300 zatáček Gustava Havla - neděle

Třiapadesátý ročník závodu 300 zatáček Gustava Havla je minulostí a také letos jsme mohli vidět parádní závody. Pojďte se podívat, jak boje o hořické vavříny letos dopadly.

Kapitoly článku

Nedělní program byl oproti původnímu plánu poněkud pozměněn, takže vše začínal závod „tři v jednom“, ve kterém se rozdělovaly věnce v kubaturách GP 125, GP 250, a SP 250. Největší mazec se podle očekávání odehrával ve „dvackách“, které odnepaměti patřily, patří a patřit budou k ozdobám Zatáček. Bitva o krále dvoutaktních pil GP 125 se v posledních letech většinou odehrávala mezi místními matadory Oldou Podlipným a Patrikem Kolářem, ale už v loňském roce se do jejich souboje začaly míchat i další piloti a nejinak tomu bylo i letos. Od startu nejrychleji vyrazil Němec Steffen Gramer, následovaný Rakušanem Christopherem Ederem. Až za těmito dvěma Germány se seřadili naši střelci v pořadí Michal Savinkov s Oldou Podlipným a po nepodařené kvalifikaci se ze zadních míst startovního roštu velmi rychle dopředu prokousával i Patrik Kolář. Devět kol parádního závodění nakonec na nejvyšší stupínek delegovalo Michala Savinkova, který své vítězství uhájil před dotírajícím Patrikem Kolářem a Christopherem Ederem, sedlajícím ex-Kalliovu KTM. Bramborovou medaili získal Steffen Gramer a pátý dojel Oldřich Podlipný. Do téhož závodu se dvacetivteřinovou prodlevou startovaly také dvěstěpadesátky, které se navíc rozdělily na produkční a „ostré“. V těch, které jsou určeny pouze pro okruhové závody, tedy GP 250 se o vítězství přetahovali Dán Anders Blacha a Němec Henrik Voit, a po devíti kolech cílem projeli v tomhle pořadí. Na stupních vítězů je doplnil Australan Eric Lenser. V produkčních čtvrtlitrech SP 250 si dlouho nejlépe vedl Michal Šlezar, ale svoji pouť za vítězstvím ukončil pádem a tak se na nejvyšší stupínek postavil Petr Kunz, stříbro bral Lukáš Walter a bronz Tomáš Linduška.

Skvělou podívanou nabídly i „dakšny“ tedy kubatura Sportproduction 125 a to hlavně rodinná dvojice Miroslav a Martin Sedlovi. I když se syn Martin na začátku závodu objevil v popředí celého pelotonu, tak s přibývajícími koly táta Miroslav ukázal, že zkušenosti ještě mají větší hodnotu nežli dravost mládí a pod cílovým praporem projel jako první právě před Martinem. Tak jak je to napsané to vypadá poměrně snadno, ale jednoduché to rozhodně neměli - o vítězství totiž museli dlouho bojovat hlavně s Petrem Kolářem, i když nakonec je na stupně vítězů doprovodil loňský vítěz Radek Lamich. Těsně pod stupněm vítězů skončil Ital Pierre Coppa, který svedl souboj o „brambory“ s pátým Jakubem Vojtíškem.

Na závod třídy Open 600 se určitě těšili všichni přítomní diváci a piloti je svými výkony rozhodně nezklamali. Bohužel byl závod poznamenán havárií několika jezdců, z nichž nejtěžší byla ta Josefa Duchana. Závod musel být v pátém kole přerušen a následně restartován, pilot byl letecky převezen do nemocnice v Hradci Králové. Jak první, tak druhou část závodu opanoval domácí pilot Marek Červený a po právu vystoupil na nejvyšší stupeň vítězů. Skvělý výkon předvedl také Patrik Vostárek, který svedl hodně ostrou bitvu s Italem Lucou Gottardim a právě tito dva piloti Marka Červeného doprovodili na stupně vítězů. "Vosty" po delší závodnické pauze opět dokázal, že patří mezi nejrychlejší české piloty a nám nezbývá než doufat, že jeho start v Hořicích nezůstane ojedinělý. Těsně pod bednou skončil Kamil Holán, ale jak se ukázalo, jeho čas měl teprve přijít.

Závod jednoválcových bucharů, tedy kubatury Supermono, se stal jednoznačnou záležitostí největšího favorita, kterým byl Libor Kamenický. Ten sice do závodu startoval ze druhého místa na startovním roštu, ale nepřipustil žádné pochyby o tom, že po odchodu Johanese Kehrera je monařským králem právě on. Na druhém místě dojel poleman Karel Kalina a třetí byl Pavel Jančík, a dá se říct, že takhle trojice si užívala pohodové nedělní odpoledne. Tvrdě makali až piloti na dalších pozicích a hlavně boj o čtvrté místo mezi Němcem Danielem Zornwegem a našimi piloty Vítězslavem Hatanem a Františkem Loučkou byl pro diváky pěknou podívanou.

Na řadu přišel závod těch nejsilnějších mašin, tedy kubatura Open 1000. V něm se čekal velký boj mezi nejrychlejším kvalifikantem Kamilem Holánem a triumfátorem z loňského Tourist Trophy Alešem Nechvátalem. Oba dva piloti se sice na čele závodu drželi po celý závod, ale ke vzájemnému souboji vůbec nedošlo - Kamil byl naprosto nedostižný a nic na tom nezměnilo ani přerušení závodu, ke kterému došlo kvůli havárii Švýcara Johna Pillouda, jemuž zcela shořel motocykl. Skvělý výkon předvedl také Petr „Kimura“ Bičiště, který si dojel pro životní výsledek v podobě třetího místa. Neuvěřitelných 0,02 sekundy od sebe dělilo čtvrtého Leoše Hlaváčka a pátého Pavla Tomečka a velký boj o šesté místo pro sebe rozhodl testfára našeho webu Tomáš Mysliveček, který svoji pozici uhájil před Josefem Lukšíkem a Němcem Davidem Datzerem.

Nedělní program uzavřela kubatura Twin. Ta měla původně startovat spolu se supermony, ale protože je třídou čím dál populárnější, pilotů bylo více než dost - přes tři desítky startujících. Bohužel mezi nimi chyběl největší favorit, kterým byl jednoznačně Michal Dokoupil, jenž v sobotu právě s dvouválcem havaroval a rozhodl se nedělní závod vynechat. Na startovním roštu ale chyběl i poleman Josef Duchan, který havaroval v závodě šestek. O vítězství se celý závod přetahovala česko-finská dvojice Zbyněk Soukup a Tuukka Korhonen. Seveřan byl sice hodně nepříjemným soupeřem, ale Soukup mu ukázal, že i když na závody v poslední době chodí jak do Sokola, tak na hořickém okruhu je zkrátka doma. Krásná bitva byla k vidění také o třetí místo a rozhodl ji pro sebe Vladimír Šnajdr před Markem Němečkem a Stefanem Holzem.

Kompletní výsledky najdete zde.
.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Miloš Rejman - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist