Zklamaný Cairoli se musí víc soustředit na starty

Ačkoli tomu předsezonní závody nenasvědčovaly, osminásobný motokrosový mistr světa Antonio Cairoli (Red Bull KTM Factory) není na začátku světového šampionátu v příliš oslnivé formě. Ital v Kataru nebyl ani na bedně a v Thajsku byl v první jízdě až pátý.

Rodák ze Sicílie je sice po dvou podnicích na průběžném druhém místě, ale se svými výkony vůbec není spokojený. Od obhájce titulu se určitě čekalo víc než 3. a 4. místo v katarském Losailu a propad na 17. pozici v prvním kole úvodní thajské jízdy. V druhé jízdě na nové trati už sice Cairoli vyhrál, ale celou pozornost na sebe v Thajsku strhl devítinásobný mistr AMA Ryan Villopoto (Kawasaki), který vyhrál svou první Grand Prix po příchodu do mistrovství světa. V celkové klasifikaci třídy MXGP má před Argentinou Cairoli devítibodovou ztrátu na vyrovnaně jezdícího Belgičana Clementa Desalla (Suzuki), na třetího Maxe Nagla (Husqvarna) má náskok jediného bodu a na čtvrtého Villopota devět bodů. A co uvedl Cairoli po Thajsku v krátkém rozhovoru pro magazín MXLarge? 

Byly to opravdu obtížné podmínky uplynulý víkend v Thajsku. Co na to říkáš?
"Pro každého jezdce to bylo těžké závodit v takových podmínkách, jaké v Thajsku panovaly. Přijeli jsme z Kataru, kde sice bylo taky trošku teplo, takže jsme se částečně adaptovali, ale v Thajsku bylo opravdu neskutečně velké vedro. Ačkoli pocházím z jižní Itálie, nejsem zrovna velkým fanouškem vysokých teplot. Ale když je třeba, umím se s tím vypořádat."

Trať byla pro mnoho jezdců velmi obtížná. Měla mnoho rytmických sekcí a byla velmi odlišná od těch, na které jsou jezdci Grand Prix zvyklí.
"Byl jsem tou tratí překvapený, myslel jsem si nejprve, že to je nějaký testovací areál. Ale prostě jsem se jí přizpůsobil, i když je odlišná od toho, na co jsme normálně zvyklí. Bylo důležité se koncentrovat a nedělat chyby. Viděli jsme tady hodně pádů, a to není dobré, když jste tak daleko od domova. Jednoduše to tak bylo a my jsme se tomu museli přizpůsobit."
 

Řekni nám něco o svých víkendových jízdách!
"Pokazil jsem si kvalifikační závod špatným startem. A to jsem věděl, jak je důležité tady zůstat v první zatáčce ve vnitřní stopě. Ve druhé nedělní rozjížďce jsem přesně tohle udělal, ale v první jízdě se mi to nepovedlo. Do první jízdy jsem měl start OK, ale Max Nagl trefil jednu z boulí, vyvezl mě příliš zeširoka a já byl rázem na sedmnáctém místě. Probojoval jsem se zpátky na páté místo. Nemůžu si stěžovat, zlepšuju se každým týdnem, ale vím, že v tuto chvíli nemám ideální formu. Vím, že můžu být vepředu každý víkend a těším se do Argentiny."

Před třetím podnikem šampionátu jsi získal vítězství v zatím poslední odjeté jízdě. Je to z psychologického hlediska hodně důležité?
"Já se o vítězství nestarám. Vím, že musím být každý týden v Top 5 a to je tento rok mým hlavním cílem. Tato sezóna bude složitější, mnoho jezdců pořád zrychluje a máme víc jezdců v absolutní špičce než předtím. Pokud máte špatný start, je opravdu těžké se přes ně probojovat dopředu. Jsem naštvaný z těch svých startů, pokaždé tam byla nějaké malá chyba. Musím se na startech více soustředit." 


Co bylo špatného na tvých startech?
"Mívám dobré starty, ale vždycky přišla chyba v první zatáčce, myslím tím amatérská chyba. Je to pro mě těžké, když se mi nepodaří rychle opustit startovní bránu. Nemám rád jízdu loket na loket v první zatáčce, a když se dostanu do takové situace, vždycky udělám nějaké chyby. Potřebuji být více agresivní.

Co si myslíš o tom, že organizátoři zkrátili kvůli horku druhou jízdu?
"Nevím. My všichni trénujeme na 30 minut jízdy, takže těch pět minut nic neřeří. Nesouhlasím s tou změnou, ale není to mé rozhodnutí. Od toho tam jsou lidé s většími zkušenostmi, než mám já, aby rozhodovali."

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist