Rival Trophy: Skvělá vysokomýtská premiéra

Pitbikový seriál Rival Trophy zahájil svoji druhou sezónu a už úvodní závod ukázal, že (přestože už vloni se jednalo o skvělé závody), letos pořadatelé jeho úroveň posunuli ještě o pořádný kus výš. Počasí sice jejich snahu chtělo občas narušit, ale i když asfalt vysokomýtského autodromu průběžně kropily dešťové kapky, tak stovka účastníků předvedla parádní podívanou plnou ostrých soubojů.
 

Kapitoly článku

Když jsem v anotaci napsal, že se na trati utkala stovka závodníků, tak to nebylo myšleno obrazně ani přibližně, ale doslova - přejímkou totiž prošlo přesně sto pilotů a stejný počet jejich strojů, spadajících vlastně do jedné kubatury (pitbike a MiniGP s motory o výkonu do 14 PS). Stejně jako vloni byli jezdci podle svojí výkonnosti rozděleni do kategorií, ale ke třem stávajícím Pitbike PRO, Pitbike FAST a Pitbike OPEN přibyla i čtvrtá Pitbike Newcomers. Jezdci byli do těchto kategorií rozděleni na základě loňských výsledků s přihlédnutím na jejich progres, který během sezóny předvedli a možností dosažených výsledků v sezóně letošní, nováčkové se pak do jednotlivých tříd kvalifikovali během pátečních volných jízd. I když se někdy zařazení do konkrétní kategorie nesetkalo se souhlasem dotyčných jezdců, tak průběh tréninků, kvalifikací i obou závodních jízd ukázal, že vše bylo OK, pole všech kategorií bylo skvěle vyrovnané a žádný z pilotů svojí výkonností nijak výrazně nevyčníval ani nezaostával. Vedle těchto čtyř hlavních tříd budou letos vyhlašovány podkategorie Pitbike Junior, Pitbike Ladies a zvláštní kategorie se dočkali také hosté ze Slovenska.

V hodnocení jednotlivých kategorií nelze začít jinak, nežli s profíky, tedy třídou Pitbike PRO. Už v tomto článku jsme avizovali, že se o letošní titul s největší pravděpodobností poperou dva piloti se zkušenostmi z mnoha evropských závodů, a to obhájce loňského prvenství Michal Prášek a Miroslav Popov, který se po delší pauze vrátil do sedla závodního motocyklu. Průběh sobotních tréninků, kvalifikací i obou závodních jízd tyto předpoklady potvrdil, ale zároveň se ukázalo, že v téhle partii budu mít dalšího vyrovnaného soupeře a to mladého Jakuba Horynu, který jim i na zcela sériovém stroji v průběhu celého víkendu velmi zdatně sekundoval. V obou závodních jízdách nejlépe odstartoval právě Horyna a už od prvních kol se spolu s Práškem a Popovem velmi rychle vzdalovali zbytku jezdeckého pole. Postupně však jeho zkušenější soupeři ukázali větší zkušenost, přes Kubu se dostali a předváděli takovou bitvu, že žádný z přítomných diváků nevydržel ani chvíli sedět. Zatímco v první jízdě dojel první Popov a zvítězil tak hned ve svojí pitbikové premiéře, ve druhé jízdě havaroval a než se do závodu vrátil, propadl se až na samotný závěr. Díky skvělé stíhací jízdě se dokázal propracovat na šesté místo a v celkovém součtu obsadil třetí pozici za stříbrným Jakubem Horynou a vítězným obhájcem loňského titulu Michalem Práškem. Skvělé souboje se však odehrávaly i za tímhle trojlístkem. Přestože úvodní trojice nepřipustila žádné narušení jejich dominance, tak na místa za stupněm vítězů si brousí zuby minimálně desítka dalších jezdců! Z nich patřil k nejrychlejším Petr Wiesenberg, který definitivně přešel z přírodních okruhů do sedla pitbiku a čtvrtým místem v první jízdě jasně ukázal, že i tenhle dvanáctipalcový stroj ovládá dokonale. Skvěle se předvedl také nováček Jan Skoupý, jenž ve druhé jízdě dokompletoval stupně vítězů a v průběžném pořadí figuruje na průběžném čtvrtém místě. Elitní pětici uzavírá Zdeněk Klimeš ml., který se po přesednutí na rychlejší stroj velmi rychle zařadil mezi špičku třídy Pitbike PRO.

x

Stejně jako v loňské sezóně, tak i letos budu součástí kategorie Pitbike FAST, takže Vám budu moci přiblížit některý ze závodů pohledem „na vlastní kůži“, abyste si mohli udělat lepší představu o tom, jak probíhá celý závodní víkend včetně zákulisí týmu PBS Motorsport, jehož jsem součástí a který mi připravuje týmový stroj PBS Thunder 160. Přestože ze třídy „rychlíků“ mezi „profíky“ odešel loňský šampion Václav Kahl, tak většina mých soupeřů zůstala a k nim přibyli soupeři zcela noví, rekrutující se převážně z jezdců, kteří svoje zkušenosti sbírají během agenturních závodů na klasických autodromech. Mezi ně patří i letošní nováček Pavel Buba, který poté, co si vloni poprvé vyzkoušel dvanáctipalcový stroj, prodal svoji „laminátovou“ Yamahu R6, hned při svojí pitbikové premiéře dokázal vyhrát první jízdu a po zisku šesté příčky z jízdy druhé se stal nejvíc nejúspěšnějším jezdcem kategorie Pitbike FAST. Stříbrné příčky v jednotlivých jízdách získali Pavel Tesárek a Dominik Hofman, ale protože svá bodová skóre už ten den nerozšířili, tak celkové druhé místo získal Zdeněk Stádník a na vysokomýtský stupeň vítězů vystoupil i třetí Aleš Novotný. Já jsem se do závodů kvalifikoval pátým časem, a protože oba závody pro mne byly první zkušeností se závoděním na mokrých pneumatikách, tak páté a sedmé, stejně jako průběžné šesté místo beru všemi deseti!

V kategorii Pitbike OPEN vystoupil na nejvyšší stupeň Martin „Bauík“ Bauer, který si skvěle porozuměl se svým novým strojem a po zisku čtvrtého místa z první jízdy té druhé zcela dominoval. Protože je to člen týmu Low Cost Racing, jehož zázemí patří ke stěžejním místům bujarých večerních radovánek, nebyl kolem trati snad nikdo, kdo by mu premiérové vítězství nepřál. Druhé místo si z Vysokého Mýta odvezl Martin Švec, třetí příčku získal David Kulíšek. Ve třídě Pitbike Newcomers zvítězil Luboš Jelínek ml. a ukázal tak, že úspěšně pokračuje ve stopách svého otce, startujícího ve třídě Open. Stupně vítězů téhle třídy, která i přes svůj „nováčkovský“ název není o mnoho pomalejší nežli předchozí Open, dokompletovali stříbrný Martin Douda a bronzový Marek Bartolšic. V podkategoriích, vyhlašovaných na základě dosažených časů na jedno kolo zvítězil Jakub Horyna mezi juniory, nejrychlejší pitbikerkou byla Michaela Hromádková a v „mistrovství Slovenska“ zvítězil Martin Švec.

x

Průběžné výsledky šampionátu

Pitbike PRO

Pitbike FAST

Pitbike OPEN

Pitbike NEWCOMERS

Pitbike JUNIOR

Pitbike LADIES

Pitbike SK

Druhý závod tohoto seriálu se pojede už 11. - 12. června, kdy rivaláci poprvé zavítají na třinecký okruh Steel Ring. Pokud na místo nedorazíte osobně, můžete celé dění online sledovat na kanálu YouTube a nově také internetové televizi HbbTV.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist