Zmoklé Zatáčky

Letošní hořické Zatáčky jsou za námi. Bohužel se stalo to, čeho jsme se všichni báli.Po dvou týdnech krásného počasí se Svatý Petr na všechny přiznivce rychlých motorek rozzlobil a poslal na ně psí počasí.

Kapitoly článku

Nelze začít jinak než právě zmíněným počasím. Pršelo celou neděli a když právě přestalo, bylo to jen kvůli tomu, že začalo „lejt jak z konve.“ Ve chvíli, kdy se program chýlil k závodům tříd, na které jsme se všichni nejvíce těšili (supermona a hlavně volná nad 600 ccm), byla už trať na některých místech tak nebezpečná (nanesená hlína, potoky deště), že vedení závodu po poradě s jury a zástupcem z řad jezdců (V. Gilmore), rozhodlo o zrušení závodu těchto tříd. Mezi diváky a některými jezdci toto rozhodnutí vyvolalo vlnu nevole a rozhořčení. Je pravda, že počasí ve chvíli, kdy se diváci o zrušení závodu dozvěděli, už bylo o něco lepší a někteří fandové pamatují, že se závodilo i když byla na silnici vrstva krup. Je jasné, že ani diváci, ani závodníci, nikdo z tohoto rozhodnutí neměl radost, tím méně však pořadatelé, kteří tomuto závodu věnují ohromné úsilí a spoustu svého volného času. Určitě si ale s odstupem času všichni uvědomíme, že toto rozhodnutí bylo správné, protože nejdůležitější je zdraví jezdců a všech přihlížejících a ke zrušení závodu nedošlo jen tak pro srandu králíkům.
Ale k závodům. Závodilo se totiž fest a kdo ty návaly vody vydržel, viděl krásné souboje a perfektní výkony těch největších tvrďáků. Program zahájili klasici, a to sloučená třída  do 175 ccm a do 250 ccm. Závod na šest kol vyhrál ve slabší kubatuře Eduard Klimek před Martinem Veselým a Pavlem Strapinou. Dvěstěpadesátkm dominoval Petr Krsek, druhý byl Lubomír Koudelka a třetí Němec Ronald Neff.
Po klasicích vyjela na trať třídy sportproduction 125. Přestože závod dakšnů byl asi nejvíce skrápěn deštěm, jela se pěkná střelba, hlavně v podání vítěze Marka Zímy. Půl minuty za ním skončil Radek Lamich a pro zelený věnec si po bojovné jízdě dojel mladý Michal Salač. Jeho souboj o třetí místo s Michalem Slavinkovem spolu s jízdou vítězného Zímy probral a rozehřál promočené a zmrzlé diváky.
Třetí na řadě byla sloučená třída klasik do 350 ccm a nad 350 ccm. Při vší úctě k nižším objemovým třídám se musí uznat, že v klasicích právě třída nad „třipade“ je právě to, co diváky bere nejvíc a i zapřisáhlé fandy hi-tech superbikových mašin musí chytit za srdce. Spousta krásné techniky a hudba, která se line z laufů bezmála litrových Triumphů, Nortonů či Hond, to je prostě paráda. Tenhle společný závod odvodil Martin Loicht, který tedy vyhrál nižší třídu. Na stupně vítězů ho doprovodili Jan Ženíšek a Martin Veselý. O tom, jakou jel Loicht kudlu, svědčí to, že před Ženíškem měl náskok 2,42 minuty. Ale pozor! Loicht jel na sakra ostré Yamaze 350 r.v. 1970 zatímco Ženíšek na Jawě 350 Pérák z roku 1950. Třídu nad třistapadesát vyhrál „Black Man“ František Loučka na Triumphu 750 před Janem Volákem a Radkem Lefanem na Hondách CB.
Je jasné, že nejvíce diváků přichází na volné třídy. V Hořicích se jela pouze jedna a to do 600 ccm. Na startu stálo 29 driverů, kteří se snad nebojí ani zubaře. Protože v tomhle počasí se pustit na našlápnutém šestikilu na trať, která má šířku 6 – 8 metrů, mezi patníky, stromy a paneláky, no tak to je fakt síla. Startovalo se nadvakrát. Hned po prvním startu v zatáčce před sjezdem do Hořic totiž došlo ke kolizi a havárii dvou jezdců, kvůli které byl závod přerušen. Po pauze se start opakoval a stejně jako v prvním případě, tak i při tomto restartu vypálil nejrychleji Michal „Indi“ Dokoupil. Jel strašně a po pěti kolech měl náskok na druhého Udo Reichmana 28 sekund!!! Indi si svojí jízdou vysloužil i cenu pro nejrychlejšího jezdce, když svůj závod jel průměrem 112,5 km/h. On snad ani nevěděl, že je ta silnice mokrá. Za Reichmanem dojeli další dva Němci v pořadí Andy Brandt a Stefan Holz. Na pátém místě dojel hořický nováček, Francouz Jonathan Goetschy. Z našich se do desítky vešli ještě šestý Víťa Bican, osmý Jirka Brož a hned za ním dojeli František Loučka a Jan Volák.
Poslední bod nedělního programu byl závod tříd MEZ 125 ccm a MEZ 250 ccm. Bylo zajímavé před tímto závodem poslouchat některé diváky, kteří se dohadovali, co že je to za nápad pustit spolu dvěpade se dvackami, protože: "je jasný, že se jim tam ty dvacky přece musej ukrutně motat.“ Jaké bylo jejich překvapení, když po šesti kolech tohoto závodu (odstartoval ho VIP host - Jakub Smrž), byli nejrychlejší právě jezdci na stopětadvacítkách. Tuto třídu vyhrál Patrik Kolář před Oldou Podlipným a René Lohsem. Pro Patrika je toto vítězství o to cennější, že ho vyhrál po souboji s domácím matadorem Podlipným, kteý na této trati jen těžko hledá přemožitele. Až za touto trojicí dojel vítěz dvěstěpadesátek, Němec Jens Elsasser před domácím Michalem Ježkem a Karlem Matúšem. Víc dvaapůlkařů ale nedojelo.....

Resumé?

Klobouk dolů před všemi zúčastněnými. Před jezdci, kteří předváděli krásné divadlo, před pořadateli, zdravotníky, hasiči a policisty za to, že i přes nepřízeň počasí vydrželi a vytvořili podmínky k tomuto závodu, ale také před diváky (odhadem jich bylo kolem 5 000), kteří se nenechali odradit deštěm a drželi palce svým oblíbencům. Jó Hořice, ty nejsou pro panenky......


Fotogalerie ze slunné soboty


Všech 145 fotografií z akce naleznete v kapitole článku "kompletní fotogalerie"!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Bořivoj Kartos - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist