Rozhovor s lídrem třídy MXGP Jeffrey Herlingsem

O tom, proč ze závodiště vždy odjíždí jako první, o problémech s elektronikou během poslední Velké ceny, o zlepšených startech a soubojích s Antoniem Cairolim. O tom všem se rozpovídal momentálně vedoucí muž motokrosového mistrovství světa třídy MXGP Nizozemec Jeffrey Herlings (KTM) v rozhovoru pro některá motoristická média.

Ty jsi člověk, který pokaždé z dějiště Velké ceny odjíždí jako první...
Herlings: Ano, měl jsem z Itálie let v 21:30 a musel jsem proto odjet brzy. Jsem rád, že jsem byl v pondělí ráno doma. Se všemi těmi cestami, které celý rok za závody podnikáte, je fajn, když jste doma s rodinou co nejvíce.

Byla Pietramurata jedna z tvých nejméně oblíbených tratí v sezoně, nebo ne? Když už jsi vyhrál obě jízdy?
Byl bych samozřejmě raději, kdybychom jezdili pořád třeba v Lommelu.Trať Velké ceny Trentina má opravdu jen jednu stopu a je těžké tady přejíždět. Není to jenom můj názor, říkají to i mnozí další jezdci. Když se vám tady nepovede start, je pak těžké se dostat dopředu. Je to stará klasická trať, a proto taky není na některých místech tak široká. Naopak, když jedete v čele, máte napůl vyhráno.

Tvoje starty po celý víkend byly v Pietramuratě snad nejlepší ve tvojí kariéře ve třídě MXGP…
Ano, od té doby, co jsem ve třídě MXGP, měl jsem jen jeden holeshot, a to byl někdy v roce 2017. Pořád na tom pracujeme, měníme na motorce některé věci tak, aby byly starty lepší a pro mě snazší. Ale ve skutečnosti, letos mé starty nebyly až tak tragické, kromě Velké ceny Španělska v Redsands. Argentina a Valkenswaard byly docela v pořádku, jen jsem měl špatnou startovací bránu. Ve Valkenswaardovi jsem byl na startu po špatné kvalifikaci až jako 19. nebo 20., přímo na vnější straně. Opravdu na tom stále pracujeme a snažíme se být lepší a lepší, což je vidět, když jsem se minulý víkend tak zlepšil. Když zvládnete pár dobrých startů za sebou, získáte sebedůvěru, takže doufejme, že budou ty skvělé starty pokračovat, abych mohl závodit s nejlepšími jezdci už od prvního kola.

Zdálo se, že jsi měl před jedním nedělním startem nějaké problémy s motocyklem. Co to bylo?
Ano, do elektroniky se dostala voda během čištění motocyklu. Tým to vyřešil, takže to nebyl problém. Mohl jsem si vzít náhradní motocykl, kdyby se to nepodařilo dát do pořádku. Ale nakonec to fungovalo dobře, už v zaváděcím kole.

V sobotu tě Antonio Cairoli v prvním nebo ve druhém rohu vyvezl na vnějšek a potom jsi mu to v dalších zatáčkách vracel. Jaký na to máš názor, vypadá to, že právě Antonio to často iniciuje.
Nenávidím, že musím závodit takovým nečistým způsobem. Tento sport je už tak dost nebezpečný, jsou tu kontakty s jinými jezdci. V minulosti jsem měl stejný incident s Tommy Searlem a Dylan Ferrandis mě také několikrát od začátku odřízl. A teď zase Tony. Nebylo to tak hrozné, jako to bylo se Searlem v roce 2012, ale Tony mě v sobotu vyvezl až na okraj dráhy, a pak do druhého rohu jsem mu to vrátil. Ale jen pro to, abych ho mohl předjet. Nemám pověst, že by bylo těžké mě předjet. A když já někoho předjedu, nesejmu ho přitom z motorky. Chci si udržet svou čistou reputaci. Ale samozřejmě chápu, že si chtěl Tony svou pozici udržet, to je normální. Obvykle bojujeme čistě a já za to Tonyho respektuju.

V neděli Antonio zase zpomalil v jednom rohu a snažil se tě vyvézt, ale ty jsi změnil stopu a předjel ho. Pamatuješ si na ten okamžik?                                                                                           Ano, myslím, že ve bylo ve druhé jízdě, ve druhém nebo třetím kole. Byl jsem za ním docela blízko a skoro se mi ho podařilo předjet. V předchozím kole jsem na něj šel zvenku a on to ode mne očekával i v dalším kole. Předjet ho vnitřkem bylo docela složité, ale já jsem to risknul a zaskočil ho. Díval jsem se potom na záznam. Vypadalo to, jako by opravdu čekal, že to na něj zkusím zvenku, kde by se mně pokusil zablokovat. Měl jsem i trochu štěstí. Ano, dobře si to pamatuju.

Zdá se, že když se ti povede start, je to jako bychom se vrátili zpět do časů, kdy jsi dominoval třídě MX2. A tvoje tempo je pak příliš vysoké i pro jezdce MXGP. Souhlasíš?
Když se mi povede start a jsem mezi prvními třemi, pak se opravdu vrací zpět moje dny ve třídě MX2. Mohu kontrolovat závod tak, jako jsem to udělal minulý víkend. Ale rozhodně nepodceňuji Tonyho a ostatních jezdce MXGP, protože úroveň této třídy je o hodně vyšší než třídy MX2. Mám pocit, že když dobře začnu, mohu bojovat s kýmkoliv. Ale není vytesáno do kamene, že musím pokaždé vyhrát. Kluci jako Tony, Gajser, Febvre a další mě mohou kdykoli porazit, když mají svůj den.

Portugalsko, jež se jede už tento víkend,  je další trať, na které to s Antoniem oba umíte, takže se budeme moci těšit na váš další souboj?
Agueda je zábavná trať, na povrchu trochu písčitá, ale slyšel jsem, že trať je pod vodou a pořád tam prší. Předpověď počasí říká, že tam bude pršet celý týden, takže doufejme, že se to na závodní víkend alespoń trochu zlepší. Samozřejmě, nebude to jen o mně a Tonym, ve startovce bude dalších 40 kluků a ti všichni jsou pořádně rychlí.  

 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist