48. ročník Frohburského trojúhelníku

Silničářská sezóna 2010 definitivně skončila, alespoň ve střední Evropě. O pověstný zvonec se postaral 48. ročník mezinárodních závodů ve východoněmeckém Frohburgu. Za uplynulý víkend se tam odjelo celkem 14 závodů. Nutno ale dodat, že celý, jinak výborně organizovaný podnik, poznamenalo počasí. Pršet začalo v sobotu v poledne po první kvalifikaci a nepřestalo až do úplného konec v neděli odpoledne. Depo a okolí tratě se tak změnilo v jednu obrovskou bažinu a velká část jezdců kvůli své bezpečnosti nakonec účast v závodech raději vzdala. Teplota klesla na 9 stupňů a k tomu se přidal i citelný studený vítr. I kvůli tomu byly všechny závody pro jistotu zkráceny.

Jelo se v klasických třídách 125 GP, supersport, Superbike Open, dále pak kubatura 250 – 500 ccm, dvakrát se představily sajdkáry, po dvou jízdách měly na pořadu značkové poháry KTM a Triumph a také „litrový“ závod, kdysi známý jako Pohár tří národů. Hlavně pamětníkům pak byly určeny dva závody hojně obsazených padesátek, ve kterých startovali na identických strojích ze 70. let i bývalí mistři světa třídy „kolibříků“ či hvězda Grand Prix nedávné minulosti Ralf Waldmann.
Češi přijeli do Frohburgu s velkými nadějemi, ale ty se nakonec utopily ve vytrvalém dešti. Michal Dokoupil tentokrát startoval v supersportech se svou hondou a po tréninku, ve kterém zajel 10. čas, raději do závodu nenastoupil. „Stejně se rozhodlo víc kluků a myslím, že jsme udělali dobře. V takových podmínkách šlo o držku,“ řekl Indi. Supersporty pro sebe suverénně rozhodl Němec Thomas Walther, na krásném šestém místě dojel u nás dobře známý Němec Henrik Voit.
Ve stopědvacítkách brzy skončil pádem Dušan Novosad, ve stejné zatáčce Wolfskurve pak nezaviněně upadl v posledním kole i Lukáš Rážek, který přijel obhajovat třetí místo z loňska a startoval ze druhého místa na roštu. „Bojoval jsem o čtvrté místo s Lohsem a Knafem. Ten ale ve výjezdu ze zatáčky upadl a já šel přes něj do příkopu. Nikomu se nic nestalo, moje motorka skončila na té jeho, takže také není poškozená. Mám jen ohnutou stupačku a držák kapoty,“ hlásil v depu bývalý mistr republiky. Náš třetí reprezenatnt v této třídě Oldřich Podlipný skončil třináctý. Závod se stal kořístí domácího matafora Silvia Märze, který však měl situaci poněkud ulehčenou, protože už v prvním tréninku zadřela motor a těžce havarovala loňská vítězka této třídy Lucy Glöckner a dál už kvůli zranění nepokračovala.
Čest Čechů tak zachraňovali ve čtvrtlitrech Pavel Navrátil a Michal Ježek (oba Honda). Navrátil dojel devátý navzdory tomu, že se mu začal během závodu přehřívat motor, Ježek o dvě místa za ním. Systémem start-cíl zvítězil na vodě fantasticky jedoucí Švéd Joakem Stensmo na hondě, na jehož kontě skončil i bývalý účastník mistrovství světa Toni Wirsing. Opět se blýskl Voit, tentokrát třetím místem.
V sajdkárách fandili nejvíce diváci u trati exotickému spolujezdci na žluté suzuki 1000 s číslem 40. Černý Keňan (!) Masinya Mukabane, ačkoli pochroumaný a chodící jen o holi, dokázal spolu s fárou Pickem vyhrát svou třídu F3. V F1 se z vítězství radovala domácí posádka Schmitz-Lehnertz na suzuki, v efdvojkách další Němci Rösinger-Kolloch na stroji stejné značky.

Výsledky vybraných závodů:

125 GP (8 kol)

1- Silvio März (Německo) Honda 16:47.137
2- Eric Keller (Německo) Honda + 4,835 sek
3- Steffen Grämer (Německo) Aprilia + 14,744
4- Rene Lohse (Německo) Honda + 28,406
5- Robert Ertl jr. (Německo) Honda + 40,117
13- Oldřich Podlipný (ČR) Honda + 1:28, 821
18- Lukáš Rážek (ČR) Honda +1:49,250

Supersport (8 kol)

1- Thomas Walther (Německo) Yamaha 15:18,576 min.
2- Andrew Courtney (Irsko) Yamaha + 4,278
3- Johan Fredrics (Nizozemsko) Triumph + 7,569
4- Markus Reiterberger (Německo) Yamaha + 17,938
5- Robert Neubert (Německo) Yamaha + 19,129

50 ccm Classic, 1. jízda (6 kol)

1- Thomas Müller (Německo) Kreidler 16:37,371 min
2- Gerold Meissner (Německo) Meikomot + 10,923
3- Martin Stehouwer (Nizozemsko) Uhl-Stein + 11,036
4- Jaap Groot (Nizozemsko) Kreidler + 14,878
5- Peter Müller (Německo) Kreidler + 34,718

Pohár tří národů (IRRC), superbike 1. jízda (8 kol)

1- Didier Grams (Něměcko) Suzuki 14:41,722 min.
2- Udo Reichmann (Německo) BMW + 8,686
3- ThiloHäfele (Německo) BMW + 11,469
4- Wim Theunissen (Nizozemsko) Kawasaki + 21,743
5- Paul Shoesmith (Británie) BMW + 21,869

Obě jízdy KTM-Duke Battle s přehledem vyhrál Němec Rico Lõwe, v Triumph Street Triple Cupu kraloval další Němec Christoph Hellmich.

Superbike Open (8 kol):

1- Udo Reichmann (Německo) BMW 14:40.733
2- Steve Mizera (Francie) BMW + 4,623
3- Stefan Holz (Německo) BMW + 9,925
4- Paul Shoesmith (Británie) BMW + 10,334
5- Joaquim Stensmo (Švédsko) Honda + 18,524

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)
Miloš Rejman - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist