí. Obzvlášť v Hengelu, kde se jel zároveň holandský mistrák, a tak mohla v naší třídě navíc startovat místní špička. Jezdci jako Arie Vos nebo Nigel Warlaven jsou z jiného světa :) Mají zkušenosti z mistrovství světa a navíc znají místní trať. Tihle tam jeli úplně jinou ligu. Špička IRRC je však taky velmi rychlá, takže jsem rád, že jsem si tenhle šampionát vybral. Určitě se mám co učit.“

S výkonem v Holandsku jsi spokojený?
Kamil Holán: „Upřímně spokojený moc nejsem. Celkové páté místo je sice perfektní, protože se mi podařilo porazit jezdce, kteří už mají vybudované v IRRC dobré jméno. Na druhou stranu jsem nedokázal zajet svoje maximum, což mě trápilo celý víkend. Vím, že bych i na staré yamaze mohl jet rychleji, ale nějak mi to nešlo. Doufám, že se celkově situace do příštího závodu uklidní a já si to víc užiju.“
Po návratu z Holandska následoval závod Bridgestone Bikers Cupu v Brně. Je těžší přijet na závodní dráhu automotodromu a závodit tam těsně po klání na úzkých cestách klasického silničního okruhu nebo je tomu opačně?
Kamil Holán: „Je to samozřejmě jiné. Na příroďácích se jede více na oči. Na dromu musíte precizně pilovat ideální stopu a jít s motorkou na hranu. Chvíli to trvá, než se člověk přepne do jiného módu. Letos jsem toho zatím najezdil víc na okruhu, než na příroďácích, protože sezona teprve začíná, tak to nebyl takový problém. Okruhy mi hodně pomáhají k získání jistoty na motorce.“
Na jaké závody se v této chvíli připravuje Kamil Holán?
Kamil Holán: „Nejdůležitější domácí závody letošního roku jsou už tento víkend. 300 zatáček Gustava Havla je můj nejoblíbenější závod, na který se vždycky těším už od zimy. Bude to svátek road racingu se vším všudy a já jsem moc rád, že u toho budu. Moc se těším na tu skvělou atmosféru unikátní tratě a nadšených fanoušků.“

„Jinak začátkem června pokračuje Bridgestone Bikers Cup, tam si opět potrénuji na nadcházející závody IRRC v holandském Oss a belgickém Oostende.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist