Reportáž z Mantovy - KTM Factory Racing 2010

Kapitoly článku

Antonio Cairoli

Loni si se stal mistrem světa MX1, určitě to musel být pořádnej boj.
Jasně, byla to dost těžká sezona. Každopádně jsem od ní až tolik neočekával, ale nakonec jsem vyhrál titul, takže super. Všechno prostě fungovalo, jak mělo.

Pro letošek jsi odešel od Yamahy a stal se továrním jezdcem KTM. Pamatuješ si na první kontakt s oranžovou mašinou a postřehl si mezi stroji velký rozdíl?
Určitě, je to velký rozdíl. Hlavně jsem dřív jezdil hliníkový rám a nyní ocelový, který je daleko pružnější. Na KTM se mi jezdí fakt dobře a to specielně na třipade, protože je lehčí než čtyřipáďo.

Třistapadesátka může být limitována obsahem a třeba starty, kde je potřeba výkon by mohly dělat problém?
Ano, ze startů jsem měl docela strach, a i proto teď před sezonou budu SX-F 350 jezdit a pořádně testovat. (dopoledne při tréninku startů Cairoli porazil Strijbose, takže byl velice spokojen)

Myslíš si, že bude třipade konkurenceschopná mezi motocykly se čtyřistapadesátkovým motorem?
Podle mě mají čtyřistapadesátkové mašiny pro krátké evropské tratě výkonu až moc a tak si myslím, že je třistapadesátka tím pravým.

Cítíš velký plus v přechodu ze systému PDS na klasické přepákování?
Myslím, že určitě. Nikdy před tím jsem mašinu s PDS nezkoušel. Určitě je před námi skvělá sezona.

Max Nagl

Maxi, sezona 2009 byla ve tvé kariéře asi tvou vůbec nejúspěšnější. Byl to celkově větší boj než ty předchozí sezony?
Ano, byl to velký boj celou sezonu, ale myslím si že to mohlo být lepší, kdybych si začátkem sezony nezranil rameno. Možná bych byl schopen víc bojovat o titul s Tonim. Nakonec jsem ale s druhým místem víc než spokojen.

Antonio byl asi největším soupeřem a nyní je tvůj týmový kolega, myslíš si že bude i tuto sezonu ?
Popravdě si myslím, že ze začátku letošní sezony budu víc bojovat s Desallem, de Dyckerem než s Cairolim. Pak se uvidí, jak no tom kdo bude. Nicméně, můj týmový kolega Antonio Cairoli určitě bude tento rok obrovskou konkurencí.

A co říkáš na novou SX-F 350? Jak se ti na ní jezdilo?
Abych pravdu řekl, na třistapadesátce jsem se svezl jen jednou, takže nemůžu až tolik hodnotit. Je to však výborná motorka, ale já preferuji čtyřipade, protože. Jak známo, mám rád výkon.

KTM opustilo systém PDS a používá na továrních mašinách přepákování, jak si s ním spokojen?
Jasně, jedná se o velkou změnu. PDS fungovalo loni výborně, což dokazuje mé druhé místo v MX1, ale přepákování je horká novinka letošní motorky a myslím si, že krok správným směrem.

Takže ho budeš letos používat? Jak bude tvůj stroj pro letošek vypadat?
Urcitě, moje mašina bude pro letošní sezónu s přepákováním a motorem 450, který bude plnit karburátor.

Myslíš si, že KTM SX-F 350 bude konkurenceschopná mezi ostatními čtyřistapadesátkami?
Myslím si, že třipade je stejně silné jako ostatní japonské čtyřistapadesátky, takže to nebude problém.

Možná by problém mohl být při startech?
Starty by neměly být pro 350 problém, protože při dnešním tréninku byl Antonio třetí nebo druhý, takže dobrý.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist