Česká Tourist Trophy/IRRC už tento víkend

Další ze svátku české motocyklové silnice je už doslova za dveřmi - Česká Tourist Trophy, jejíž součástí jsou i závody mezinárodního šampionátu na přírodních okruzích International Road Racing Championship se koná už o tomto víkendu.

Česká Tourist Trophy/IRRC už tento víkend

Kapitoly článku

Česká Tourist Trophy je již neodmyslitelnou součástí domácí motocyklové sezóny, vždyť letos se pojede už její třiadvacátý ročník! V loňském roce se její „tradiční“ tvář lehce přizpůsobila požadavkům diváků a k veteránským kategoriím se přidaly i kubatury „rychlíků“, tedy soudobých motocyklů a nutno dodat, že tahle úprava se mezi diváky setkala jednoznačně s pozitivním ohlasem. Letošní ročník jde ještě o kousíček dál a „rychlé“ motorky pojedou dokonce v rámci prestižního mezinárodního šampionátu International Road Racing Championship. Hořický závod bude čtvrtým a zároveň předposledním dílem tohoto mistráku, když prozatím jsou odjety závody na holandských okruzích Hengelo a Oss a dvě belgická klání v Ostende a Chimay. Už při předběžném pohledu do startovní listiny je jasné, že takhle nabité závody v Hořicích ještě nejely!
Piloti tohoto neoficiálního mistrovství Evropy na přírodních okruzích se hořickým divákům představí v obou kubaturách, ve kterých se šampionát IRRC jezdí, tedy Superbike a Supersport, přičemž každá z kubatur během víkendu odjede dvě závodní jízdy. V předběžné startovní listině superbiků je uvedeno pětadvacet pilotů, z nichž je třináct domácích, šest z Německa, nechybí Holanďané, Belgičané a také jeden řecký účastník. Ze špičky by neměl v Hořicích chybět nikdo a k největším favoritům zde bude určitě patřit Němec Didier Grams, který je v čele průběžného pořadí a hořickou trať zdá už z předloňských Zatáček. Dalším zajímavým jménem bude Gramsův krajan Matti Seidel, který má za sebou zkušenosti z vytrvaleckého mistrovství světa Endurance. Z našich pilotů bude patřit k největším favoritům stálice českého road racingu, tedy Kamil Holán, který se sice zúčastnil pouze dvou klání, ale vytěžil z nich dvě pátá a jedno osmé místo. Z dalších našich střelců budou určitě hodně vidět i Aleš Nechvátal, Pavel Tomeček, Víťa Bican, a také testfáta našeho webu Tomáš Mysliveček.
V supersportech bude našim největším želízkem v ohni Hořičák Marek Červený, který je na skvělém třetím místě průběžného pořadí, když prozatím má na svém kontě dvě čtvrtá, tři třetí a jedno druhé místo! Dalším z našich favoritů bude populární Michal „Indi“ Dokoupil, který sice ještě letos v tomto šampionátu nestartovat, ale o to více zkušeností si přiveze z ostrovních závodů. Kamil Holán se „sveze“ i v supersportech a tak během jednoho dne odjede čtyři hodně ostré jízdy! Ze zahraničních účastníků bude určitě hodně rychlý Nizozemec Joey van Besten, který je na v průběžném pořadí na druhém místě, z pilotů, které jsme už v Hořicích viděli přijedou Fin Tuukka Korhonen či Němec Henrik Voit.
Hořická Tourist Trophy ale vždy bývala plná hlavně klasických mašin a nejinak tomu bude i letos. K největším lákadlům budou samozřejmě patřit sajdky, které jako jediné pojedou závod pravidelnosti, ostatní veteránské kategorie pojedou závody „na pořadí“. Do závodu motocyklových akrobatů se prozatím přihlásilo dvacet osm posádek, zajímavostí bude start pilotů známých z kubatury supermono a to Miroslava Medka a Ingolfa Schmidta. K tradičním účastníkům téhle skvělé podívané budou patřit Richard Bílý a Jiří Nespěšný, startující se Suzuki 1000 Tamara nebo Janové Bednář s Exnerem.
Ve třídě do 175 ccm je prozatím dvanáct pilotů v čele s Novopackým Tondou Plevákem, či nestorem domácí silnice Karlem Kalinou, ze zahraničí přijede Ital Angelo Gagliardi. Motocyklů s objemem do 250 ccm je zatím přihlášeno patnáct a Milanu Bangovi, Jiřímu Švihnosovi či Jiřímu Průchovi ze zahraniční přijedou šlapat na paty Ital Giovanni Macchi, Rakušan Heinz Meidinger a Slovinec Franz Žabnikar. Třicet účastníků je v prozatímní startovní listině kubatury do 350 ccm a také tady to bude samozřejmě souboj domácích pilotů s těmi zahraničními. Za domácí budou „kopat“ například Vítězslav Hatan, Václav Slanec, Zdeněk Paznocht, nebo Vladimír Jílek, za „přespolní“ nastoupí již zmínění Italové Macchi a Gagliardi, Belgičan Marc Michot a Němci Steffen Baensch a Eberhard Laible. Nemůžou samozřejmě chybět ani klasické půllitry, tedy motocykly s objemem motoru do 500 ccm. Největší zastoupení zde budou mít Hondy CB 500, ale k vidění budou i takové skvosty, jako například Norton 500 Manx v sedle s Marcem Michotem či Aermacchi Metise pilotovaná Eberhardem Laiblem. Nejsilnější veteránskou kubaturou budou „klasické“ superbiky, vždyť právě ty kdysi začínaly s objemem motoru do 750 ccm. K největším favoritům bude patřit Němec Franz Heller, jehož známe jako pořádného rychlíka z doba Radka Urbance, jehož o vítězství bude chtít připravit například Pavel Jančík s motocyklem Weslake Seeley 750 či Vítězslav Vyhnálek s Hondou CB 750.

Časový harmonogram

Sobota 9.8.2014

07:00 — 08:30 Administrativní přejímka
07:00 — 09:00 Technická přejímka
08:00 Uzavírka trati
08:30 — 08:50 20 I. měřený trenink Klasik 175 + 250 ccm
09:05 — 09:25 20 I. měřený trenink Klasik 350 ccm
09:40 — 10:10 30 I. měřený trenink IRRC SSP
10:25 — 10:45 20 I. měřený trenink Klasik 500 + 750 ccm
11:00 — 11:30 30 I. měřený trenink IRRC SBK
11:45 — 12:05 20 I. měřený trenink SIDE
12:05 — 12:45 40 Přestávka
12:45 — 13:05 20 II. měřený trenink Klasik 175 + 250 ccm
13:20 — 13:40 20 II. měřený trenink Klasik 350 ccm
13:55 — 14:25 30 II. měřený trenink IRRC SSP
14:40 — 15:00 20 II. měřený trenink Klasik 500 + 750 ccm
15:15 — 15:45 30 II. měřený trenink IRRC SBK
16:00 — 16:20 20 II. měřený trenink SIDE
17.00 závod třídy Klasik 175 + 250 ccm

Neděle 10.8.2014

08:00 Uzavírka trati
08:30 — 08:40 10 Warm up IRRC SSP
08:50 — 09:00 10 Warm up IRRC SBK
09:10 — 09:30 20 Slavnostní zahájení
10:00 1. závod IRRC SSP
11:00 závod třídy Klasik 350 ccm
12:00 1. závod IRRC SBK
13:00 závod třídy SIDE

13:30 — 14:00 Přestávka
14:15 2. závod IRRC SSP
15:15 závod třídy Klasik 500 + 750 ccm
16:15 2. závod IRRC SBK


Upozornění
Časový harmonogram je předběžný. Pořadatel si vyhrazuje, v závislosti na počtu jezdců a aktuální situaci, právo na jeho změnu.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist