Road Racing Liberec na České Tourist Trophy

Po předchozím úspěchu na 300 ZGH jsme přicestovali plni očekávání. Od prvních tréninků zvláště Aleš potvrzoval, že čtvrté místo před Didierem Gramsem, kterého dosáhl při minulém závodě, nebyla náhoda.

Po smíšených kvalifikacích šestek i litrů (trénovalo se i závodilo společně) se na startovní rošt postavili na 3. místo Aleš, resp. 5. místo Mirek. Start se tentokrát povedl, bohužel ve třetím kole, když jel Aleš na 2.pozici, tak Mirek z 3.pozice v litrové kategorii spadl za křížkem, tím pro něj závod skončil. Aleš pokračoval dál. Po restartu se opakovala další havárie, tentokrát na úseku 1, ale to už bohužel se zraněním jezdců. Závod se opět zastavil. Při druhém opakovaném startu se Alešovi podařilo předjet po nevydařeném startu jezdce před sebou a skončil za Kamilem Holánem a Márou Červeným na 3.místě celkově a 2. v litrech se super časem 2.18,5s na jedno hořické kolo.

Mirek Pažitný (Mirouš #19): „Po sobotních kvalifikacích jsem se cítil dobře, motorka fungovala. Nebylo potřeba žádných změn. V depu panovala dobrá nálada, na závod jsem se těšil, avšak jezdecká chyba za křížkem v nájezdu do Lošánky ve třetím kole mě stála závod a splnění snu, možná i zbytek sezóny. Z pádu jsem naštěstí vyvázl bez zranění což je nejdůležitější. Nyní mě čeká rozhodování jak se postavit k poničené motorce a zbytku slibně rozjeté sezony.“
Aleš Nechvátal (Alda #12): „Již při 300 ZGH se nám podařilo dobré nastavení motorky, které fungovalo i při ČTT. V prvním tréninku se mi v posledním kole podařilo zajet druhý celkový čas, hned za Kamilem Holánem. Proto jsem byl plný očekávání do druhého tréninku, který se mi bohužel nepovedl a celkově sem se tak propadl na třetí místo na startu. Samotný závod byl poznamenán několika pády, kdy jeden z pádů se bohužel nevyhnul našemu Mírovi. Nakonec se závod odjel až po třetím restartu.“

„Tento start se mi vůbec nepovedl a já pouze dotahoval velkou ztrátu. Asi ve třetím kole jsem se dokázal propracovat na třetí místo za, na šestistovce jedoucího, Máru Červeného, potom co jsem v jednom kole dokázal předjet Petra "Mrtvolu" Zrzavého i Leoše "Magdu" Hlaváčka. Toto místo jsem si s přehledem podržel až do konce. Byl to úžasný zážitek opět se postavit na start v Hořicích, o to lepší stát pak na stupních vítězů. Tento závod byl pro mě vrchol celé sezóny. Nebýt nešťastného pádu Míry, byl by můj pocit ze závodu mnohem silnější.“
Tým Road Racing Liberec: „Počasí i dobré výsledky v sobotních kvalifikacích nastiňovali, že závodní neděle by mohla být ve znamení skvělých závodů, věnců a pohárů. Z kluků byla cítit uvolněnost a radost. I přesto, že TT hraje při Hořických závodech tak trochu druhé housle, byli jsme mile překvapeni kolik jezdců všech tříd, ale i diváků se zde sešlo. Start do závodu se více povedl Alešovi, Mirek trochu zaspal, ale svou chybu brzy napravil a ve třetím kolem se posunul na třetí místo (v litrech). Bohužel o několik zatáček později přišel v lese za "křížkem" pád na přední kolo, pro který byl celý závod přerušen.“

„Když z rozhlasu zaznělo startovní číslo 19 a úsek 8 krve by se v nás nedořezal. Všichni jsme si vzpomněli na tragickou nehodu ve stejném místě dva roky zpátky. Naštěstí se pád obešel bez jakéhokoli zranění a odnesla to jen technika.. O několik desítek minut po dalších restartech nám vykouzlil úsměv na rtech Alda, který dojel po stíhací jízdě na parádním druhém místě v nejsilnější kategorii. Za tým Road Racing Liberec bych chtěl poděkovat všem zúčastněným i sponzorům za maximální podporu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist