3.závod Rival Trophy pohledem Dalfos Racing Teamu

Jezdci týmu Dalfos Racing Team se účastnili třetího závodu Rival Trophy, který se odehrál v chebské Kartaréne. S jeho průběhem nás seznámili prostřednictvím týmové tiskové zprávy.

Ve čtvrtek jsme se vydali na okruh v Chebu, jelikož v pátek byly plánované volné tréninky. Tentokrát bylo navíc závod okořeněn návštěvou závodníků PBS teamu z Itálie. Všem nám přijeli ukázat, kam až se dá ježdění na pitu posunout. V sobotu také první online komentovaný přenos na tvcom.cz a hned první přenos měl téměř 1000 shlédnutí!

Páteční den

Od rána se mohlo vyrazit na trať, který moc nedrží na suchu ale ještě méně na mokru. Odjely se první tréninky na suchu ale při druhých tréninkách skupiny FAST začalo jemně poprchávat. Stačilo trochu a hned spadlo několik jezdců nezávisle na sobě po celé trati. Tréninky byly proto pozastaveny a naši jezdci k těm co spadli nepatřili a to po celý víkend. Prostě jsme jezdili asi tak pomalu že to ani nešlo :D Více jsme se báli povrchu trati, než se snažit jet za hranu možností. Přes odpoledne jsme na dráhu nevyjeli, vždy zapršelo a následně trať osychala. Ale přišel zase další déšť. Nakonec se domluvilo 2x open pitlane navečer pro všechny a na dráhu vyrazilo kolem 30 jezdců včetně nás i italských střelců. Sice jsme byli pomalejší ale užili jsme si to vidět ten rozdíl rychlíků ze skupiny PRO přímo na okruhu. Moc se nenajezdilo v sedle motorky, proto jsme večer vyzkoušeli motokáry za umělého osvětlení. Martin v obou jízdách pokořil svého rivala Michala. Asi neměl Michal svůj víkend, protože nebyl rychlejší na motorce ani v motokáře. Jindy tomu je naopak o pár tisícin sekundy. Jelikož další den mělo pršet, večer jsme měnili kola na mokrou sadu.

Sobotní závodní den

Ráno nás probudila parta z TVcom.cz , která přijela natáčet online přenos. Ranné tréninky jsme vyrazili na mokrých pneu poznávat jak se chová motorka na kluzkém povrchu dráhy. Byla to jak jízda na ledu a ani ty mokré pneu nedodávaly více jistoty gripu. Oba si zkusili motardový styl na šneka. Postupně ale dráha osychala a na závody jsme mohli nasadit zase suché pneu. Kvalifikaci si Martin jel v klidu na 14.místo na startovním roštu a Michal ve Fast na 18. flek. Nakonec ale Michal nenastoupil do ani jedné jízdy, asi mu nesedla večerní pijatika s Kizem a spol :D a jízdou na motorce si to rozhodil víc. Svou rychlost přesunul mimo dráhu někam jinam, jak i zmínili v online přenosu.

1. závod

Na hodinách 12:40 a po polední pauze jako vždy odstartován závod OPEN. Po startu byl pro Martina jasný cíl, udržet se v sedle v první zatáčce a to si dalo asi celé startování pole. Protože byl to opatrný nájezd do první zatáčky oproti předchozím závodům. Martin se chytil skupinky bojující o 9.místo. Každé kolo byly před ním souboje o předjetí a vyčkával na svou šanci. Po několika kolech jsme ale dojeli jezdce o kolo a ten trochu zamíchal pořadím. V zatáčce nevěděl že je za ním tolik jezdců a nepustil Martina před sebe, málem došlo ke kontaktu a předjel Martina jezdec za ním. Hned další zatáčku už ale Martin poslal svůj stroj před jezdce předjížděného o kolo a dotáhl se. Ale po 1,5 kole jezdec před ním spadl v jedné ze zatáček, vyhnul se vrátil se na svou pozici. Musel víc tahat aby dojel skupinku před ním zpět, výrazně zrychlil když se jezdilo 1:16 - 1:17. a najednou zajel 1:14... Skupina přední už měla docela slušný náskok ale povedlo se a v poslední kole ve dvou zatáčkách zkoušel se procpat před jezdce před ním ale nevyšlo to. Cílem projel na 13.místě ale s pocitem že mohl dojet na lepším místě nebýt toho roztržení.

2. závod

Před závodem PRO začalo pršet a byla alchymie co nazout na druhý závod. Nakonec trať oschla a mohlo se jet dál na suchých. Start už byl pro Martina lepší a prodral se cca na 10-11. pozici s chutí zajet na lepší místě. Ale motorka, než se víc ohřála dost vynechávala, takže na rovinkách trochu začínal ztrácet. Snad polovinu závodu dojížděl dva jezdce před ním ale musel odolávat nátlaku Kadaníka st. za sebou. Dařilo se ale síly docházely a jako v prvním závodě jsme dojeli stejného jezdce o kolo. Špatně zvolil stopu pro předjetí a zkušenější Kadaník toho využil se procpal mezi ně v zatáčce. Martin to ale nevzdal a dotahoval Kadaníka opět svižným tempem jako v prvím závodě ale cílem projel opět na 13. místě. Po dojetí jsme sledovali rychlejší skupiny a zvlášťě se snažili odkoukat Italy jak jezdí. Je vidět že jsou na jiné úrovni ale v ČR je to první ročník, který má velmi dobře nakročeno do dalších sezón! Věříme že ne zrovna my, ale ta špička v ČR bude jezdit jednou jako kluci z Itálie. Pierre a jeho team pořadatelů opět posunuli tento šampionát o další kus dopředu a jsme rádi že i my můžeme být toho součástí! 12.09.2020 se uvidíme ve Vysokém Mýtě na poslední závodě sezóny. Doražte se podívat, fandit a užít si skvělý den na okruhu. Pořadatelsky super zážitek pro všechny a bude na co koukat. My se pokusíme zajet co nejlépe poslední závod roku.

Díky za fotky: Petr Šedivý Photography. Poděkování partnerům teamu: MBW oblečení, kombinézy EVO fungují skvěle a sedí. Dalfos Motoshop celková podpora a zajištění dílů, UNPASS přípravky, jsme zvláště pro helmy využili proti mlžení a antirain na plexi tento závod a super. Oleje Bel-Ray mažou ať nám to jede. Polepy od Design69 dělají stále parádu. Stojánky pod motorku používáme Polisport a řetězy EK Chain.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist