Michael Hádek: Poláci mi dluží peníze

Pro mnohé jezdce jsou mimořadně kvalitní polské plochodrážní ligy opravdovým ternem, kde se dají vydělat i slušné peníze. Není však všechno zlato, co se třpytí. Své by o tom mohl vyprávět český jezdec Michael Hádek, kterému jeho dosavadní klub z Lublinu dluží přibližně 2100 eur.

Dvacetiletý Michael Hádek strávil v Polsku čtyři sezony, tu poslední v druholigovém klubu Lublin Węgiel KMŻ. Český jezdce, přezdívaný mezi plochodrážníky Had, na své starty v barvách klubu vzpomíná ve velmi dobrém světle, ale mrzí ho, že mu jeho vedení dluží peníze. Nastoupil do šesti zápasů, ve kterých získal v průmeru 1,5 na jízdu. Bývalý jezdec Olympu Praha a polského KSM Krosno zatím nemá na příští sezonu z Polska žádnou nabídku. „Je to asi tím, že mi minulá sezona moc nevyšla. V Polsku bych chtěl zůstat, ale ne za každou cenu. Rád závodím na velkých drahách, jaké jsou například v Plzni, v Pardubicích nebo v Krosně. Jestli si nenajdu v Polsku žádné angažmá, zaměřím se příští rok na dlouhou plochou dráhu,“ uvedl Michael Hádek v rozhovoru pro polský portál SportoweFakty.pl.
Odchovanec plzeňské ploché dráhy byl v Lublinu velmi spokojený, klub se ale stále nemá k tomu vyrovnat své finanční závazky. „V Lublinu nebylo zle, mám rád tamní hrbolatou dráhu. Také kluci v týmu byli skvělí, skvěle se mi jezdilo v dvojici s Tadeuszem Kostrem. Bylo také fajn, že tam byli i jiní Češi (jedenáct ligových utkání tam absovoval například Lukáš Dryml). A s Polákama nemám problém se domluvit. Celkově je Lublin dobrý klub, jenom škoda, že jsem nedostal všechno, co jsem měl ve smlouvě. Dluží mi přibližně 2100 eur. Bez toho se těžko mohu připravovat na příští sezonu,“ říká Hádek, který letos skončil pátý na Zlaté stuze v Pardubicích.

Server motorkari.cz položil Michaelu Hádkovi pár otázek:

Víte o tom, že by tento klub dlužil peníze i někomu jinému? Třeba někomu z Čechů?
„Stane se, že během sezony dojdou klubu peníze a jezdci dostanou nějaké peníze opožděně, ale je to jen o vzájemné domluvě. Letos v Lublinu to tak asi bylo, ale naštěstí se našel sponzor a klub mohl sezonu dojet. Jestli ještě teď někomu jinému něco dluží, to netuším.“

Jak jinak jste spokojený s uplynulou sezonou?
„Asi bych měl být spokojený, ale vím, že to mohlo být ještě lepší. Být s Janem Holubem mistrem republiky v juniorských družstvech a čtvrtý v MČR dvojic, druhý v MČR do 21 let, pátý ve Zlaté stuze a pátý na dlouhé ploché dráze není vůbec špatné, ale největší chybu jsem asi udělal, že jsem vynechal jeden závod MČR juniorů do 21 let. Místo, abych jel do Divišova, jel jsem radši na Mistrovství Evropy na travnaté ploché dráze do Anglie. Je škoda, že jsem nakonec ten titul v juniorských jednotlivcích neudělal, ale příští rok to budu moct napravit.“
Který byl Váš nejpodařenější a naopak nejhorší moment?
„To se těžko vybírá, takových momentů bylo dost. Mezi nejlepší momenty bych zařadil určitě mistra republiky s Jéňou Holubem a do nejhorších asi chvilkové zklamání, když nám už potřetí unikly stupně vítězů v MČR dvojic.“

Jak vůbec vypadá plochodrážní zimní příprava na další sezonu?
„Postupně rozebírám motorky, snažím se chodit trénovat s hokejisty a během nejbližších dnů začnu chodit do posilovny. Když bude dost sněhu, tak bych chtěl i na běžky, ale to je ve hvězdách, jestli se to povede.“

Venku už jsou v plném proudu klubové přestupy. Už máte zajištěné angažmá doma a v zahraničí?
„Do zahraničních lig jsem ještě nepodepsal, nevím jestli vůbec podepíšu. Chtěl bych jezdit spíš na dlouhé a na trávě, ale kdyby mi přišla nějaká dobrá nabídka z Polska nebo Německa, asi bych se jí nebránil. V Čechách se mi předběžně ozvali ze Mšena, tak sem sám zvědavej, jak se domluvíme.“
Váš názor na to, kdy bude mít Česká republika stálého jezdce v seriálu Grand Prix, co je třeba pro to udělat?
„Myslím, že nejblíž ke Grand Prix má Matěj Kůs. Patří mezi českou špičku, dokáže porážet i jezdce z Grand Prix, jede mu to, pořád se zlepšuje. Nedokážu si ale tipnout, kdy by se to mohlo zase podařit.“ 

Co motocykl na příští sezonu? Bude to opět ten letošní, nebo nějaký nový?
„To všechno záleží kolik se podaří sehnat peněz. Určitě bych chtěl postavit druhou motorku na dlouhou plochou dráhu, ať už přes zimu nebo během sezony, ale jak říkám, záleží to jen na penězích. Motorky na krátkou zůstanou stejné, akorát se vždycky vymění pár opotřebených věcí a sezona může začít.“

V čem se liší klasická plochá dráha od té dlouhé, nebo travnaté. Nemám tím na mysli druh nebo délku oválu, ale spíš to, proč Vás to tam tak táhne..
„Na dlouhou a trávu je úplně jiná motorka, je delší, vyšší, má dvě rychlosti, odpruženej zadek, větší zadní kolo. I styl jízdy se na ní liší, oproti klasické speedway se jezdí spíše v polosmyku, ne skoro v pravým úhlu, maximální rychlost je kolem 150-160 km/h, je to o hodně větší makačka na ruce. Baví mě to asi díky té rychlosti a partě lidí, která tam je.“

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist