ČTT/IRRC Hořice: nedělní závody

V Hořicích se během České Tourist Trophy opět rozdělovaly body do evropského šampionátu International Road Racing Championship, stejně jako do přeboru České republiky klasických motocyklů. Ve včerejším článku ze sobotních kvalifikací jsme vám slibovali perfektní nedělní závody a nepletli jsme se – závodníci všech kategorií na trati předváděli opravdu dech beroucí výkony.
 

Kapitoly článku

Česká Tourist Trophy byla opět oučástí prestižního seriálu International Road Racing Championship, jehož prestiž i úroveň šla v posledních letech opravdu hodně nahoru a v podstatě je považován za neoficiální mistrovství Evropy na přírodních okruzích. Začneme superbiky, které letos nabídly nejdnu z neatraktivnějších podívaných, které byly v Hořicích v posledních letech k vidění – bohužel se jejich první jízda neobešla bez nepříjemné události, která byla kaňkou na jinak dokonalém víkendu. Včerejší kvalifikace ukázala, že dnešní závod bude ohromně vyrovnaný, protože pět nejrychlejších pilotů se vešlo do rozdílu jediné sekundy! Ve stejném duchu se odehrávala i první jízda, ve které se v neuvěřitelném fofru a velmi těsném sledu přetahovala pětice Davey Todd, Danny Webb, Marek Červený, Didier Grams a Erno Kostamo. Jejich pořadí se během pěti kol stále měnilo, a vše směřovalo k tomu, aby tahle jízda vešla do historie jako jedno z nejnapínavějších hořických klání, když v polovině závodu byly vyvěšeny červené vlajky a závod byl přerušen. Nebylo to však kvůli nehodě, ale kvůli tomu, že na trať vjel osobní automobil. Zda šlo o nedbalost zmateného řidiče nebo o úmysl odpůrce těchto závodů nemá smysl nyní řešit, stejně jako by bylo ukvapené hledání chyb či viny (k věci se ještě vrátíme v samostatném článku, až budou k dispozici oficiální informace), jisté je však to, že šlo o velmi nebezpečnou situaci a je velké štěstí, že se žádnému z účastníků nic nestalo. Závod byl po tomto přerušení ukončen, o umístění na stupních vítězů, kam se dostal trojlístek týmu Wepol Racing (1. Davey Todd, 2. Danny Webb, 3. Marek Červený) rozhodl průjezd cílem pátého kola a do tabulky seriálu IRRC se následně rozdělovaly poloviční body. Do druhé jízdy už kvůli tomuto incidentu bohužel nenastoupil úřadující šampión Danny Webb, ale i tak se jednalo o perfektní podívanou, kde se o vítězství přetahovala trojice Davey Todd, Marek Červený a Didier Grams a v úvodu jim těsně sekundoval i Erno Kostamo. Souboje byly stejně těsné a napínavé jako v první jízdě, ale v závěru jízdy bohužel do hry vstoupili kolaři, mezi kterými nejlépe prokličkoval Todd a zvítězil před Gramsem a Červeným.

Další kubaturou seriálu IRRC jsou supersporty, které v Hořicích předvedly také dvě skvělé jízdy. V obou zvítězil pětinásobný světový šampión Endurance a loňský vítěz seriálu IRRC Matthieu Lagrive. Tento Francouz, jedoucí s Yamahou R6 týmu Wepol Racing, za svoje záda v první jízdě odsunul druhého Kamila Holána, třetího Němce Christiana Schmitze a svého největšího konkurenta v boji o letošní titul Laurenta Hoffmana z Belgie. Na pátém místě dojel další matador naší roadracingové scény Michal Vecko, žádný z dalších našich jezdců se do elitní desítky nedostal. Ve druhé jízdě se za Lagrivem odehrával skvělý boj o druhé místo mezi Kamilem Holánem a Christianem Schmitzem, který bohužel Holán ukončil pádem. Skvěle jej však zastoupil Petr Wiesenberg, který po vynikajícím výkonu dokompletoval stupně vítězů. Laurent Hoffman opět dojel těsně za stupněm vítězů a z Hořic odjíždí se ztrátou sedmačtyřiceti bodů na leadera Lagrivea. Dařilo se i dalším našim pilotům, když Michal Vecko si dojel pro další páté místo a hned za ním dojeli šestý Karel Brandtner a sedmý Petr Najman.

Velmi těsný souboj byl i ve společném závodě kubatur Klasik 175 a Klasik 250. Ty sice startovaly naráz, ale byly samozřejmě klasifikovány odděleně – přesto piloti slabší třídy sváděli skvělé bitky se čtvrtlitry. Tenhle závod byl skvělým potvrzením toho, že i klasici berou svoje závodění na sto procent a po dlouhých sedmi kolech byl rozdíl mezi vítězným Vítezslavem Hatanem a stříbrným Jiřím Švihnosem pouze 0,724 sekundy! Na třetím místě dojel Němec Gerald Nestler a tak na stupních vítězů stály pouze dvoutaktní Yamahy 250. Ve třídě Klasik 175 zvítězil Jiří Obtulowicz, který ve společném pořadí byl hned za vítězným triem čtvrtlitrů, se ztrátou čtyř sekund na druhém místě skončil Miloš Thér, a stupně vítězů dokompletoval Jaromír Tázler.

Vítězslav Hatan svoji kvalitu potvrdil i suverénním vítězstvím ve třídě Klasik 350, když za svoje záda opět odsunul druhého Jiřího Švihnose, ovšem tentokrát s výrazným rozdílem pětapadesáti sekund a připsal si tak jubilejní desáté vítězství na této legendární trati. Pro bronzový věnec si dojel nestárnoucí Karel Kalina a stejně jako ve čtvrtlitrech, tak i v téhle třídě byla bedna vyhrazena pouze pro dvoutaktní stroje Yamaha.

Perfektní podívanou předvedli i piloti společného závodu Klasik 500 a Klasik 750 a všichni účastníci mezi sebou soupeřili nehledě na to, do jaké třídy kdo patří. Závod byl bohužel po pádu Pavla Nováka přerušen a následně ukončen po pěti kolech (z celkových sedmi) a v tu chvíli byl na čele Pavel Jančík před Liborem Maříkem (oba Klasik 750) před nejrychlejšími piloty pětistovek, kterými byli Švýcar Rolf Blatter a Ondřej Mráz. Pro bronzový věnec si v sedmpade dojel Rakušan Johann Fuerbock, v půllitrech pak Pavel Kačena.

Nedělní program ukončili piloti sajdkárů, které (stejně jako vždy) byly pověstnou třešničkou na dortu celého nedělního menu. O pořadí tří desítek pekelných tříkolových strojů, vyrobených v rozmezí let 1930 až 1978 sice rozhodovala jízda „na pravidelnost“, ale většina posádek stejně nijak netaktizuje a jede naplno. Pod cílovou páskou projela první dvojice Jiří a Vojtěch Humlovi se strojem Windle König 700, v oficiálním pořadí na pravidelnost zvítězila dvojice Petr Mařan a Luděk Hrdlička, ale největší potlesk klidila posádka Karel Dlabola a Olga Nepomucká. Jejich sidecar Suzuki GS 1000 totiž vypověděl v Kudrnáčově zatáčce službu, ale posádka svůj stroj dotlačila do cíle, a i díky tomuhle výkonu v pořadí „pravidelnosti“ skončili na pátém místě!
 

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Jiří Exler - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Sečus přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist