GP Macau: S přehledem vyhrál Stuart Easton

Skotský závodník Stuart Easton přijel na GP Macau poprvé od roku 2010. Tehdy slavil třetí vítězství v řadě a letos na triumf v bývalé portugalské kolonii navázal svým celkem čtvrtým vítězstvím. Závod na dvanáct kol jeli motocykloví závodníci na suchém povrchu městského okruhu a pod blankytně modrou oblohou.

Do závodu startoval z první řady Stuart Easton (PBM by The Venetian Hotel), druhý byl osminásobný vítěz GP Macau Michael Rutter (Milwaukee Yamaha) a třetí na startu stál Lee Johnston (Pirtek Pro Bolt Honda). Z druhého sledu vyrazila trojice Ian Hutchinson (PBM by The Venetian Hotel), James Storrar (DMR Racing) a Rakušan Horst Saiger (Saiger-Racing.com).
Okamžitě po startu závodu převzal vedení Stuart Easton následován Lee Johnstonem, loňským vítězem Ianem Hutchinsonem, Michaelem Rutterem a Horstem Saigerem. Hned od začátku se jelo ve vysokém tempu, které udával vedoucí jezdec týmu Paula Birda. Už v úvodním kole skončily naděje pro Iana Hutchinsona, který byl v jedné ze zatáček dlouhý a ve snaze získat ztracené pozice zpět pak ve druhém kole skončil na zemi, což znamenalo konec jeho nadějím na obhajobu loňského prvenství.

Easton postupně navyšoval svůj náskok, který už ve čtvrtém kole představoval 3,5 sekundy. Na druhé místo se dostal Michael Rutter, který předjel Lee Johnstona. Na čtvrtém místě jel Gary Johnson (Quattro Plant/Monex Europe) a pátý Horst Saiger. Skotský závodník zvyšoval tempo a na tak mohutný nástup jeho soupeři neměli šanci zareagovat, takže v polovině závodu už vedl náskokem osmi sekund. Napínavé souboje probíhaly o druhé místo mezi Michaelem Rutterem, Lee Johnstonem a Martinem Jessoppem (Riders Motorcycles BMW).
V osmém kole už Stuart Easton vedl náskokem třinácti sekund, takže vše bylo v jeho rukách. Začalo se intenzivně bojovat o druhou pozici v závodu. Hned v dalším kole podnikl irský závodník Lee Johnston další útok na druhou pozici a byl úspěšný. Jenže netrvalo dlouho a Rutter mu předjetí vrátil. Po sérii útoků se Johnston propadl na čtvrté místo a za Rutterem už figuroval Martin Jessopp.

V posledních kolech bylo o vítězi rozhodnuto. Velmi napínavá bitva ale probíhala o zbývající dvě pozice na stupních vítězů mezi Michaelem Rutterem a Martinem Jessoppem. Rutter měl s Yamahou skvělou rychlost a výkon na rovnějších úsecích, Jessopp na BMW byl dobrý v technických úsecích zatáček mezi mantinely, kde se jelo hodně na srdce. Oba si párkrát vyměnili pozice a jeden druhého nešetřili.
Osmačtyřicátý ročník motocyklové Grand Prix vyhrál Stuart Easton s náskokem čtrnácti sekund před Michaelem Rutterem a třetím Martinem Jessoppem. Čtvrtý v cíli Gary Johnsonem ztratil na stupně vítězů něco přes sekundu. Jezdec slovenské stáje CF32/Maco Racing Jihoafričan Allan-Jon Venter závod dokončil na velmi dobrém patnáctém místě.

Suncity Group Macau Motorcycle Grand Prix – Závod (12kol)

Sobota, 15.listopadu 2014 – jasno/ slunečno, 24°C, dráha suchá, 37°C

01 - Stuart Easton – GBR – PBM by The Venetian H. Macau – Kawasaki ZX-10R – 29’45.143
02 - Michael Rutter – GBR – Milwaukee Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 14.050
03 - Martin Jessopp – GBR – Riders Motorcycles BMW – BMW S1000RR – + 14.505
04 - Gary Johnson – GBR – Quattro Plant/Monex Europe – Honda CBR 1000RR – + 15.717
05 - Lee Johnston – GBR – Pirtek Pro-Bolt Honda – Honda CBR 1000RR – + 24.163
06 - Horst Saiger – AUT – Saiger-Racing.com – Kawasaki ZX-10R – + 26.330
07 - John McGuinness – GBR – Pirtek Pro-Bolt Honda – Honda CBR 1000RR – + 30.479
08 - Dan Cooper – GBR – DMR Racing – BMW S1000RR – + 49.091
09 - Roman Stamm – CHE – Team Bolliger Switzerland – Kawasaki ZX-10R – + 49.449
10 - Stephen Thompson – GBR – Penz13.com BMW Motorrad – BMW S1000RR – + 53.760
11 - Didier Grams – GER – Heidger-Motorsport.de – BMW S1000RR – + 56.711
12 - Mark Miller – USA – Splitlath Motorsports – EBR 1190RS – + 1’04.891
13 - James McBride – GBR – JV Racing – Yamaha YZF R1 – + 1’06.128
14 - Davy Morgan – GBR – CMS Racing – Honda CBR 1000RR – + 1’07.989
15 - Allan-Jon Venter – RSA – CF32/Maco Racing Team – Yamaha YZF R1 – + 1’13.608
16 - Steve Heneghan – IRL – Quattro Plant/Monex Europe – Kawasaki ZX-10R – + 1’47.336
17 - Graham English – GBR – TIVA Engineering – BMW S1000RR – + 2’00.669
18 - Sandor Bitter – HUN – VRS Racing – Honda CBR 1000RR – + 2’03.377
19 - Nuno Caetano – PRT – FMP Team Portugal – Kawasaki ZX-10R – + 2’13.469
20 - Dan Kruger – CAN –Titanic Kawasaki by Penz13.com – Kawasaki ZX-10R – + 2’16.151
21 - Michael Sweeney – IRL – Burrows Engineering R. – Kawasaki ZX-10R – + 2’22.178

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist