Hořické Zatáčky jsou tady!

Legendární závod 300 zatáček Gustava Havla, který patří neodmyslitelně do historie české motocyklové silnice, letos zapíše do svého archívu už třiapadesátý ročník. Určitě se najde jen pár lidí, kteří sem zavítali pouze jednou, kdo totiž zažije atmosféru tohoto závodu, zpravidla tráví jeden z květnových víkendů právě na tomhle nádherném přírodní okruhu. Letošní ročník se odehraje už příští víkend, tedy 16. a 17. května 2015 a je jasné, že i letos se můžeme těšit na parádní podívanou.

Hořické Zatáčky jsou tady!
Stejně jako tomu bylo v loňském ročníku, tak i letos se pojede pět závodů, během nichž se ale představí celkem osm různých kubatur, což znamená, že ve dvou závodech se mezi sebou utkají piloti více tříd (Supermono s Twiny a 125 GP s 250 GP a 250 SP). Tenhle formát je patrně nejvýhodnější variantou jednak pro samotné piloty, kteří se můžou těšit na vyšší počet tréninkových i závodních kol a také pro diváky, protože v minulosti při vyšším počtu závodů docházelo občas k organizačním potížím a následným průtahům.

Časový harmonogram

Celý program začne už v pátek technickými a administrativními přejímkami, takže nedočkaví fandové mohou atmosféru závodu nasát už před začátkem samotného víkendu. Na trati se ale samozřejmě začne jezdit až v sobotu, kdy v půl deváté vyrazí na trať k prvnímu měřenému tréninku piloti „dakšnů“. Kromě hodinové polední pauzy bude celou sobotu na okruhu pořádně rušno, ale i tak je sobotní tréninkový den ideální k vyhledání správného diváckého místa na neděli nebo návštěvě depa - v neděli by byla určitě škoda přijít byť o jediný závod! Neděli samozřejmě zahájí warm-upy, při kterých se doladí veškeré technické detaily a jak piloti, tak diváci se zahřejí na správnou provozní teplotu. Slavnostní zahájení proběhne krátce před jedenáctou a pokud vše půjde podle harmonogramu, tak právě s úderem jedenácté vyrazí na trať účastníci prvního klání. Start posledního závodu by měl být v půl čtvrté, takže nehrozí, že diváci by přišli o svoje zážitky kvůli tomu, že by je tlačil čas k návratu domů.

Sobota 16.5.2015
07:00 — 08:30 - Administrativní přejímka
07:00 — 09:00 - Technická přejímka
08:30 — 09:00 30 I. měřený trénink 125 SP
09:15 — 09:45 30 I. měřený trénink Do 600
10:00 — 10:30 30 I. měřený trénink 125GP + 250GP + 250SP
10:45 — 11:15 30 I. měřený trénink Nad 600
11:30 — 12:00 30 I. měřený trénink Supermono + Twin
12:00 — 13:00 60 Přestávka
13:00 — 13:30 30 II. měřený trénink 125 SP
13:45 — 14:15 30 II. měřený trénink Do 600
14:30 — 15:00 30 II. měřený trénink 125GP + 250GP + 250SP
15:15 — 15:45 30 II. měřený trénink Nad 600
16:00 — 16:30 30 II. měřený trénink Supermono + Twin

Neděle 17.5.2015
08:45 — 08:55 10 Warm up 125 SP
09:05 — 09:15 10 Warm up Do 600
09:25 — 09:35 10 Warm up 125GP + 250GP + 250SP
09:45 — 09:55 10 Warm up Nad 600
10:05 — 10:15 10 Warm up Supermono + Twin
10:25 — 10:50 25 Slavnostní zahájení
11:00 11:10 11:15 9 125 SP
12:05 12:15 12:20 11 Do 600
13:15 13:25 13:30 9 125GP + 250GP + 250SP
14:10 14:20 14:25 12 Nad 600
15:20 15:30 15:35 11 Supermono + Twin

Časový harmonogram je předběžný. Pořadatel si vyhrazuje, v závislosti na počtu jezdců a aktuální situaci, právo na jeho změnu.

Startovní listiny

Mrkneme se samozřejmě i do předběžných startovních listin, aby jste věděli, na koho se můžete do Hořic těšit a kde hledat ty největší favority. V loňském roce byla sice kubatura 125 Sportproduction trošku klidnější, ale zpravidla právě „dakšny“ nabízejí jedny z nejvyrovnanějších závodů. Do memoriálu Martina Turny jsou přihlášeni všichni loňští „bednaři“ tedy vítězný Radek Lamich, stříbrný Petr Kolář i bronzový Miroslav Sedlo. Ze stupňů vítězů je určitě budou chtít sesadil Michal Šlezar nebo Tomáš Mysliveček, a na trať, kterou důvěrně zná, se vrací také nestor Zbyněk Soukup. Ale do vítězství může samozřejmě promluvit daleko víc pilotů a bojovat se určitě bude hodně ostře i o další pozice - vždyť do závodu je přihlášeno na šest desítek milovníků dvoutaktního závodění!

Jako druhá na trať vyrazí třída do 600cc, tedy Supersport. Už při pohledu do startovky je jasné, že tady bude všechno „vzhůru nohama“ diváky hned v úvodu neděle čeká absolutní vrchol dne. Bohužel kvůli loňskému zranění ukončil svoji kariéru Mr. 36 Michael Pearson, ale kromě tohoto bombarďáka budou na trati všichni aktéři skvělé loňské podívané. Mezi největší favority určitě musíme počítat loni stříbrného Michal „Indiho“ Dokoupila, stejně jako jeho věčného rivala Marka Červeného. Zaostával ale určitě nebude ani Patrik Vostárek, který osedlá Kawasaki týmu Jiřího Brože, nebo další veliká stálice českého roadracingu Kamil Holán. Petr Košťál, Martin Holoubek, Richard Sedlák, Petr Homola, Michal Vecko - co jméno, to záruka skvělé podívané, a to jsme zatím jen u českých pilotů! Z těch zahraničních bude určitě hodně rychlý Ital Luca Gottardi, který tady už při svojí loňské premiéře bojoval o přední příčky a následně na Tourist Trophy nasbíral další cenné zkušenosti. Vepředu rozhodně budou i Brit Gavin Lupton, Fin Tuuka Korhonen, Dán Anders Blacha nebo hejno rychlých Němců v čele s Wolfgangem Schusterem.
Jako třetí přijde na řadu dvoutaktní trojkombinace, ve které se představí piloti stopětadvacítek 125GP a také čtvrtlitrů, které budou rozdělené na „ostré“ 250GP a „dakšny“ 250SP. Speciály Grand Prix bohužel umírají na úbytě a tak je zde je přihlášeno pouze pět pilotů, ve všech případech se jedná o zahraniční účastníky (Němci Franko Piesner, Wolfgang Schuster a Henrik Voit, Dán Anders Blacha a Australan Eric Lenser). Naopak v „dakšnech“ je převaha českých reprezentantů, z nichž bude k největším favoritům patřit Alexander Vysloužil. Diváky ale bude určitě při tomhle závodě zajímat boj o krále stopětadvacítek, které patří ke klenotům hořického závodění. V posledních letech bylo pravidlem, že o vítězství bojovala dvojice místních pilotů a to Oldřich Podlipný a Patrik Kolář, ale ani jeden z nich se vloni nedostal na stupně vítězů! Oba dva jsou přihlášeni samozřejmě i letos a budou si chtít napravit chuť i reputaci, ale svoje loňské vítězství bude určitě chtít obhájit Němec Steffen Grammer, jemuž bude sekundovat loni stříbrný Michal Savinkov. Němec Werner Steege, Ital Pierre Coppa nebo Rakušan Christopher Eder s KTM jsou další jména zaručující opravdu luxusní podívanou.

Na řadu přijdou nejsilnější mašiny nad 600cc, tedy kubatura Superbike. Stejně jako v šestkách, tak i tady nám bude na startovním roštu hodně chybět Michael Pearson, ale o to větší a vyrovnanější boj o vítězství se dá očekávat. S největší pravděpodobností budou o vítězné vavříny bojovat domácí piloti - ale který z nich se nakonec bude smát nejvíc? Bude to loňský dvojnásobný triumfátor z Tourist Trophy Aleš Nechvátal? Nebo snad Marek Červený, který zná na hořické trati doslova každý centimetr, či pekelně (občas až moc) rychlý Kamil Holán? Co s novým BMW ukáže Petr Bičiště, tahající koleno po asfaltu i na cílové rovince? Jak si po delší pauze povede Patrik Vostárek, svého času veliký soupeř letošního účastníka MotoGP Lorise Baze? Co doyen české silnice Víťa Bican? Jak vysoko se dostane náš testfára Tomáš Mysliveček? Už jen naši piloti by vystačili na parádní závody, ale mezi ně se určitě hodně výrazně zamíchají i Brit Gavin Lupton, nebo Němeci Stefan Holz a Henrik Voit.
Jako poslední na trať vyrazí kubatury Supermono a Twin, které na rozdíl od dvoutaktů vyrazí z jednoho startovního roštu, kde budou seřazeni společně. V supermonech se sice na start nepostaví legendární Johannes Kehrer, který vloni ukončil svoji dlouholetou kariéru, ale ani tak určitě nebude mít jeho lítý protivník Libor Kamenický na cestě za triumfem na růžích ustláno! Nejenom Karel Kalina a Václav Jakl, kteří vloni bojovali o bronz, ale i Jiří Lefan, František Loučka nebo Vítězslav Hatan budou mít zálusk na příčky úplně nejvyšší. Zajímavé bude sledovat, jak (a zda vůbec) si tyhle velké čtyřtaktní buchary poradí se hbitou Moto3kou KTM 250 RC, sedlanou Rakušanem Christopherem Ederem. Ve třídě Twin bude jednoznačně největším favoritem Michal Dokoupil, ale do dvouválců se letos chystá ohromná konkurence a boje o další příčky budou hodně ostré! Nechybět bude loni bronzový Němec Stefan Holz, z Finska dorazí Tuuka Korhonen, z ostrovů pak Brit David Webber (a ostrované nebývají žádné plácačky!) hodně rychlý bude určitě Slovák David Hanzalík. Veronika Hakoncyová vloni v Dymokurech ukázala, že se kvalitní motorkou dokáže všem mužským protivníkům ukázat záda - bude stejně úspěšná i na náročné hořické trati?
Otázek je zkrátka před tímhle závodem víc než dost, ale jedno je skoro jisté - kdo do Hořic dorazí, odveze si hromadu skvělých zážitků, vždyť je to beze sporu jedna z největších motoristických událostí u nás. My na okruhu samozřejmě také nebudeme chybět, takže se těšte na reporty z tréninků, závodů, stejně jako hromady krásných fotek. Další informace nejdete na našem fóru nebo webu hořického autoklubu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.80
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist