Macau Grand Prix před skončením?

Letošnímu ročníku motocyklové Macau Grand Prix počasí rozhodně nepřálo. Ovšem nejen to je důvod té možnosti, že letošní 45. ročník byl i ročníkem posledním. Tím podstatnějším je odchod hlavního organizátora motocyklové části Mike Trimbyho.

Výsledky a reportáž z letošního "45th City of Dreams Macau Motorcycle Grand Prix" jste si už samozřejmě mohli přečíst na našem webu v aktuálním článku. Vraťme se ale ještě několika postřehy k letošnímu ročníku, který také dle některých zpráv přímo z Macau mohl být bohužel ročníkem posledním.

Všichni příznivci roadracingu jistě dobře vědí, že svým sedmým vítězstvím se 39-letý Michael Rutter dostal na samou špici tabulky v počtu vítězství, o kterou se doposud dělil se svým krajanem Ronem Haslamem.
"Je to skvělý pocit a v podstatě neuvěřitelné. Už můj otec tady chtěl vždy závodit a já jsem zde nyní rekordmanem. Můj otec bude hodně rád. Sice to nahlas neřekne, ale bude šťastný", řekl po vítězství ve zkráceném závodě na 10 kol Michael Rutter, když navíc druhý pilot této stáje Martin Jessopp obsadil místo druhé.
"Jsem zde už potřetí, vloni jsem se tady zranil. A nyní stojím na podiu. To je geniální pocit. Samozřejmě, že jsem hodně profitoval z toho, že jsem měl tak zkušeného týmového kolegu. Ze začátku jsem se sice několikrát trefil do zdi, ale později už jsem vše zvládal", byl velmi spokojený jako druhý v cíli Martin Jessopp.
"Když jsem byl po dvou kolech stále ještě první, tak to bylo pro mě velké překvapení. Jistě, Michael si s námi tak trochu hrál. Ovšem já musím být spokojený, po tolika operacích a hodně těžkých posledních měsících jsem byl rád už jen za to, že mohu vůbec jezdit", říkal po senzačním comebacku Ian Hutchison, v cíli na výborném třetím místě.
Letošnímu ročníku Macau GP opravdu nepřálo počasí a kvůli dešti se objel pouze jeden kvalifikační trénink. "Na vodě zde nechce vyjet na trať žádný z jezdců", řekl na vysvětlenou Mike Trimby, organizátor motocyklové části Macau GP a dodal: "34 roků dělám ředitele závodu a za celou dobu zde chtěl vyjet s pneumatikami do deště pouze jeden jezdec a to byl Mick Grant. Jinak nikdo...!"

Ostatně i závodní podmínky nebyly nijak optimální a to především v zatáčce číslo "3". "Ta hrozně klouzala a byla vlastně nesjízdná. V tréninku jsem do ní zatáčel na pětku a bez problémů. A v závodě to bylo hodně těžké i na čtyřku", hovořil po závodě o podmínkách na trati Hutchinson.

Němec Rico Penzkofer a jeho týmový kolega Horst Saiger z Rakouska dokonce do závodu ani nenastoupili: "Příliš nebezpečné", lapidárně říkali oba jezdci s motocykly BMW o rychlé zatáčce číslo "3".
Letošní 45. ročník byl posledním závodem Mika Trimbyho na jeho postu šéfa motocyklového závodění na tomto okruhu. Po 34 rocích se generální sekretář IRTA rozhodl odejít z tohoto postu. Jako důvod svého odchodu uvádí rozdílné názory s organizátory na pořádání motocyklového závodu na tomto okruhu a dále neustálé a naprosto neprokazatelné útoky proti své osobě. "Mám už všeho dost", řekl po letošním ročníku Mike Trimby.

V zákulisí závodu se proto spekuluje velmi vážně o tom, že s jeho odchodem končí i motocyklová Grand Prix Macau.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist