Macau GP: Osmý trumf Michaela Ruttera

Suverenním vítězem 46. ročníku "Macau Motorcycle Grand Prix" se stal největší favorit Michael Rutter s Hondou. Toho na stupních vítězů doplnili další Britové Martin Jessopp s Ducati a Simon Andrews na BMW. Další z favoritů John McGuinness po špatném startu a po jezdecké chybě v 6. kole dokončil až jako sedmý.

Macau GP: Osmý trumf Michaela Ruttera
Do zkráceného závodu na pouhých 10 kol odstartoval z 25 jezdců nejlépe Johnson před Rutterem, McGuinnessem a dále následovali Cummins, Andrews atd. Vzápětí ale předjel Rutter svého krajana Johnsona a už si první místo až do samého konce nenechal od nikoho vzít.
Pořadí po 1. kole bylo následující: Vedl Michael Rutter o 1.441 před Johnsonem, třetí jel McGuinness (+2.284) a dále Andrews (+2.981), Cummins (+3.784) - což bylo Top-5.

2. kolo: Za Rutterem jeli Johnson (+1.624), McGuinness (+1.911), Andrews (+2.426) a jako pátý Jessopp (+4.690), jenž předjel Cumminse.
3. kolo: Simon Andrews předjel McGuinnesse a byl tak třetí. Vedl Rutter o 2.639 sekundy před Johnsonem, Andrewsem (+2.977), McGuinnessem (+3.261) a Jessoppem (+3.382).
4. kolo: Martin Jessopp předjel nejdříve McGuinnesse a později i Andrewse a probojoval se na 3. místo. Na čele stále Rutter, druhý Johnson (+3.655), třetí tedy Jessopp (+4.049) a v Top-5 dále Andrews (+4.431) a McGuinness (+4.669).

Polovina závodu a máme následující pořadí: Rutter o 2.665 sekundy před Jessoppem, který předjel Johnsona. Před toho se ale dostal i Andrews, který tak byl aktuálně třetí (+3.572). Johnson (+5.528) a McGuinness (+5.347) uzavírali Top-5, a v elitní desítce jeli ještě Cummins (+8.875), Saiger (+10.810), Storrar (+16.338), Kneen (+19.456) a také Mercer (+21.744). Z neostrovanů byli Grams 13. (+28.904), 14. Srdanov (+31.032) a 17. Penzkofer (+45.390).

6. kolo: Po jezdecké chybě se John McGuinness propadá až na 7. pozici. Vede Rutter o 2.800 sekundy před Jessoppem, Andrewsem (+4.781), Johnsonem (+7.725), Cumminsem (+11.742), Saigerem (+13,135) a McGuinessem (+20.461).

7. kolo: Pořadí se nemění, náskok Ruttera je ale už 3.522 sekundy.

8. kolo: Rutter zvyšuje své vedení na 4.412 sekundy, jinak žádná změna.

9. kolo: Stále stejné pořadí, Rutterův náskok je aktuálně 5.218 sekundy.
Konec závodu: Vítězí Michael Rutter s Hondou - už poosmé, když poprvé vyhrál 1998 a dále v letech 2000, 2002-2006, 2011, čímž tak obhájil své loňské vítězství.

Druhý byl odmávnut šachovnicovým praporkem Martin Jessopp na Ducati (+4.918) a jako třetí Simon Andrews s BMW (+6.370), který tak po svém těžkém zranění na Tourist Trophy slavil hodně úspěšný comeback.

Gary Johnson na Hondě (+16.235) a skvěle jedoucí Rakušan - žíjicí v království Lichtenštejnském - Horst Saiger na Kawasaki (+17.410) pak dokompletovali Top-5.

Conor Cummins na Suzuki (+19.159) skončil šestý, když byl v posledním kole předjet už jmenovaným Saigerem, až sedmý favorizovaný 19-ti násobný vítěz Tourist Trophy John McGuinness na Hondě (+27.796), osmý James Storrar na BMW (+33.480), devátý Dan Kneen se Suzuki (+37.884) a jako desátý James Hillier na Kawasaki (+42.985).
Z dalších známých jezdců z našich okruhů předjel Branko Srdanov v posledním kole Didiera Gramse a dokončil tento hodně těžký závod jako 13. (+56.795), Grams (+59.501) byl tedy odmávnut na pozici 14. a konečně Němec Rico Penzkofer skončil 17. (+1:32.062).

46th Macau Motorcycle Grand Prix - závod

01- Michael Rutter – SMT Racing – Honda CBR 1000RR – 10 kol za 24’48.918
02- Martin Jessopp – Riders Motorcycles.com – Ducati 1098R – + 4.918
03- Simon Andrews – Ice Valley by Motorsave Trade – BMW S1000RR – + 11.288
04- Gary Johnson – Quattro Plant Motorsports – Honda CBR 1000RR – + 16.235
05- Horst Saiger – Saiger Racing – Kawasaki ZX-10R – + 17.410
06- Conor Cummins – Tyco Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000 – + 19.159
07- John McGuinness – SMT Racing – Honda CBR 1000RR – + 27.796
08- James Storrar – DMR Racing – BMW S1000RR – + 33.480
09- Dan Kneen – Marks Bloom Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 37.884
10- James Hillier – Bournemouth Kawasaki Racing – Kawasaki ZX-10R – + 42.985
11- Steve Mercer – T & R Motorsport – Honda CBR 1000RR – + 44.603
12- James McBride – DMR Racing – BMW S1000RR – + 54.940
13- Branko Srdanov – Ice Valley by Motorsave Trade – BMW S1000RR – + 56.795
14- Didier Grams – German Team Hediger Motorsport – BMW S1000RR – + 59.501
15- Mark Miller – Splitlath Redmond – Aprilia RSV4 – + 1’17.652
16- David Johnson – Splitlath Redmond – Aprilia RSV4 – + 1’24.673
17- Rico Penzkofer – Penz 13 – BMW HP4 – + 1’32.062
18- Steve Heneghan – Quattro Plant Motorsports – Kawasaki ZX-10R – + 1’35.081
19- Davy Morgan – CSC Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 1’39.189
20- Jamie Hamilton – RPM Performance – Kawasaki ZX-10R – + 1’39.313
21- Yoshinari Matsushita – Penz 13 – BMW S1000RR – + 1’48.521
22- Brandon Cretu – Hel Performance – Honda CBR 1000RR – + 3’42.516
23- Joao Fernandes – Penz 13 – BMW S1000RR – 1 kolo

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist