Webb králem Orlanda, Roczenovi Florida nesvědčí

Ken Roczen (Honda) vyhrál v Indianapolisu všechny tři večery a získal na čele šampionátu náskok 16 bodů. Pak se však jezdci přesunuli na Floridu a tam se německému závodníkovi přestalo dařit. Naopak tu zazářil jeho největší soupeř Cooper Webb (KTM), který vyhrál oba večery v Orlandu a jeho ztráta na Roczena se tak zmenšila na pouhých šest bodů. Další závod se jede až za dva týdmy opět na Floridě, ale bude to kultovní závod v Daytoně. Zůstane Štěstena na Webbově straně?

Tři KTM na bedně
Když se Rakušané prodrali v motokrosu na absolutní špici, zatoužili stejně uspět i v superkrosu. Tedy v Americe. V USA. Zpočátku to bylo těžké, neměli také ty nejlepší jezdce. Postupně ale získávali úspěchy, naposledy to byl titul Coopera Webba před dvěma lety. Teď došlo na další mezník – stroje KTM obsadily celé podium závodu mistrovství AMA, pardon mistrovství světa!
Cože, že ta jedna kátéemka byla červená a měla na nádrži nápis GasGas? No dobře, takže oficiálně tam byly jen dvě KTM… ale prohlédněte si trochu ty stroje a najděte sedm rozdílů!

Ze startovacího žebříku odpálil v Orlandu jako raketa Justin Barcia (GasGas!) a připsal si třetí letošní holeshot, rychle ale šel před něj Adam Cianciarulo (Kawasaki) a zdálo se, že konečně nastal jeho kýžený den slávy. Celých deset kol kroužil na čele, než ho předjel nečekaným manévrem Cooper Webb (KTM). Ani druhé místo ale nebylo Adamovi souzeno, na roletě šel přes hrazdu a byl konec. Za Webbem pak jezdil Francouz Marvin Musquin (KTM), který si už ve čtvrtém kole poradil s Barciou. Ten musel celý zbytek závodu odrážet nájezdy Eliho Tomaca (Kawasaki) a Kena Roczena (Honda), ale vydržel statečně až do cíle, tedy do 25. kola, a potřetí v sezoně vystoupil na podium. Zklamaný byl Tomac, který nejprve podlehl tlaku Roczena a v závěru ho dorazil ještě finišující Jason Anderson (Husqvarna).

Webb: To je super, dvě vítězství po sobě, to je úžasné! Byl to skvělý závod s AC (Cianciarulem) a skvělé body pro dnešní večer. Marvin jel skvěle. Věděl jsem, že zaútočí na konci, vím, jak je silný, protože každý den jezdíme a trénujeme společně. Cítil jsem se od začátku do cíle ve své komfortní zóně, jen jsem odklikával kola a cítil jsem se opravdu dobře. Dvě KTM na čele, to je neuvěřitelné, to je úžasný pocit.“

Webb stíhá Němce, Tomac ztrácí
Zatímco tedy v Indianapolisu úřadoval nekompromisně Roczen se třemi výhrami, Orlando patřilo jasně Webbovi. V Orlandu se třetí závod nejede, ale jezdci se na Floridu vrátí za dva týdny, kdy se pojede kultovní závod v Daytoně. Přidá Webb třetí floridské vítězství, nebo se prosadí někdo jiný, protože Daytona je vždy trochu méně superkrosová a trochu více motokrosová? Co třeba některý z Francouzů? Musquin se dostal na bednu potřetí, Ferrandis zatím jednou, ale v Daytoně by klidně mohla přijít jejich chvilka. Zatím to vypadá, že boj o titul se zúžil na dvojici Roczen-Webb, přičemž Webb snížil 16bodovou ztrátu na pouhých šest bodů. Třetí Tomac letos oslnivou formu nemá a ztrácí už 31 bodů – vzchopí se ještě?

Svůj první letošní start absolvoval po zranění další z Evropanů Max Anstie a byl jediným jezdcem Suzuki ve finálové jízdě – skončil 18. Naopak na startu chyběl veterán Justin Brayton (Honda), který se minule blýskl, když několik kol vodil celé startovní pole. V týdnu ale chtěl potrénovat a narazil si záda.

250 Západ začal na východě
Druhé Orlando znamenalo nástup regionální třídy 250 West (západ), která teď pojede osm závodů v řadě, zatímco jezdci 250 East (východ) mají 10 neděl pauzu. Je paradoxní, že tahle „západní“ kategorie začíná zrovna na Floridě, tedy na východním pobřeží USA, ale to už nějak patří k paradoxům současné doby.

Podobně jako v kategorii 250E, i ve třídě 250W patří k favoritů jezdci týmu Star Racing, což je v podstatě tovární tým Yamahy, a týmu Pro Circuit Kawasaki legendárního manažera Mitche Paytona, který má na kontě nepřeberné množství titulů. Konkrétně se jedná o tyto jezdce: Jeremy Martin, Justin Cooper, Cameron McAdoo, Jordon Smith. Ale ambice mají i další, např. starší bratr Jeremyho Martina Alex nebo mladík Seth Hammaker, nebo třeba Garrett Marchbanks, kterému Payton neprodloužil smlouvu a jede Yamahu.

Kde jsou bratři Martinové?
Když jsem se ráno mrknul na výsledky, překvapilo mne, že u bratří Martinů je poznámka, že do finále neodstartovali. Jak je to možné – vždyť Jeremy dokonce vyhrál rozjížďku? Kdy se mohl zranit? Uklouzl snad na záchodě? Skutečnost je taková, že Jeremy do finále perfektně odstartoval, ale pár metrů za čárou holeshotu havaroval a narazil si rameno. Jen o pár desítek metrů dál havaroval i Alex, tomu ale museli volat na trať doktora a závod byl hned v prvním kole zastaven červenou vlajkou. Startovalo se tedy znovu a tam už oba Martinové chyběli.

Suverenní Cooper
Hned od startu opakovaného finále vystřelil do čela Justin Cooper (Yamaha) a už ve třetím kole měl náskok čtyři a půl sekundy, v pohodě odkroužil 19 kol a připsal si první vítězství, které nejspíš nebude poslední. Za ním zprvu jezdil Jordon Smith (Kawasaki), ale už ve třetím kole měl tvrdý pád a skončil. Na druhém místě se tak usadil jeho týmový kolega Cameron McAdoo, třetí jezdil trochu překvapivě Jalek Swoll (Husqvarna), kterého překonal jen Garrett Marchbanks (Yamaha). Zpočátku jel výborně i Seth Hammaker (Kawasaki) a nebýt pádu ve čtvrtém kole, kdoví, jestli by to nebylo ještě lepší než šesté místo.

Favorité do dalších závodů jsou tedy jasní, k té první šestici v cíli je třeba přičíst ty tři, kteří nedokončili: bratry Martiny a Smithe. V Daytoně bude na co se dívat.

450 SX Orlando 2
1. Cooper Webb (KTM)
2. Marvin Musquin (F, KTM)
3. Justin Barcia (GasGas)
4. Ken Roczen (D, Honda)
5. Jason Anderson (Husqvarna)
6. Eli Tomac (Kawasaki)
7. Malcolm Stewart (Yamaha)
8. Zach Osborne (Husqvarna)
9. Aaron Plessinger (Yamaha)
10. Justin Bogle (KTM)

Celkově
1. Roczen 180
2. Webb 174
3. Tomac 149
4. Barcia 136
5. Musquin 133
6. M. Stewart 125
7. Osborne 123
8. Cianciarulo (Kawasaki) 120
9. Plessinger 113
10. Ferrandis (F, Yamaha) 109

250 SX West Orlando 2
1. Justin Cooper (Yamaha)
2. Cameron McAdoo (Kawasaki)
3. Garrett Marchbanks (Yamaha)
4. Jalek Swoll (Husqvarna)
5. Hunter Lawrence (Honda)
6. Seth Hammaker (Kawasaki)
7. Kyle Peters (Honda)
8. Chris Blose (GasGas)
9. Robbie Wageman (Yamaha)
10. Jace Owen (Yamaha)

Celkové pořadí je totožné.

Informace o redaktorovi

Petr Hájek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist