Jaká byla sezóna Dalfos Racing Teamu?

Dalfos Racing Team v následující tiskové zprávě shrnul svoji sezónu Rival Trophy 2020.

Naše první sezóna závodění v novém seriálu Rival Trophy na motárdových pitbikách stála za to! Nás snad i mrzí že to bylo letos naposledy ale o to větší motivace příští rok! Kdy se vrátíme natěšení v plné síle, ještě výkonější s vymazlenějším zázemím teamu... Protože když nejezdíme jako profi závodníci, ať aspoň stylově vypadáme :-) Nadešel ten čas kdy končí sezóna a 12.9. se jel poslední závod ve Vysokém Mýtě. My nemohli chybět ani zde a tím jsme objeli všechny letošní mistráky. Právě v Mýtě to máme asi nejraději, o to více jsme chtěli zabojovat o lepší umístění. Páteční tréninky jsme opět stahovali časy a drželi se velmi vyrovnaně s ostatními jezdci. Michal dostal divokou kartu aby mohl jet s Martinem OPEN. Jelikož se jako amatér ve skupině FAST už dost nechytal. A poslední závod si proto náležitě užíval a tahle kategorie mu lépe seděla.

Závody

Problémy se nám nevyhli ani tento závod, asi nám shora není přáno a nemůže se na to dívat. Hned před raním tréninkem se Martinovi rozjel zip u kombinézy (asi znamení zhubnout) :D . Přítelkyně Lucinka, která s námi jezdi na všechy závody, byla tak strašně hodná že vyrazila z Mýta na cestu do Libenic na prodejnu pro jinou kombinézu aby Martin mohl jet závody. Trénink a kvaldu proto jel s nouzově opravenou kombinézou opatrně, šlo jen o to se kvalifikovat a vyjel si startovní pozici na 20.místě. Michal byl lépe naladěn, protože tentokrát neměl žádné komplikace a vyjel si 14.místo na startovním roštu. Tento závod byl nabitý jezdci, kdy jelo 26 jezdců a bylo otázkou jak se všichni vejdeme do první zatáčky. Padlo na hodinách 12:40 a byl odstartován závod OPEN. Start se vcelku povedl o pár míst se prodrat dopředu. Bohužel došlo ke kolizi jednoho z jezdců a k pádu před Michalem. Dobrzdil Martin Kuncman za spadlým jezdcem a Michal těsně za ním. Ale další závodník Frydrychovský to zamáčkl moc na předek a přeletěl řidítka až na Michala motorku a popadali tam nakonec všichni čtyři. Protože Frýďa předvedl trik jako z FMX přes řidítka a kdyby salto dotočil nasedl by za Michala na motorku, možná by ušetřil benzín při jízdě v tandemu :D Nikomu se nic nestalo, závodníci si rozebrali své do sebe zapletené stroje a rozjeli svou stíhací jízdu. Martin měl více štěstí a prodral se na 14 místo a postupně byl už na 12.místě s dostatečným náskokem před jezdci za ním. Ale od půlky závodu motorka začínala ztrácet výkon a vynechávat. Motor nakonec přestal jet v poslední kole v horním esíčku kdy uplně rezignoval, chcípnul a Martin alespoň stihl zvednout ruku aby dal znamení problému jezdcům co byli hned za ním. Ale byl to rychlý úsek a tím i některé vyhnal nechtěně z trati. To i trochu pomohlo Michalovi v jeho stíhací jízdě, kdy dané jezdce co Martin zdržel předjel a závod dojel na 12.místě. Martin dokázal ještě nastartovat aby dohrkal do cíle na 17.místě aniž by musel tlačit. Škoda že půl kola do konce to moto už nevydržela... Hned po závodě jsme řešili důvody a rozhodli se vyměnit kompletně celou elektriku v motorce. Na místě byl tentokrát i náš kamarád a mechanik Lukáš Šantrůček (VELKÉ DÍKY), který zamakal a během 15-20min kompletně vše vyměnil na druhý závod. Stihl to tak akorát aby Martin sedl na motorku a rovnou jel na startovní rošt. Všichni doufali že už to bude ok a zlepšit si chuť.
Po startu opět se startovní pole hnalo do první zatáčky. Kdy už to bylo opatrnější ale Michal měl opět kontakt s někým řidítky. Všichni to ustáli a pokračoval dále. Hned další zatáčku předjel Martina s dalším jezdcem, kteří jeli v úvodním vláčku. Martin se držel Michala jako klíště včetně před ním jedoucího Kuncmana. Ale bohužel výměna elektriky nestačila a motorka začala stávkovat už v druhém kole a to znamenalo Martina odstoupení z druhé jízdy už ve třetím kole. Odstavil stroj aby sledoval závod z pódia a držel palce bráchovi. Druhý závod Michal neudržel pozici a Bauer si počkal na svou šanci ho předjet. Michal se Bauera sice držel ale cílem nakonec projel na 14.místě.
Bohužel si bratři moc nemohli zazávodit proti sobě. Ale byly by to vyrovnané souboje i dle zajetých časů kolem 1:01. Tyto časy do další sezóny chceme snížit pod 1minutu v Mýtě! To je první z cílů.

Zhodnocení sezóny a jaké to bylo?

Nebyl snad závod, kdy by nebyl nějaký problém. Během tréninku celý den vše v klidu a pohodě. A jak přijde vždy nějaký závod, tak jako by vždy bylo něco proti nám. Nová sezóna musí být smůla pryč a sezónu už nám nebude kazit závodění. Zpětně se ale těm zážitkům a problémům budeme smát, vzpomínat a i poučení zkušenostmi pro příště. Je to jako s podnikáním, jednou jste nahoře a vše vychází, najdou se potom i období kdy řešítě jen problémy. Které nesmí srazit, ale naopak posílit s vůlí jít kupředu. A tu my rozhodně máme!

Pořadatelé kolem Pierra Coppy zvládli vše skvěle a vytvořili v depu skvělou atmosféru zdravého závodění spojenou se zábavou. Smekáme, jak to vše zvládli i přes komplikace s Covidem apod. Určitě další sezóna bude od nich ještě lépe připravená a další posun bude nejen zlepšení výkonů jezdců ale i v pořadatelské činnosti. My takové akce určitě podpoříme, jsou to zážitky na celý život a to i pro nás amatéry, nepolíbené nikdy závoděním, nikdy jsme nejezdili okruhy. Vše bylo pro nás nové a díky Pierrovi s Jančou jsme si to všechno tolik oblíbili. Navíc dokázal dostat závody do internetové televize TVcom.cz kde hned první online měl velký zájem. Kdo závodí v nějakém motorsportu a může říct že byl v televizi? :D

Proto my takový seriál můžeme doporučit všem. Nestojí to tolik peněz co jiné moto sporty, dočkáte se přátelského přístupu i mezi závodníky. Kdy jsme poznali spoustu nových přátel a každou cestou na závody jsme se kromě ježdění těšili i na tu zábavu v depu! Proto i ti si zaslouží díky, protože všichni jako celek tvoříme tu dobrou náladu a atmosféru. Nemusíte být profíci a klidně amatéři jako my, přesto si ježdění v Rival Trophy užijete a i v ježdění se posunete kupředu. Zjistíte že limity každého se dají posouvat, protože i my jsme poznali zlepšení díky novým zkušenostem. Nová sezóna je tu zas za půl roku ale my neusneme na vavřínech a již nyní začneme připravovat stroje, zázemí s teamem na nový rok. Když klapnou všechny naše nové plány, budeme to stát za to nejen pro nás!

Poděkování

Největší díky patří Lucince H., která měla tak pevné nervy a objela s námi všechny závody a vytvořila nám pohodové zázemí. Všem co nás přijeli podpořit na závody nebo sledovali online přenos.

Partnerům

Dalfos Motoshop celková podpora ve vybavení na závody s Dalfos Racing
Jaroslav Bartoň z Design69 s grafikou polepů a banneru = paráda
MBW oblečení, skvěle sedí a chrání kombinézy EVO+
UNPASS přípravky pro údržbu stroje a vybavení
Bel-Ray oleje do našich závodních strojů
EK Chain japonské zesílené řetězy přenáší ten výkon na zadní kolo
Polisport stojany pod motorky v depu
Motoškola Landa poskytnutí cvičiště k tréninku

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist