Motokrosaři zbrojí na MS 2011

Všechny velké motokrosové stáje se už ve velkém připravují na mistrovství světa 2011. O novinkách v továrních týmech KTM, Suzuki a Kawasaki pojednává následující článek.

KTM se spojila s Tekou

Továrna KTM si zajistila zdroj financí pro svou účast v mistrovství světa 2011 tříd MX1 a MX2, když podepsala sponzorskou smlouvu se společností Teka. Německá fabrika na kuchyňské myčky, parní trouby a sanitární zařízení se tak stane jedním z hlavních sponzorů oranžových barev KTM v příštím roce. Obě strany podpis dohody přivítaly s velkým nadšením. „Jsme šťastni, že jsme našli tak silného partnera, který nám bude v budoucnu stát po boku. Věříme, že s takovou podporou budeme v obou kubaturách bojovat o příčky nejvyšší,“ uvedl Pit Beirer, šéf KTM Offroad Racing Division.
A marketingový manažer Teky Michael Keller dodal: „Jsme potěšeni, že jsme spojili síly s KTM a budeme dál podporovat motokrosový sport. Těšíme se na dlouhodobou spolupráci s továrnou, která stejně jako my podniká na mezinárodním poli a klade si vždy jen ty nejvyšší cíle. Sdílíme spolu stejnou vášeň pro pokročilé technologie a máme k dispozici ty nejkvalitnější lidské zdroje. Spojili jsme se s KTM, abychom spolu vítězili.

Teka zaměstnává po celém světě 6600 zaměstnanců a je aktivní ve 190 státech. Kromě vybavení kuchyní a koupelen se věnuje farmaceutickému průmyslu a stavitelství. Továrna KTM byla založena v roce 1953 a je druhým největším evropským výrobcem motocyklů. Světově vede ve výrobě a prodeji terénních motorek. Na svém kontě má už 184 světových titulů z různých odvětví motocyklového sportu. Letos například vyhrál s KTM prestižní titul v motokrosových MX dvojkách Francouz Marvin Musquin, a to už podruhé po sobě.

Belgický mistr Ramon podepsal Suzuki

Belgický motokrosař Steve Ramon (30) zvýšil své naděje na zisk nejvyšších světových vyvřínů, když se opět stal továrním jezdcem Suzuki pro rok 2011. S týmem Rockstar podepsal jednoletou smlouvu a bude bojovat v mistrovství světa třídy MX1. Manažery Suzuki si získal tím, že si zajistil už sedm belgických titulů a v letošním seriálu mistrovství světa skončil celkově pátý. Na strojích značky Suzuki bude Ramon závodit už šestý rok v řadě, tentokrát ale s plnou tovární podporou.
Mám za sebou svou dosud nejúžasnější sezónu a podpis smlouvy se Suzuki je pro mne tou největší odměnou. Neměl jsem těžké rozhodování: jejich stroje jsou fantastické a také s jejich lidmi se výborně spolupracuje,“ uvedl jezdec, který se v roce 2009 podíval do tváře smrti, když si zlomil krční obratel. „Chtěli jsme pro příští rok stabilitu a angažováním Steva jako týmové dvojky jsme ji získali. Prokázal týmu neuvěřitelnou loajalitu a naše rozhodnutí bylo jednomyslné,“ komentoval podpis smlouvy šéf týmu Sylvain Geboers. „Pokud projde sezónou bez zranění, může se stát jedním z aspirantů na titul.“ Ramon bude hájit záda týmové jedničce Clementu Desalleovi, loňskému vicemitru světa.

Guarneri na Kawasaki

Jasno už má také francouzský tým Rockstar Bud Racing Kawasaki. Gregoryho Arandu podpoří v bojích mistrovství světa jezdec Davide Guarneri (25), úřadující italský šampión kubatury MX1. Smlouvu podespal na dva roky. Davide byl letos druhým nejúspěšnějším nováčkem v MS MX1. Rockstar Bud Racing Kawasaki rovněž oznámil, že sezonu 2011 pojede s novým sponzorem, italskou firmou Lovemytime, výrobcem spotřební elektroniky jako jsou například Ipody.
Letos jsme v mistrovství světa nedosáhli takových výsledků, jakých jsme chtěli, hlavně kvůli zranění našich jezdců. O to víc jsme rádi, že našemu projektu tolik věří Lovemytime a tak špičkový jezdec jakým bezesporu je Davide Guarneri a že s nám chtějí v budoucnu pracovat. Hlavní základnu budeme mít v Belgii, kde budeme i testovat. Přípravu jezdců povede stejně jako loni osvěčený Jacky Vimond. Kubaturu MX2 v mistrovství Evropy za nás pojede Dylan Ferrandis,” pochvaluje si šéf týmu Stéphane Dassé.
Davide Guarneri jezdil léta MX dvojky, loni jel poprvé MX1 v belgickém týmu LS Motors a dosáhl páru pozoruhodných výsledků. V seriálu MS skončil celkově devátý. „Abych byl úpřímný, letos jsem byl u LS Motors spokojený, ale abych dosáhl ještě větší kvality, musel jsme postoupit o další stupínek. A tím je pro mě nabídka od Bud Racing. Spolupráce s Jacky Vimondem, která začne v listopadu, je mou velkou šancí na zlepšení výsledků. Mým cílem jsou teď pódiová umístění v závodech mistrovství světa,” uvedl Ital, který podepsal smlouvu na dva roky.

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist