Indiánské tažení

Kapitoly článku

Závěr Irského šampionátu-Irish Road Racing Championship

Indi následující víkend po Kyjově vyrazil na svoje poslední letošní závody na ostrovy. Killalane v Irsku se nachází kousek od Dublinu a má stejnou cílovou rovinku a společný start/cíl s tratí Skerries. V litrové třídě Indi dokončil na jedenácté pozici. V šestistovkách po restartu po nehodě Victora Gilmora na desáté pozici a v Grand Final si vyjel pozici dvanáctou.
Zbytek závodů byl zrušen, protože Victor Gilmore při převozu do nemocnice na následky svých zranění zemřel. Billy, můj týmový šéf, mi to řekl až po závodě Grand Final. Vic byl můj kamarád, hodně mi on i jeho tým pomohl. Vlastně díky jeho sponzorovi Trevoru Lindsayovi, který se za mě přimluvil, jsem tam, kde jsem. Byl jsem se na Vica před pohřbem ještě naposledy podívat a vypadal úplně v pohodě. Celou dobu jsem čekal, že se na mě ušklíbne a objeví se mu okolo očí ty jeho typický vrásky. V tu chvíli jsem ale stejně věděl, že pojedem dál. Jsem rád, že byl při projevu na pohřbu přečtený dopis od rodiny z Hořic a že celý tým Victora příští rok stejně na 300ZGH pojede. Pro mě nejtěžší moment bylo nesení rakve. Přeci jen nést si kamaráda na ramenou není zážitek, který by člověk chtěl, ale bohužel i to se děje a je mi jasný, že Victor stejně jako Martin Loicht by stejně nic jinýho než přírodňáky jezdit nechtěli a chtěli by, abychom i my za ně lítali dál.“
Jelikož se jednalo o poslední závod započítaný do irského mistrovství, Indi se celkově umístil 12. v rámci 600ccm, 10. v 1000ccm a dokonce 3. v SuperTwinech a to neabsolvoval ani všechny závody, ve kterých se body udělovaly. Indi si tak určitě užije předávání cen, které je opravdu velkou a honosnou akcí ve večerním.
„Závěr v Irsku byl pro mě určitě smutný, ale jsem rád, že jsem měl letos tak dobrou sezonu a ukázal, že patřím mezi nejlepší jezdce. Letos jsem tam najezdil fakt hodně kilometrů a bylo to znát i na závodech u nás, že mi trénink rozhodně nechyběl. Chtěl bych moc poděkovat všem, kteří mě v tom podporují, od rodiny, přátel až po media a hlavně sponzory. Vím, že pro ně je mnohem těžší se srovnat s rizikem, které závody obnáší, než pro nás jezdce. Letos se nejsmutnější okamžiky nevyhnuly ani roadracingu ani okruhům. I tak jsem rád, že tu pořád existuje možnost volby a každý z nás se může někde najít. Já se našel v tomto světě, který mi připomíná starý časy, kdy jezdci ve třiceti nebyli na odpis a bylo to v prvé řadě o rukách, v závěsu o technice a pak až o manažerovi, financích a dalších věcech, co jezdec ani nechce řešit, ale musí. Přeju všem českým jezdcům do příštího roku jen to nej, a aby se dostali, co nejdál to půjde.“
Domů už se Indi nevracel a přesunul se do Anglie, do Scarborough na šedesátý ročník Gold Cup Road Races, kam přijel i Kamil Holán s R6 a R1. Jednalo se o jeden z největších podniků ke konci sezony a tak nebylo překvapením, že se na startu objevila samá dobrá jména jako Guy Martin, Ian Hutchinson, Ryan Farquhar, Michael a William Dunlopové, John McGuinness nebo Ian Lougher a mnoho dalších. Už na začátku, když se nám dostal do ruky program, byl Indi potěšený, že mezi tyto hvězdy byl zařazen s fotkou a podpisovou kolonkou (smích ho přešel, když se u našeho stanu objevovali stovky lidí s žádostí o podpis)
Kamil se svojí dodávkou a mechanikem Ivem byl na místě o den dříve a měl tak možnost si prohlédnout toto krásné přístavní město. Po našem příjezdu si projeli trať autem a řešili nebezpečná místa, protože Indi už zde dvakrát byl. Během sobotního dopoledne se odjely tréninky, ve kterých se oběma klukům dařilo. Indi se pohyboval do první desítky a Kamil okolo první patnáctky. Bohužel poslední trénink litrů byl zastaven červenou vlajkou a to právě kvůli Kamilovi, který si po highsideru ve výjezdu na jedničku obnovil zranění z Hořic, tedy zlomeninu pravého zápěstí a musel v neděli podstoupit operaci. Po tomto tréninku se Indi rozhodl i litry odjet raději na šestce.
Do odpoledních závodů už tak hájil české barvy opět pouze Indián a hájil je velmi dobře. Jako první byl na řadě závod litrů Darren Lindsay Trophy, kde dojel na desátém místě (na ZX6R). Vyhrál Ryan Farquhar a v závěsu za ním byl Guy Martin a Ian Hutchinson. V závodu 650, tedy MiniTwin Phil Mellor Trophy, si vybojoval 4. Místo za Farquharem, Lintinem a Bellem.
„Bohužel moje SV nestíhá tolik na rovinkách, a tak hodně doháním na brzdy a v zatáčkách. V závodu jsem jel celou dobu na pátém místě a jezdce přede mnou jsem měl stále na lopatě. Na rovinkách byl evidentně rychlejší a tak jsem čekal do posledního kola, abych mu to tam šoupnul a už ho nepustil před sebe. Přesně jak jsem si to naplánoval, tak se mi to povedlo, a dojel jsem do cíle čtvrtý, což bylo pro mě velice krásné a opravdu vybojované umístění.“ Nejlepšího výsledku ovšem Indi dosáhl v 600ccm David Jefferies Cupu kde dojel na skvělém pátém místě po boji s Michaelem Dunlopem.
„ Nějak se mi zadařily kvalifikační rozjížďky a startoval jsem tak z první lajny ze čtvrtého místa. Vedle mě stál Guy Martin, Ian Lougher a Ian Hutchinson. Opravdu jsem se smál, když jsem viděl přijíždět Guye, který na mě nevěřícně koukal a očividně přemýšlel, kdo a co jsem, a kde jsem se tam vzal, protože Michael Dunlop, Adrian Archibald a další totiž stáli až za mnou. Hned po startu závodu, který je na osm kol, jsem věděl, že mi Michael dejchá na záda, ale první kola to na předjetí ještě nebylo. Podařilo se mu to až v polovině závodu a pak si dával záležet, aby mi trochu poodjel. Za mnou pak už byla docela díra, takže jsem si pro pátý flek dojel celkem v klidu a jsem strašně rád, že jsem se zařadil zrovna mezi tato jména.“
V neděli se Indi rozhodl nenastoupit do závodů kvůli špatnému počasí a tak si poprvé zažil i pozici diváka. Takových jezdců se nakonec mezi diváky sešlo více. Indi ještě ráno najel se 650 do zaváděcího kola, po kterém ale zase zajel zpět. Vzhledem k tomu, že Guy Martin stál s truckem vedle nás, měli jsme možnost si s ním i popovídat a pokud vše dobře dopadne, pojede v příštím roce na 300 ZGH v Hořicích! Indiána ještě čeká poslední závod v Německu tedy Frohburg, kde měl testovat německé BMW pro závod v MacauGP. Tým ovšem několikrát změnil stanovisko i termín testování, takže nyní je účast na MacauGP spíše nejistá. Poveze si tam tak aspoň Hondu CBR600RR.
Jak bude vypadat příští sezona snad bude jasnější do konce roku, ale současná spolupráce s AIR Kawasaki bude jinak nadále pokračovat, pokud se nevyskytne lepší nabídka.

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist