DRAG DAY FINALS, MČR dragsterů v Hoškovicích

V sobotu 29. srpna se na letišti v Hoškovicích konal poslední závod seriálu Czech Drag Serie – DRAG DAY FINALS. Na obloze se proháněly mraky a po letišti „draky“. I tak by se to dalo říci. Hlavně nepršelo a to je to pravé pro závody dragsterů.

DRAG DAY FINALS, MČR dragsterů v Hoškovicích

Kapitoly článku

Závodu se zúčastnilo 36 závodních týmů doplněné o 12 jezdců třídy příchozích Public. Naše závody se stávají středem zájmu zahraničních jezdců, kteří se zúčastňují už nejen mezinárodního závodu. Díky našim sportovním a technickým řádům, které jsou totožné s evropskými, mohou u nás startovat na jakémkoliv závodě. A tak jsme kromě české dragsterové špičky mohli vidět i ve třídě Super Street Bike italy Ezia Passarellu a Benita Dal Pos. Ve třídě Competition dragster měl startovat ital Davide Ricci se svým funny bikem, ale ze závodu se z osobních důvodů omluvil. Holanďan Herman Jolink se svým topasem Ducati však nechyběl. Herman je v Česku velice oblíbený a jemu se v Hoškovicích moc líbí. Na mezinárodním závodě ho můžeme každoročně vidět ve třídě Top Gas. Byl to poslední závod seriálu a pro jezdce poslední možnost získat body. A mohu říci, že v některých třídách tento závod pořádně zamíchal pořadím.

Street 10

Třídě Street 10 letos od prvního závodu kraloval nováček Radek Schwarz na Kawasaki ZX10R. V Hoškovicích vedl v kvalifikacích Robert Havlík (Suzuki GSXR1200) a s časem 10,2 se kvalifikoval na první pozici, na druhou Radek Schwarz (10,3) a třetí Jiří Kubrt (10,4).
V závodě se ale zadařilo Petru Vodičkovi (Honda 1000RR). Závod vyhrál, druhý byl Radek Schwarz a třetí Robert Havlík. Celkovým vítězem v této třídě je Radek Schwarz.

Street Twin 12

Ve třídě Street Twin 12 se první tři jezdci kvalifikovali s časem 12,118 Martin Petránek (Suzuki 1800), s časem 12,126 Míra Novák (HD Night Rod) a s časem 12,186 Michal Švamberg (Suzuki 1800). Rozdíl v setinách sekundy. V závodě ale Michal Švamberg prohrál s Milanem Koláčným, bodově nejlepším ve třídě. V semifinále Milan porazil i Míru Nováka a finále patřilo jemu a Martinovi Petránkovi. Oba neudrželi své stroje na uzdě, jeli naplno a oba se dostali s časem pod 12 sekund. Podle odchylky od 12s vyhrál Milan Koláčný a stal se i celkovým vítězem ve třídě Street Twin 12.

Modified Street Twin

Ve třídě Modified Street Twin se tvrdě bojovalo o vítězství. Do závodu se kvalifikovali na prvních třech místech Milan Koláčný (Aprilia RSV NX) s časem 9,81, na druhém František Smrčka (Honda SP1 NOS) s časem 10,07 a na třetím Tomáš Houška (Honda VTR1000) s časem 10,4s. V závodě suverénně postupoval Milan Koláčný a vytvořil si svůj osobák 9,6s. Franta Smrčka měl velkou smůlu. Jeho stroj se na 30 metrech zvednul na zadní tak, že to Franta neustál a motorku zahodil. Vyhlídky na vítězství byly pryč, ale hlavně, že se mu nic nestalo, jen si pořádně natloukl záda. Honzovi Gregorovi (Buel 1200NX) se otevřela cesta do finále. Finále jel Gregor – Koláčný. Milan Koláčný časem 9,8s vyhrál a stal se Mistrem ČR ve třídě Modified Street Twin.

Super Street Bike

Kromě mezinárodního závodu patřila letos všechna vítězství ve třídě Super Street Bike Ondřejovi Klymčiwovi. Ondra závodil na Kawasaki ZX12turbo. V mezinárodním závodě zadřel motor a nepostoupil do závodu. Vyřešil to tak, že si pořídil Hayabusu Turbo.Poté již nedal soupeřům šanci. Jeho největší soupeř – Miloš Bernátek měl smůlu. Před závodem v Bechyni mu ukradli dodávku i se závoďákem. Dodávka se našla u polských hranic, ale dragster ne. Tím Miloš pro letos skončil. V Hoškovicích se do závodu kvalifikovali první tři jezdci v pořadí Klymčiw (Hayabusa turbo) s časem 8,6, Pepa Čížek (Kawasaki ZX12R NX) s časem 9,1 a Luděk Přibyl (Yamaha XJR NX) s časem 9,4. Pepovi se podařilo zajet v semifinále 8,8 a postoupil společně s Klymčiwem do finále. Ondra Klymčiw vyhrál. Upevnil si tak i své první místo a stal se Mistrem ČR ve třídě SSB.

National Dragster

Ve třídě National Dragster si to spolu rozdali Tomáš Čížek a Michal Pekárek, oba na speciálu s motorem Honda 600. Michal zajel rychlostní rekord 212,33 km/h. Závod vyhrál a jeho je i první místo v této třídě v seriálu MČR.

Competition Dragster

V královské třídě Competition Dragster startovalo 5 jezdců. S našimi jezdci si přijel zazávodit i holanďan Herman Jolink na svém topasu Ducati. Do závodu se kvalifikovali jezdci v pořadí Otto Knebl (Kawasaki ZX12R NX)s časem 8,21, Martin Řehounek (Subaru turbo) s časem 8,4 Michal Ponca s časem 8,8, Herman Jolink (Ducati) s časem 9,1 a Pavel Bajer (Honda RedBirdNOS) s časem 11,1s. Martinovi Řehounkovi po vydařené kvalifikační jízdě prolétla ojnice blokem motoru a do závodu již nenastoupil. Pavel Bajer měl problémy se zapalováním a také do závodu nenastoupil. Ponca vyřadil v semifinále Jolinka a finále pak patřilo Otovi Kneblovi a Michalovi Poncovi. Ota časem 8,2s tento závod vyhrál, stejně jako letos všechny závody a připsal si tak páté vítězství v řadě. Otto Knebl měl velký bodový náskok před svými soupeři, ale ani v sobotu nenechal nikoho na pochybách, že titul Mistr ČR ve třídě Competition dragster patří zaslouženě právě jemu. Všechny kvalifikační jízdy i jízdy v závodě zajel na hranici 8,2s a s rychlostí 270km/h. Všem vítězům patří velká gratulace!!!!

Public

Závod samotný měl samozřejmě i doprovodný program. Ten již pravidelně v Hoškovicích patří třídám Public. Ve třídě do 750 ccm vyhrál Petr Novák. Ve třídě nad 750 ccm vyhrál Robert Fejt, druhý byl Martin Mach a třetí Karel Táborský. Ve třídě Public Bikes Woman vyhrála Jája Rylichová. Ve třídách Public zajíždějí kluci časy srovnatelné s časy tříd Street 10 a SSB. Věřím, že se někteří z nich objeví v příštím roce v závodním poli.
O skvělou podívanou plnou adrenalinu se postarali kaskadéři „Sporťák“, „Vopičák“ a Přéma se svojí stuntshow. Svou jízdu si na letišti užili i účastníci nedalekého Stadion srazu. Cca 80 mopedů Stadionů se postavilo na start a za velkého řevu a smradu zmizeli za cílem a opustili letiště. Bezva podívaná!
Tak takový byl poslední závod seriálu MČR dragsterů – DRAG DAY FINALS.
Děkuji sponzorům, děkuji divákům, děkuji jezdcům a děkuji všem, kdo se na závodech podíleli, především Motocyklovému klubu Baron a Automotoklubu Mnichovo Hradiště.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist