Indi se hlásí z Macau GP

České roadracingové eso Michal „Indi“ Dokoupil je už na místě činu a z dějiště motocyklové Macau Grand Prix posílá první report a obrázky. Už ve čtvrtek (dnes) ráno tamního času se poprvé proháněl na pro něj zcela neznámé trati v sedle Yamahy R1 britského týmu East Coast Racing. 44. ročník slavného závodu se jede 20. listopadu.

Indi se hlásí z Macau GP
„Dneska to byl první den, kdy jsem se cítil opravdu odpočatě a dobře. Ráno jsem vstal v devět hodin, vlítnul jsem do třetího patra, kde máme restauraci a zadarmo jsem se tam nacpal. Dal jsem si snídani o třech chodech a přelil jsem to několika kafema a pomerančovým džusem. Na sladké už jsem nějak neměl žaludek, nebo spíš místo v něm. Po snídani jsem si dal ranní sprchu a hned potom jsme vyrazili s teamem do paddocku. Managera teamu Phila Reada jsem ještě neviděl," vypráví první český jezdec, který Macau GP absolvuje. 
„Prozatímní složení teamu je: Spyder - mechanik Dava Johnsona a potom je tam Neal a Carl, to jsou moji mechanici. V paddocku už bylo hodně rušno a všichni makali buďto na autech a nebo na něčem, co souvisí s paddockem (autaři lepili plasty, co rozbili někde předtím, formule měly technickou kontrolu a auta taky). Motorky jsou v zadní části paddocku a zabíraj asi šest boxů. Tak dvě hodiny jsem v boxech povykládal s kamarádama od motorek, co znám z Irska a Anglie, probrali jsme trať a všechno, co se Macau týká,“ hlásí Indi z jihočínského přístavu Macau. Jak už jsme informovali Michal do Macau odletěl vyloženě na „dobré slovo“, co si řekli po telefonu s managerem Readem a co domluvil manažer Macau GP.
Indi je z motocyklu, který bude mít v Macau k dispozici, nadšený. A to je možná ještě slabé slovo. „Nechal jsem si od Spydera vysvětlit všechno, co jsem potřeboval vědět o motorce, na které pojedu. Začali jsme u tlačítek na levém řídítku, protože jsem ještě nikdy neměl možnost něco takového vyzkoušet. Je tam šest knoflíků: červenej je na zrušení veškerých nastavení elektroniky a vrátí vše do základního nastavení, žlutej je omezovač na 60 km/hod do pit lane, zelený je na výběr mapy, dva modré jsou na kontrolu trakce, která má jedenáct možných stupnů nastavení, a konečně černý. A na ten jsem zapomněl a už nevím, na co je (bylo toho nějak hodně). Motorka umí opravdu věci. Je vybavená elekronikou Motec (což je to nejdražší na trhu) a stojí na 16,5 palcových ráfcích zn. Dymag. Podvozek je komplet Ohlins a přední vidle jsou ala WSBK. Ta R1 má taky datarecording a telemetrii. Zadní kyvka je samozřejmě kitová a umožňuje rychle vyndat zadní kolo, takže endurance s brzdičem dole. Samozřejmostí je rychlořazení zn.GP. Stupačky YEC, integrovaná nádobka na brzdovku v zadní pumpě. Zvětšená nádrž a komplet svody Akrapovič. Motor disponuje neuvěřitelnými 220 koňkými silami. Za jízdy si můžete vybírat z několika map a balancujete mezi 200-220 k. Je to superbike jako hovado!“








Po letmém seznámení se s motorkou se Michal šel s teamem provětrat na PR akci, která se konala v místě zvaném Fishermans Warf. „Je to něco jako Disneyland. Co Vám budu povídat, spousta novinářů, fanoušků a focení jako o život. Potom následovalo pár soutěží pro pobavení obecenstva, kterého se účastnili jak motorkáři, tak i jezdci WTCC a formule. Asi nejznámější tam byl Augusto Farfus, Gabriele Tarquiny a třeba Robert Huff. A když už diváci byli dostatečně potěšeni skotačením jezdců, rozhodli jsme se udělat si výlet do největšího kasina na světě - Venetian. Tam jsem si opravdu připadal jako v nekonečném šílenství, kde se prolíná kasino s obchodní galerií a je to vše okořeněno golfovým hřištěm o devíti jamkách na střeše celého toho blázince. Asi největší překvapení pro mě bylo, když jsme se v třetím patře doslova přenesli do Itálie a s otevřenou pusou jsem sledoval čínského gondoliéra, který kolem mě proplul i s lidma na gondole po uměle vytvořeném bludišti vodních kanálů. A to vše doprovázel hlasitým zpěvem písně Santa Lucia. To jsem opravdu už neunesl a musel jsem se smát. Kasino Venetian zaměstnává 60 000 zaměstnanců a pyšní se eskalátory, které se jako nikde na světě vinou do půlkruhu. V komplexu najdete mimo jiné víc luxusních butiků než má celej Nový Smíchov nebo Letňany dohromady. Je tu samozřejmě i hotel, který čítá snad tisíce pokojů. Výhodou v Macau je určitě i to, že z jakéhokoliv hotelu jezdí pravidelná linka autobusu a vozí vás zadarmo z hotelu do kasina a zpět. 
Po náročné prohlídce tohoto megasídla jsme se vydali busem do našeho hotelu Rio, kde jsou ubytováni všichni jezdci GP, abychom stihli rozpravu s jezdci, která se konala opět ve Fishermans Warf. Na místo jsme dorazili jak jinak než busem a vyslechli si krátkou rozpravu s jezdci, která je povinná a ten, kdo se jí nezúčastní, tak prostě nejede. To by si měli vzít k srdci pořadatelé i jezdci u nás doma. Zabralo nám to 15 minut a dozvěděli jsme se pár drobností, co jsou speciální hlavně v Macau. Po rozpravě jsem si ještě skočil do kasina Sands na dvojitého cheeseburgera, protože můj žaludek nějak ty nudle už nechce a za svíčkovou s knedlem bych vraždil. Takže to nejlepší co se tu dá, je právě Mekáč, což je dost hrozný. Ono to není jen o tom...cheeseburger mě stál 16 hk dolars a to je paráda. Kdybych si chtěl dát steak třeba v hotelu, tak by mě stál asi 150 hk dolars a na ulici se to jídlo čínské nedá jíst. A steak bych si na ulici nedal, to by byl moc velkej risk. Po výborném burgru jsem si dal procházku do hotelu pěšmo. Ono tady je všechno celkem blízko, ale je to džungle a spleť silnic a nadsilnic, podchodů, takže se člověk lehce zatoulá a ztratí. Dopravu tu samozřejmě komplikuje i ohraničená trať závodu, po které sice jezdí auta, ale chodec musí najít podchod nebo jinou trasu, aby se dostal na místo určení. Hodně mě překvapilo, jak hodně málo lidí tu mluví anglicky. Ani taxikáři neumí ani slovo, a když někam jedete, tak vyndaj z kastlíku menu jako v hospodě a vybíráte si, kam to vlasně bude. Tak to je asi všechno, více toho už asi nedám protože musím už do postele. Rychle ještě proletím internet. Zítra ráno v pět vstávám a v 7:30 je moje první jízda na okruhu i na motorce, tak mi držte pěsti!“ 
A toto je Indihi box:

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 12x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist