Nováček u tovární yamahy Frossard míří vysoko

Yamaha to myslí s útokem na tituly v obou nejdůležitějších třídách motokrosového MS naprosto vážně. Do továrního týmu Monster Energy Yamaha pro kubaturu MX1 angažovala ještě třetího jezdce a Francouz Steven Frossard v prvních závodech skvělými výkony ukázal, že Yamaha dobře věděla, do jakého talentu šla.

Nováček u tovární yamahy Frossard míří vysoko
Třiadvacetiletý Frossard se přidal k famóznímu Italovi Davidu Philippaertsovi (vloni celkově třetí v MX1) a svému krajanovi Anthony Boissièrovi (vloni kvůli zranění až šestnáctý), který přišel od TM. Všichni tři budou stát 10. dubna na startu MS v bulharském Sevlievu se svými továrními stroji YZ450FM. Budou ale mít různé zázemí a mechaniky, buď od týmu Garibaldi, nebo od týmu Rinaldi. Pro Frossarda to bude vůbec první sezona v MX1 poté, co posledních pět let jezdil slabší MX2. Vloni skončil v konečném hodnocení dvěstěpadesátek třetí, když poprvé ve své kariéře vyhrál Velkou cenu. Letos se do toho ale mistr Francie pořádně obul. Má za sebou tvrdou přípravu v Belgii a Francii, kterou zúročil hned v prvních závodech sezony. V tradičním a hvězdami nabitém mítinku ve francouzském Velance před 14 dny skočil celkově druhý, stejně jako o týden později v prvním závodě mezinárodního mistrovství Itálie. Tam dokonce druhou jízdu vyhrál a odnesl si i cenný skalp několikanásobného mistra světa Itala Tony Cairoliho.

Steven poskytl oficiálnímu webu Yamahy rozhovor, ze kterému vybíráme:

Rok 2011 pro tebe bude zajímavý i složitý. Nový tým, nový motocykl a nová třída. Jak se cítíš po přestupu do MX1?

Pro mě to byl snadný přestup. Poprvé jsem velkou motorku o objemu 450 cc zkoušel před třemi roky a hned jsem z toho měl dobrý pocit. Takže jsem byl nadšený, když jsem dostal možnost jezdit na Yamaze YZ450FM. Zimní přípravu jsem měl podobnou jako kdysi. Prostě jsem najezdil co nejvíce kilometrů v co nejrychlejším tempu. Na rozdíl od loňska jsem se ale více zaměřil na fyzičku, abych nabral nějakou svalovou hmotu.

Myslíš, že potřebuješ mít lepší fyzičku pro třídu MX1 ve srovnání s MX2?

Ne, to si nemyslím. Loni jsem se na dvěstěpadesátce cítil silný dost. A moje tělo je v dobré kondici. Na motocyklu 450 cc nemusíš tolik tlačit na pilu a i tak může být tvá jízda rychlá a plynulá.


Ze třídy MX2 jsi musel stejně přestoupit kvůli věkovému limitu. Kdybys byl o rok mladší, zůstal bys ve dvěstěpadesátkách a pokoušel se o světový titul?

Už v roce 2010 jsem měl příležitost vyhrát titul, měl jsem k dispozici skvělou motorku. Ale že nakonec skončím v MX1, to vím už několik let, když jsem poprvé sedl na čtyřistapadesátku. To jsem hned pochopil, kudy se bude má kariéra ubírat.

Proč ses rozhodl pro Yamahu?

Pro rok 2011 jsem měl několik možností. Tento tým sleduji a obdivuji jako fanoušek už od dětství. Vždy se mi zdál jako nejlepší v mistrovství světa. Takže jsem opravdu rád, že ta šance přišla právě od Yamahy.

Jaké byly tvé první pocity z YZ450FM?

Hned napoprvé jsem zjistil, že je neuvěřitelná v zatáčkách, cítil jsem se na ni jako na dvěstěpadesátce. Motor je velmi silný, ale ne agresivní, což je fajn, protože já si nemyslím, že agresivní síla je nezbytná. Od začátku jsem zkoušel mnoho různých dílů a nastavení, ale dalo by se říci, že mechanici nakonec nemuseli motocykl podle mých pokynů moc upravovat .Chtěl jsem jen své oblíbené tvrdé pérování.


Jaký ti naordinovali tréninkový režim?

Několik týdnů před Vánocemi jsem strávil v Belgii, ale počasí tam nebylo nejlepší, tak jsme se přesunuli na jih Francie. V lednu jsme znovu zkoušeli Belgii, ale pořád pršelo, tak jsme se vrátili domů. Nemám tedy tolik naježděno jako jindy, ale zase jsem se mohl hodně zaměřit na běhání a kolo. Rád tvrdě makám, ale většinou se připravuju sám.

Je příjemné, že si můžeš v týmu povykládat francouzsky s dalšími jezdci, třeba s Gautierem Paulinem, který pojede MX2? (Kromě Poulina pojede za Monster Energy Yamaha na strojích YZ250FM ještě další Francouz Christophe Charlier a Fin Harri Kullas).

Je to super, ale zatím jsem mluvil s Gautieren jen jednou, když jsme spolu testovali různé druhy pérování. Líbí se mi ale i naše týmové sídlo v Parmě, každý tam je přátelský. Mám taky nového mechanika Freda, který jezdil s Christophem Pourcelem, a jsem opravdu šťastný, jak nám to spolu klape.


Považuješ rok 2011 za svůj učňovský?

Ne tak docela. Myslím, že rychlost mám a budu umět dělat rychlá kola, i když vyhrát jízdu bude těžké. Je tam tolik jezdců, kteří dokážou být rychlí v každém závodě. Ale když se mi podaří start, věřím, že můžu bojovat s každým z nich.

Kdysi byl tvou slabinou písek, ale zdálo se, že vloni ses hodně v takovém terénu zlepšil.

Ano, myslím, že v písku už umím a na 450 cc to bude pro mě ještě snazší. Na písku jsem odjel pár závodů a cítil jsem se na něm celkem v pohodě.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist