Cookstown 100

Ještě ve středu nebylo jisté, zda vůbec Indi ve čtvrtek odletí do Irska na svůj první závod Cookstown 100 22.-23.4.2010. Islandská sopka se ale naštěstí alespoň na chvíli umoudřila, a tak mohl Indi s mechanikem Milanem vyrazit.

Cookstown 100
Na letišti už čekala hořická delegace v podání Pavla „Wusy“ Kočího, který má na svědomí (nejen) irskou účast na českých přírodních závodech, a Ladi „Larry“ Kočího, který je jedním z těch, co má v současnosti na svědomí tak krásný závod, jako je 300 Zatáček Gustava Havla.
Pro Inidána to byla první možnost tréninku jak na 300 ZGH, tak i na TT Isle Of Man, kde letos nepojede jednu třídu, ale rovnou tři. Mimo to se Indi těšil nově na třídu Super Twin (obdoba nám známé třídy SuperMono), kterou si právě v Cookstownu poprvé otestoval na motocyklu Suzuki SV 650.
Michal na této trati ještě nikdy nebyl, a tak si opět oblékl „Newcommerovskou“ vestičku.
Okruh se svým profilem trochu podobá okruhu ve Skerries, kde jsme byli loni poprvé po TT. Dlouhou startovní rovinku střídají „rohy“ a různé vlásenky a protahováky, Nechybí ani několik skoků, z nichž nejznámější je Black jumps. Specialitou tohoto okruhu jsou také opačně klopené zatáčky, na což i několik jezdců doplatilo lehčími pády.
Indi o kvalifikacích
Od pátečního odpoledne začínaly kavlifikace, kterým ještě předcházel trénink Newcommerů, nebo-li „vestičkářů“-nováčků. První kvalifikaci jsem jel na litru, takže jsem se ještě hodně krotil, protože od pořadatelů nám bylo kladeno na srdce, ať jedem s rozumem. Proto jsem ani neočekával žádnou skvělou výchozí pozici pro start. Nicméně i tak se mi podařilo kvalifikovat do „Áčkového“ závodu, který je bodovaný do šampionátu (na rozdíl od závodu B, kam spadá druhá polovina jezdců z kvalifikace), kde jsem startoval z posledního místa.
Druhá kvalda do šestek už probíhala o něco lépe, a vyjezdil jsem si 14. startovní pozici v závodu A. Kvalifikace do třídy V-TWIN probíhaly nejlépe, protože jsem si na trať zvykl a tato třída není tak ukrutně rychlá jako šestková nebo litrová. Kvalifikoval jsem se na pátém místě
.“
Závody
„První závod byl právě litrový, a tak nemusím říkat, že jsem cítil velký respekt k trati a ostatním jezdcům. Tim Poole, kterého jsem v týmu nahradil po jeho loňském pádu, mi pomohl nastavit podvozek a navíc se mi zadařilo skvěle odstartovat, takže jsem se začal propracovávat dopředu. Dojel jsem vlnu jezdců před sebou (startuje se ve vlnách po deseti sekundách) a kdybych měl ještě několik kol k dobru, určitě bych dopadl ještě lépe. I tak byl výsledek pro mě jako nováčka super, protože jsem v prvním závodu dojel na 12.místě a v druhém litrovém závodu dokonce na 7.místě.“
„V SuperSportech jsem si polepšil jen o pár míst a dojel si tak do cíle pro 11.místo. Největší radost jsem ovšem měl z V-Twinů. Stratoval jsem v první vlně a ihned se mi podařilo se utrhnout ostatním spolu s Ryanem Farquharem a Johnym Burrowsem. Několik kol jsme se mezi sebou řezali a vystřídali první tři pozice. Nakonec jsem se dovedl na trvalo dostat před Johnyho a dojel jsem si tak pro svoje první podium v Cookstownu. Dojet za Farquharem na 2.místě bylo pro mě ctí, a měl jsem z toho opravdu obrovskou radost, protože moje SVčko mělo na rozdíl od Ryanovi ER-6 težké originální kapoty, sériový podvozek i motor.“

Novinky v týmu Indiracing
Během letošní sezony určitě zaregistrujete pár novinek či změn, které bychom Vám rádi ve zkratce přiblížili. Po skvělé loňské spolupráci s firmou DORSO, která se zabývá prodejem oblečení a doplňky, jsme přistoupili po několika letech na změnu značky kombinéz. DAINESE, kterou Dorso dováží, je skvělá volba a Indi bude určitě nadmíru spokojený i s páteřovým chráničem, rukavicemi a „podvlíkačkami“ této značky.
Po loňské TT jsme opravili poškozený motocykl (Yamaha R6), kde nevydržela druhý závod převodovka, a následně prodali, abychom vyrovnali veškeré finanční závazky. Vyvstala tak otázka, co se bude dít se sezonou 2010. Tým AIR Kawasaki zůstal u dvou loňských motocyklů, resp. u předloňských po Ryanovi Farquharovi a k tomu přikoupil ještě SV 650 do třídy Super Twin, a tak jsme museli začít řešit motocykly pro závody u nás v ČR, kam nebude moci AIR Kawasaki přijet.
Jak je u nás často zvykem, slovo se nedrží a co není na papíře, tak neexistuje, rozhodli jsme se po dlouhém zvažování do třídy 600ccm postavit na české okruhy Hondu CBR 600 RR 2005. Jestli bude stroj konkurenceschopný se ukáže až v kvalifikacích na 300 ZGH v Hořicích. Do litrové třídy motocykl nemáme, a tak řešíme alespoň zapůjčení. Momentálně máme nabídnutou KTM RC8 od KTM Autonova Brno.
Díky tomu, že je Honda už postarší, bylo snazší za rozumné peníze sehnat některé závodní díly. Navíc nám pomohli stávající sponzoři jako je firma MotoPoint, která dodala mimo jiné kompletní výfukovou soustavu MIVV nebo ELIT, který nám dodal náhradní díly od páček, přes plexi, až po spotřební materiál. Firma BONMOTO nám mimo přileb HJC a bot pro jezdce zapůjčila na motocykl radiální brzdovou pumpu Nissin, která tomuto motocyklu v základu chybí. Snížit váhu stroje nám zase pomohla nová spolupráce s firmou MOTOFORZA, která dodala karbonové kapoty a k tomu náhradní laminátové.
Všem jmenovaným i nejmenovaným, které najdete i na našich stránkách děkujeme za pomoc při vstupu do nové sezony.
Se stavbou motocyklu nám velkou měrou pomáhá pan Chalupník z MCH Hodna dealer, který byl s Františkem Šťastným na TT jako mechanik a sám má za sebou skvělou závodní kariéru.

Budeme se snažit opět navázat na loňské úspěchy a pravidelně Vás informovat!

www.iomtt.cz
www.indiracing.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.42
Známkováno: 12x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist