Nabitá sezona Kamila Holána a to včetně slavné TT

Předsezonní testování všech možných šampionátů je již v plném proudu, a tak nás zajímalo, jak vypadají přípravy českého závodníka road racingu Kamila Holána, který již dopředu avizoval změny v týmu i plány, které byly spojeny s účastí ve slavné TT na ostrově Man. Už na tomto místě můžeme oficiálně potvrdit, že Kamil Holán na Manu letos skutečně prestižní Tourist Trophy pojede.

S Kamilen Holánem jsme hovořili jen pár dnů před jeho prvními testy s BMW a samozřejmě mimo nejdůležitějšího tématu jeho účasti v letošním ročníku Tourist Trophy na ostrově Man jsme v rozhovoru pro web Motorkáři.cz, jenž je také mediálním partnerem pro TT, otevřeli jeho další závodní aktivity jako je například mezinárodní šampionát IRRC nebo také složitější, ale o to důležitější téma každého závodního týmu, což jsou finance.
Ahoj Kamile, takže pojďme rovnou k věci, jak to vypadá s tvým startem na TT?
Kamil Holán: „Ahoj, je to sotva pár dní kdy mi organizátoři potvrdili start ve všech třídách, do kterých jsem se hlásil. Tedy Superbike, Superstock a Senior s litrovým BMW za tým BMW Motorrad Česká republika. No, a aby toho nebylo málo, tak to vypadá, že budu startovat i ve třídě Supersport s Yamahou R6 za Kaiser servis.“

Skvělá zpráva, moc gratulujeme, ale je to pořádná porce závodů. Není to příliš velké sousto?
Kamil Holán: „Abych pravdu řekl, tak jsem se sám trochu při té představě vyděsil. Na druhou stranu je to obrovská výzva a šance, tak proč ji nevyužít. Hodně závodníků to tak na TT dělá. Když už jsou náklady na cestu a celou výpravu tak velké, tak bych se chtěl pokusit z téhle příležitosti vytěžit maximum možného. Navíc jsou závody v časovém plánu roztroušené do celého týdne, takže kromě jednoho dne, kdy se jedou dva závody po sobě, je to podle mě docela dobře řešitelné. Musím však na to být velmi dobře fyzicky připravený.“
Co tě ke startu na TT přimělo? Přece jen jsi byl zastánce poklidnější Manx Grand Prix.

Kamil Holán: „Máš pravdu, Manx GP je pro mě srdcovou záležitostí a je to skvělý podnik, kde můžete v klidu vyzkoušet legendární TT okruh na Manu. Díky tomu, že jsem tam vyhrál Newcomery to u mě osobně asi nemůže překonat už žádný jiný závod, nicméně to neznamená, že nechci zkusit nové výzvy. Pro TT bych se sám asi nerozhodl, ale tím, že jsem letos získal podporu od Viktora Nosse z BMW, byla to jediná možnost, jak pokračovat v závodech na Manu. Při Manx GP totiž není vyhlášená kategorie litrových motorek. To je pouze doménou TT.“

V porovnání s Manx Grand Prix je TT náročnější po finanční stránce?
Kamil Holán: „Bohužel to rozdíl je a docela velký, protože při TT jsou tréninky delší a tím pádem je třeba víc pneumatik a celkově náklady vzrostou. Navíc je třeba mít pro obě třídy motorky dobře připravené. Z toho mám asi největší strach, aby se vše včas zvládlo připravit. Sice jsem letos dostal rekordní podporu od sponzorů, ale i tak je to málo na to, aby vše proběhlo v klidu a bez problémů. Bohužel asi nikdy nezažiji sezonu bez stresu z nedostatku peněz, ale doufám, že to dobře dopadne. Jsem moc rád za jakoukoliv pomoc, od lidí okolo. Miluji šťastný konce u pohádek, tak doufám, že nás jeden takový letos čeká :)“
Jak to všechno zvládneš časově? Nekryje se to s tvým šampionátem IRRC?
Kamil Holán: „Bál jsem se, že se zeptáš, protože kromě peněz, který jsou samozřejmě až v první řadě :) tady máme problém číslo dva a to je ten čas. Sice se závody nekryjou, ale vše jde tak těsně za sebou, že je to celý jeden velký logistický megaoříšek. Květen a červen mám v podstatě skoro každý víkend nějaké závody. Začíná to prvním víkendem v Holandsku (Hengelo), potom jsou Hořice, potom hned zase Holandsko a za tři dny TT. To je akorát na přesun. Na cestě zpět z Manu to vezmeme ještě přes další závody IRRC v Belgii :) A neptej se mě, jak to udělám v práci a co na to říkají doma :) Vůbec nevím, jak tohle ustojím, ale spoléhám na smutné oči a provinilý výraz :) Ani to by mi však nebylo nic platný, kdybych neměl kamarády, kteří mi pomůžou s přepravou a jsou ochotni zůstat s motorkami v zahraničí, zatímco já se budu vracet zpět do práce, abych měl na zaplacení složenek. Tímto bych chtěl dopředu poděkovat mechanikovi Oldovi a Matysovi Vlachovi za jejich neskutečnou obětavost a jejich volný čas, který mi věnují.“

Tvojí hlavní třídou tedy zůstávají litry?
Kamil Holán: „Je to tak, litry mi prostě sedí víc. Učil jsem se na nich od začátku a cítím se na nich ve své kůži. To ale neznamená, že se šestkám budu vyhýbat. Na šestce se objevím většinou v českých závodech mimo IRRC. Hořice pojedu určitě obě třídy. Musím to ale vymyslet tak, aby jedno neomezovalo druhé, prostě abych se zbytečně netrápil s logistikou a organizací. Už takhle jsem z toho zamotanej až dost.“
Kdy a kde tě uvidíme poprvé trénovat nebo závodit?
Kamil Holán: „První testování máme v plánu už příští týden v Rijece v Chorvatsku. Tam budu mít bavoráka, se kterým se chci dobře seznámit a zvyknout si na něj. Šestistovka nebude ještě připravená, takže to nemá cenu hrotit. Další příležitosti snad budou v dubnu už u nás, když bude teplo. Mým velkým letošním partnerem je agentura Dafit Filla racing, která pořádá volné ježdění pro všechny hobby jezdce i závodníky. Budu s nimi na všech jejich tréninkových a závodních dnech na okruzích v Brně, Mostě a na Slovakiaringu. První akce začíná 29. dubna v Brně. Moc se na to těším, protože na takových akcích se potkáváme s velkým množstvím stejně zapálených lidí a je tam skvělá atmosféra. Dafiťáci navíc dávají v závodech skvělé ceny, čímž trochu zostuzují oficiální mistrák na dromech, kde pořadatelé nejsou schopni zajistit ani pořádnou publicitu. No, to je jiný příběh, ale s Dafit Filla racing agency tedy strávím sezonu na motodromech, takže tam rád uvidím každého adrenalinového závisláka :)“
Závěrem klasická otázka … cíle pro letošní sezonu v IRRC a ambice v případě TT?
Kamil Holán: „Na to mám klasickou odpověď, že bych to nerad předvídal. Jako každý, kdo do toho jde, však mám nějaké svoje soukromé přání. Pro IRRC je to Top 5, na kterou bych snad mohl mít, když nebudu vyvádět takové nepříčetnosti, jako loni :) Pro TT je to pro mě úplná neznámá, ale když se kvalifikuju do všech závodů a odvezu si aspoň nějakého Merkura, tak budu hodně spokojenej. Jediným reálným cílem je potřeba zlepšit se v časech a pak uvidím, na co to bude stačit.“

„Využiji příležitosti a moc rád bych poděkoval všem firmám a lidem, kteří mi pomáhají finančně a materiálně. Díky nim se můžu pokoušet o zdolávání takových vrcholů jakými jsou TT a IRRC. Jmenovitě je to Olda Konečný, Pavel Štolba, Marek Hložek, Matys Vlach, můj táta – principál Ivo Holán, Viktor Noss a Amir Ghanem, dalších jmen je hodně, ale tihle jsou opravdu zásadní. A obrovské díky za podporu, bez které si to už taky nedokážu představit patří firmám BMW Motorrad ČR, Kaiser servis, RST, Vágner sport, HJC, Bonmoto, RP tuning, Dafit Filla racing agency, Ermax, MOD elektronik, HET, Broker Consulting Rudolf Rodywirja, Auto Zrucký, JOKA – Mareček. Všem moc děkuji.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist