Rozmarné Mýto

V pořadí již čtvrtý závod domácího mistrovství skútrů jsme záměrně pojmenovali podle slavného románu českého klasika Vladislava Vančury – a proto nám dovolte použít mírně upraveného citátu, jež mluví za vše: „Tento způsob závodů zdá se mi být poněkud nešťastným...!“

Rozmarné Mýto
Poslední červencový víkend totiž daleko více připomínal sychravý podzim než čistou polovinu letních prázdnin a globální evropské počasí, jež svými slzami nekompromisně zkrápělo většinu evropského kontinentu, si se závodníky doslova pohrálo! A zatímco ve zbytku republiky neustále lilo, Vysokému Mýtu jakoby se přívalové deště již tradičně těsně vyhnuly. I proto byla v neděli místní závodní dráha víceméně suchá, avšak místo prudkého lijáku se v nekonečných vlnách vracelo neutuchající mrholení, které vytvářelo na opakovaně oschlé dráze velmi zrádný, kluzký film, a proto největší sázkou do loterie byl pro všechny účastníky vhodný výběr pneumatik. Místní počasí totiž celou neděli nebylo vhodné ani pro suché ani pro mokré pneu, čímž se vše ještě více zdramatizovalo.
Nejslabší kategorie sériových padesátek, jež je k naší radosti nejvíce obsazenou skupinu s průměrnou účastí dvaceti závodníků, opět přinesla mnoho atraktivních soubojů. V této třídě se bojuje doslova o každou pozici, a z pohledu diváka je jedno, zda právě sleduje čelo celého pole či jeho konec. Tělo na tělo, nikdo nikoho nešetří, a skútry neznají nic jiného než plný plyn...

Do bojů o nejvyšší mety se již tradičně naplno pustila Veronika Kahlová sedlající techniku Piaggio a nebýt horších startů této vycházející hvězdy našeho šampionátu, měli by ostatní kluci nejspíš jen druhá a třetí místa! A tak i přes její vítězství v druhé jízdě skončila nakonec Verča celkově druhá za Luďkem Punčochářem, který očividně chce vyhrávat za každou cenu. Na celkové stupně vítězů je již tradičně doprovodil jeden z bratrů Bláhů Lukáš. Jeho srdečný spolubojovník Tomáš se opět postaral o dramatické manévry a sledovat jejich boje je pro diváky vždy skvělou podívanou. Vzhledem k malému výkonu sériovek nehrál výběr pneumatik tak významnou roli, jako u dalších tříd.
To u ostřejších závodních padesátek byl výběr pneumatik daleko důležitější, a tak se většina závodníků objevila na startu s mokrým obutím. V této kategorii se zřetelně vyprofilovala nepřemožitelná trojice Karel Juřena, Honza Rejlek a Patrik Devátý, jež se i zde v Mýtě vzájemně neustále naháněla. V první rundě se nejvíce dařilo Honzovi Rejlkovi, a když si v druhé jízdě dojel pro druhé místo, o celkovém vítězi již nebylo pochyb. Karel Juřena jedním prvním a jedním třetím místem vybojoval celkové stříbro a na Patrika Devátého nakonec vyšel bronz. Tudíž vše podle očekávání a nás stále zajímá, zda některého z těchto borců uvidíme v příští sezoně v sedmdesátkách!
Největší dramata spojená s vhodnou volbou pneumatik se odehrála v nejsilnější kategorii sedmdesátek a s nimi jedoucích speciálů třídy Open. I přes nízkou účast startujících bylo stále na co koukat, neboť i nejzkušenější piloti padali jako hrušky, aby se znovu a znovu zvedali k dovršení boje. A tak nakonec kdo dojel do cíle v první či druhé rozjížďce, stál na bedně, což se tak často nestává...
I přes nedokončenou druhou jízdu získal pro Scooter Tuning tým Ondra Honzák v sedmdesátkách třetí místo, čímž dopomohl Ondrovi Šlapákovi z budějovického Scooter Boomu k druhému místu. Obě jízdy vyhrál Pavel Gellner z Polini CZ týmu a jeho radost byla o to větší, že udržel své nervy na uzdě a do cíle dojel jako jeden z mála bez pádu. Smolařem závodu se stal Jiřík Velikovský, který si již v sobotní kvalifikaci zlomil kličku a na své soupeře hleděl jen z tribuny...
V divokém tempu se za vítězstvím v kategorii Open hnal Václav Krupička jedoucí také v barvách Scooter Tuningu a také v první jízdě všem ujel o parník. Jen jeden z borců se ho dokázal držet – do Mýta totiž přijel také (nyní však v roli hosta) Honza Němec, který v posledních letech patřil k nejlepším pilotům skútrových závodů. Třetím do patry byl slovenský borec Patrik Gudába, a to, co jsme řekli o sedmdesátkách platilo i zde, tzn. kdo dojel, byl na bedně – ovšem rozhodně to nebylo zadarmo!
Obzvlášťe ve druhé jízdě, kdy většina závodníků vytáhla opět suché obutí (někteří dokonce vsadili na netradiční kombinaci suchá-mokrá guma), se odehrála nekonečná bitva s počasím. Václav Krupička nakonec celkově vyhrál i přes tři pády v druhé jízdě, jeho „padací rekord“ však ještě překonal Honza Němec, jenž se čtyřmi pády během patnácti kol skončil nakonec třetí. Mezi oba Čechy se vtěsnal Patrik Gudába, který jako jediný v druhé jízdě nechyboval a suverénně tuto jízdu vyhrál.

Pátý podnik se jede za měsíc (28.8.2011) na krásné dráze Ypsilonka – kart aréna u Chebu a my se můžeme těšit nejen na nejhezčí motokárovou dráhu u nás, ale v podstatě i na vrcholný závod sezony!

Celkové výsledky:

50 série
1, Luděk Punčochář
2, Veronika Kahlová
3, Lukáš Bláha

50
1, Honza Rejlek
2, Karel Juřena
3, Patrik Devátý

70
1, Pavel Gellner
2, Ondřej Šlapák
3, Ondřej Honzák

Open
1. Václav Krupička
2. Martin Gudába
3. Honza Němec

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist