Česká TT/IRRC 2017 v Hořicích – napínavý závodní víkend

Jako každým rokem je jedním z vrcholů sezony Česká Tourist Trophy, jenž je navíc spojena s prestižním evropským šampionátem závodů na přírodních okruzích IRRC 2017. V Hořicích to motorkami žilo už od pátku, kdy proběhlo slavnostní představení jezdců. Sobota patřila tréninkům a kvalifikacím, neděle byla dnem závodů. Závody jsou divácky velmi oblíbené, ale spousta jich přišla jezdce povzbudit už v sobotu. Fotogalerii z dne závodu připravujeme.

Počasí víkendovému podniku celkem přálo, protože pršelo opravdu jen v noci a to jak z pátku na sobotu, tak ze soboty na neděli. Dráha ale dopoledne postupně osychala a to je pro jezdce velmi náročné, protože jedou po okruhu, který je z části suchý, ale v určitých partiích to pořád hodně klouže. Takovým místem je například úsek U Křížku, kde jezdec ze suchého asfaltu najede přes horizont do lesa, kde je třeba obzvlášť nutné trefit správnou stopu, nemluvě o tom, pokud je tam ještě mokro. Právě tam bylo o víkendu několik pádů a bohužel se zraněním. Volba nastavení a pneumatik byla pro závody klíčová a ten, kdo měl při jejich výběru šťastnou ruku měl také velkou šanci získat vysoký počet bodů.

První závod jeli jezdci evropského šampionátu supersportů IRRC a byl s červenými vlajkami. Došlo k nehodě dvou závodníků a na trať musel vrtulník. Závod po přibližně půlhodinovém přerušení pokračoval a po sedmi kolech se z vítězství radoval český jezdec Kamil Holán (DAFIT Moto Racing). Jedenáct sekund ztratil na prvního Holanďan Joey Den Besten (Performance Racing Achterhoek), jemuž v průběžném hodnocení patří druhá pozice. Třetí projel cílem Richard Sedlák (MTR Company), který za sebou udržel Francouze Pierre Yves Biana (Dafit Moto Racing One Racing Team). Lídr průběžného hodnocení Thomas Walther (Team Schleizer Dreieck) závod dokončil sedmý, což je letos jeho zatím nejhorší výsledek.

Výsledky - IRRC SSP Závod 1 - Z1-ISSP.pdf


Druhým kláním byl závod Klasik 175ccm+250ccm. Jelo se na sedm kol a v třídě Klasik 175 slavil vítězství Jiří Obtulowicz (ČZ125OKT, 1971). Přes šest sekund ztratil druhý Mirek Vrána (ČZ175, 1972), třetí v pořadí byl Miloš Thér (ČZ125, 1972). V kategorii Klasik 250 vyhrál Vítězslav Hatan (Yamaha 250TD3, 1972), druhý byl Pavel Cihlář (Honda CB250T, 1972) a třetí Lubomír Koudelka (Yamaha 250TD2, 1972).

Výsledky - Klasik 175ccm+250ccm - Z-175-250-cl.pdf

První závod superbiků IRRC celkem dvakrát zastavovali. Poprvé to bylo po pádu švýcarského závodníka Lukase Maurera (Maurer Motosportteam), podruhé zavlály červené vlajky, když havaroval řecký jezdec Vassilios Takos (LSR Team). Jezdci superbiků tak po dvou restartech odjeli závod na pět kol a z vítězství se radoval Marek Červený (Wepol.Safemetal Racing) s maximem na kolo 2'14,850 sekundy. Díky plnému počtu bodů se český závodník posunul na druhou pozici šampionátu. Druhý byl Němec Didier Grams (G&G Motorsport by Todoracing) a třetí Belgičan Sebastien Le Grelle (Herpigny Motors - BMW Motorrad Belux), lídr průběžného hodnocení. Čtvrtý závod dokončil Kamil Holán (Mc Race) a pátý byl Petr Bičiště (Kimura Racing Team).

Výsledky - IRRC SBK Závod 1 - Z1-ISBK.pdf

Závod Klasik 350ccm se stal doménou Vítězslava Hatana (Yamaha 350 TR3, 1972), který v sedmi kolech porazil náskokem 21,664 sekundy Karla Kalinu (Yamaha 350 TZ, 972). Třetí místo obsadil Josef Juřík (Yamaha 350 R5, 1972).

Výsledky - Klasik 350ccm - Z-350.pdf

Před patnáctou hodinou odstartovali druhý závod supersportů evropského seriálu IRRC. Závod byl na deset kol a z vítězství se tentokrát radoval Joey Den Besten (Performance Racing Achterhoek). Holanďan tak vrátil porážku českému jezdci Kamilu Holánovi (DAFIT Moto Racing), který byl v sedle Yamahy druhý, jen tři sekundy za Bestenem. Pro domácí fanoušky byl nervydrásající závěr v podobě bitvy o třetí místo Michala Vecka (AMK Mestec Kralove,Bopro Racing). Ten si počkal na svoji chvíli, zaútočil a mohl slavit třetí místo. Do pátého místa dojeli Pierre Yves Biana (Dafit Moto Racing One Racing Team) a Richard Sedlák (MTR Company). Thomas Walther byl šestý, takže novým lídrem průběžného hodnocení je nyní Joey Den Besten.

Výsledky - IRRC SSP Závod 2 - Z2-ISSP.pdf

Jezdci nejsilnější kategorie série Klasik 500/750ccm jeli závod na sedm kol. V třídě Klasik 500ccm Švýcar Rolf Blatter (Ducati, 1969). Necelých devět desetin ztratil druhý Ondřej Mráz (Honda CB 500, 1971), třetí byl Martin Vraspír (Honda CB 500F, 1972). V třídě Klasik 750ccm úřadovali Češi Pavel Jančík (Seeley Weslake 750, 1972) a druhý v pořadí František Loučka (Triumph 750 Wilson, 1972). Třetí byl Rakušan Johann Fürböck (Seeley Weslake 750, 1970).

Výsledky - Klasik 500/750ccm - Z-500-750-KL2.pdf


Také druhý závod superbiků evropského šampionátu IRRC vyhrál český závodník Marek Červený (Wepol.Safemetal Racing), jenž si připisuje maximum 2'15,208 sekundy a na domácí půdě získává plný počet bodů. Čtyři sekundy za vítězem projel cílem Sebastien Le Grelle (Herpigny Motors - BMW Motorrad Belux) a tři sekundy za Belgičanem skončil další Čech Petr Bičiště (Kimura Racing Team). Za stupni vítězů končí Kamil Holán (Mc Race) a Didier Grams (G&G Motorsport by Todoracing). Čtrnáctý v prvním závodu a patnáctý ve druhém byl jezdec Suzuki Tomáš Mysliveček (Sixty7 roadracing team).

Výsledky - IRRC SBK Závod 2 - Z2-ISBK.pdf

Závěrečným bodem dne závodu v Hořicích byla Jízda pravidelnosti SIDE. Na prvním místě se umístil pilot Vojtěch Huml se spolujezdcem Jiřím Humlem (Windle König 700, 1977). Druhé místo Roman Sedláček a Ondřej Sedláček (Honda CB836, 1975), třetí pozice František Prchal a Zdeněk Černý (BMW 500 R51/3, 1953).

Výsledky - Jízda pravidelnosti SIDE - Z-SIDE-SROV.pdf

Kompletní výsledkový servis - ZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Miloš Rejman - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist