Rozhovor s Timem Gajserem o sezoně 2021 i o té příští

Po jedné z nejtěžších a nejintenzivnějších sezón v historii motokrosu neměl Tim Gajser z týmu HRC příliš šancí skutečně přemýšlet o tom, co se stalo. A proč přišel v posledních závodech sezony o titul mistra světa ve třídě MXGP po dramatickém souboji s Nizozemcem Jeffrey Herlingsem (KTM) a Francouzem Romainem Febvrem (Kawasaki). Zběsilé tempo závěru sezony, kdy se jelo osm závodů během šesti týdnů znamenalo, že se každý okamžik soustředil jen na závodění, ale nyní, když vše skončilo, může se slovinský jezdec zamyslet nad letošní sezónou a také nad tím, co očekává od nadcházejícího ročníku motokrosového MS 2022.

Světovým šampionem se stal Herlings, obhájce titulu Gajser nakonec skončil až třetí s minimální bodovou ztrátou. Pro týmový web odpověděl na pár otázek.
Co teď děláš a co jsi dělal po posledním závodě v Itálii?
Vlastně jsem si dával malou pauzu v Chorvatsku, jen abych trochu dobil baterie a nechal své tělo zotavit se z toho velmi těžkého konce sezóny 2021. Po finálovém závodě jsem ještě s týme Hondy pár dní po a pár věcí na motorce testovali, takže se teď snažím jen odpočívat a strávit trochu času mimo motocyklové prostředí, abych až začnu znovu trénovat na rok 2022 , byl zase fit a odpočatý.

Jak bys shrnul svou sezónu 2021?
Sezóna 2021 byla rozhodně náročná, jak psychicky, tak fyzicky. Všichni jezdci toho hodně prožili a všichni jsme makali až do samého konce. Nestal jsem se mistrem světa, takže jsem nebyl schopen dosáhnout svého cíle, ale bylo tam mnoho dobrých momentů. Bylo strašně těžké dojít tak daleko a nakonec na ten titul v posledním závodě nedosáhnout, ale použiji to jako svou motivaci pro příští rok.

Jaké jsou tvoje nejlepší vzpomínky na tento rok?
V Rusku jsem začal sezonu opravdu dobře, zajel jsem tam 1-1, a pak jsem absolvoval opravdu další dobré závody. Například vítězství v posledním kole v Matterley Basin po velké bitvě a poté vynikající výkony v Turecku. Asi nejdůležitější to bylo v Německu, kdy jsem se po zranění dokázal vrátit a vyhrát druhou jízdu i celkově Velkou cenu. Ukázal jsem všem, že jsem připraven opravdu bojovat o titul. Bylo skvělé sdílet tyto parádní okamžiky s celým týmem HRC, protože kluci ve mě vždy věřili, i když jsem měl problémy. Bylo také výborné, že se po covidové pandemii vrátili do ochozů fanoušci, protože ti, jak vždy můžeme vidět, dodají každému závodu tu správnou atmosféru. Závody ve Francii, Španělsku a pak ty poslední v Itálii opravdu ukázaly, jak úžasná může být atmosféra motokrosových závodů, takže doufám, že příští rok přijede podpořit nás jezdce ještě více fanoušků.

A co věci, které by sis přál změnit?
Bylo to opravdu jen pár menších věcí. Samozřejmě bych si přál, abych se nezranil po Velké ceně Turecka, protože jsem tehdy měl v šampionátu asi 30 bodů náskok, jel jsem opravdu ve velké formě a kontroloval jsem celý seriál. Havárie v Lokti, kdy se mi zasekla páčka byla smůla, ale stála mě hodně bodů. A je pár dalších věcí, které nevyšly podle plánu. Nic moc velkého, ale když je šampionát maximálně bodově vyrovnaný, jsou to ty maličkosti, které se sčítají.
Co říkáš na kalendář na rok 2022?
Kalendář na příští rok jsem moc nestudoval. Poslední dva roky nás kvůli pandemii naučily připravit se na změny v kalendáři , takže se opravdu nebudu připravovat na žádné konkrétní závody. Začíná se už koncem února a to nám přes zimu nedává moc volna na přípravu. O to víc musím udělat vše pro to, abych byl připraven.

Je nějaká Velká cena, na kterou se zvlášť těšíš?
Je hezké vidět opět v kalendáři některé zámořské závody a doufám, že se taky uskuteční. Tyto závody jsou vždy zajímavé a jsou důležité pro to, aby to bylo pořádné mistrovství světa a ne jenom Evropy. Jsou také důležité pro Hondu a všechny jejich sponzory, takže jsem rád, že se párkrát vypravíme mimo Evropu. Také se těším na všechny nové tratě, protože rád poznávám nová místa. Doufám také, že se vrátíme k dvoudennímu formátu Grand Prix, který mi vyhovoval víc než současný, kdy se jedou i tréninky v neděli.
A cíle pro rok 2022?
Cílem je každý rok stát se mistrem světa. Je to věc, kterou si přeje každý jezdec. A zvláště já, který už jsem v minulosti nějaké tituly udělal a letos jsem se tomu tak přiblížil, se na to zaměřím pokaždé, když padne startovní brána. Samozřejmě vím, že to nebude snadné, protože třída MXGP je rok od roku konkurenceschopnější a spousta jezdců se bude neustále zlepšovat.

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
jendazeleny přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist