Pap Oil Cup - Šumperk

Tuto neděli 24. června 2007 uvidí severomoravský Šumperk čtvrtý podnik seriálu PAP OIL CUP 2007, mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu tříd 125ccm-MX2, Open a Veterán. Dějištěm závodu bude motoristický areál Rapotínská stráň, kam vrcholný tuzemský motokrosový šampionát míří pod vlajkou PAP OIL CUPU nepřetržitě už od roku 2004. Šumperk se tak do kalendáře šampionátu zařadil pouze o rok později, než odstartovala těsná spolupráce mezi promotérskou brněnskou AGENTUROU FORSAGE a partnerskou společností PAP OIL, slavící letos pětileté jubileum.

Pap Oil Cup - Šumperk
Motoristický sport na Šumpersku se může pochlubit bohatou tradicí. Pořádající Auto klub Šumperk v AČR vyvíjí svoji aktivní činnost už více než šedesát let a má na svém kontě spoustu motoristických akcí místního významu počínaje a mezinárodního formátu konče. Pamětníci vzpomínají na motokrosové závody „Šumperský kotel“, které se po několikaleté nucené přestávce vrátily ve vycíděném lesku do zmíněného areálu Rapotínská stráň, ležícího v bezprostřední vzdálenosti od hostitelského města.
Přitažlivost nedělního závodu zvyšuje skutečnost, že Šumperk je jediným moravským místem, kam seriál PAP OIL CUP 2007 vedle podniků v Čechách letos zavítá. Předcházející závody PAP OIL CUPU 2007 v Pacově, Lokti a Jiníně prokázaly ve všech vypsaných třídách mimořádnou vyrovnanost soubojů o tituly, takže fanoušci motokrosu se mají nadcházející neděli v Šumperku opravdu na co těšit!
PAP OIL CUP 2007 - termínový kalendář
08.4. (neděle) Pacov (poblíž Pelhřimova) - závod se již uskutečnil
06.5. (neděle) Loket (poblíž Karlových Varů) - závod se již uskutečnil
03.6. (neděle) JINÍN (poblíž Strakonic) - závod se již uskutečnil
24.6. (neděle) ŠUMPERK - areál Rapotínská stráň
19.8. (neděle) Holice (poblíž Pardubic)
16.9. (neděle) Třemošnice (poblíž Čáslavi)
22.9. (sobota) Kramolín (poblíž Nepomuku) - MOTOKROSOVÁ DRUŽSTVA
ŠUMPERK - poslední před přestávkou
Probíhající PAP OIL CUP 2007, seriál mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu, se těší mimořádnému zájmu naší motokrosové elity. Přestože postupem času přibývají zranění, kvalitními startovními listinami se může pochlubit i nedělní čtvrté pokračování šampionátu v Šumperku. Po uzávěrce přihlášek očekávají pořadatelé ve třídách 125ccm-MX2, Open a Veterán start celkově půldruhé stovky jezdců z České republiky, Slovenska a Rakouska, přičemž není vyloučeno, že u sobotní administrativní a technické přejímky se objeví také někdo z Němců či Poláků.
Bodové zisky ze Šumperku mohou sehrát v konečném pořadí seriálu velmi důležitou roli, protože po nedělním závodě v Rapotínské stráni následuje v šampionátu jednotlivců téměř dvouměsíční přestávka, po které přijdou na řadu už jen podniky v Holicích a Třemošnici.
Systém zůstává
Stejně jako v minulých ročnících motokrosového PAP OIL CUPU jednotlivců čekají jezdce každé třídy vždy dvě jízdy. Do závodu kvalifikovaní jezdci tříd 125ccm-MX2 a Open absolvují po dvou separátně bodovaných jízdách na 30 min. + 2 kola, zatímco jezdcům třídy Veterán předepisují propozice dvě jízdy na 15 min. + 2 kola. Ve všech jízdách bez rozdílu boduje v cíli prvních dvacet jezdců.
Motokrosovým králům motorky
Hodnotné ceny nejúspěšnějším jezdcům patří ke koloritu mezinárodního motokrosového mistrovství České republiky už od roku 2003, kdy díky spolupráci AGENTURY FORSAGE a společnosti PAP OIL doznal šampionát výrazných kvalitativních změn. A ani v PAP OIL CUPU 2007 se nebojuje pouze o poháry, kytice, spršku šampaňského a polibky pohledných hostesek. Zásluhou dohody mezi promotérskou AGENTUROU FORSAGE, společností PAP OIL a firmou SETTE spol. s r.o. potěší letošní mezinárodní mistry České republiky zbrusu nové motocykly. Po závěrečném vyhlášení výsledků PAP OIL CUPU 2007 v sobotu 22. září v západočeském Kramolíně (motokrosová sezóna tam vyvrcholí závodem družstev) osedlá čerstvý mistr třídy 125ccm-MX2 silniční motocykl Sachs XTC 125, stejně úspěšný jezdec ve třídě Open obdrží sportovní motocykl KTM 640 Duke a krále třídy Veterán bude čekat terénní pitbike Sachs Dirty Devil 70. Všechny tyto mistrovské jednostopé prémie budou při nedělním závodě v Šumperku vystaveny.
PAP OIL CUP 2007 - bodové stavy před závodem v Šumperku (neděle 24.června 2007)
Třída 125ccm-MX2:
1.František SMOLA (Orion Litomyšl - Mefo Acerbis, Suzuki) 130, 2.Tomáš BUČENEC (Slovensko, LR Cosmetic - Ados Racing Team, Honda) 127, 3.Michal VOTROUBEK (Mňuk Motokros Team Vysoké Mýto, Yamaha) 105, 4.Marek SUKUP (Emos Kawasaki Racing Team, Kawasaki) 105, 5.Petr SMÍTKA (DMSB, Yamaha) 81, 6.Tomáš PAUL (SMS motokrosu Nepomuk, Yamaha) 66, 7.Kurt MACHTLINGER (Rakousko, Motorsport Chýnov v AČR, KTM) 55, 8.Tomáš DOKOUPIL (Emos Kawasaki Racing Team, Kawasaki) 47, 9.Petr MICHALEC (Mňuk Motokros Team Vysoké Mýto, Yamaha) 40, 10.David SOLDÁT (SMS motokrosu Stráž pod Rálskem, Honda) 35. Bodovalo zatím 38 jezdců z České republiky, Slovenska a Rakouska.
Třída Open:
1.Martin MICHEK (LR Cosmetic - Ados Racing Team, Honda) 117, 2.Jiří ČEPELÁK (KTM CZ, KTM) 115, 3. Jan ZAREMBA (LR Cosmetic - Ados Racing Team, KTM) 113, 4.Michal KADLEČEK (Yoko CZ Racing Team, Honda) 108, 5.Miroslav KUČÍREK (UFO Racing Team, Honda) 87, 6.Martin ŽERAVA (UFO Racing Team, Honda) 68, 7.Jan BRABEC (Max Trade Motocross Team, Yamaha) 64, 8.Vítězslav MAREK (Cermen Racing, KTM) 53, 9.David ČADEK (SMS motokrosu Nepomuk, Yamaha) 51, 10.Josef KULHAVÝ (Šváb Team Svitavy, Suzuki) 50. Bodovalo zatím 36 jezdců z České republiky, Rakouska, Německa a Polska.
Třída Veterán:
1.Bohumil POSLEDNÍ (SKMP - KTM CZ Praha, KTM) 130, 2.Petr DOKOUPIL (Emos Kawaski Racing Team, Kawasaki) 110, 3.Petr KOVÁŘ (Orion Racing Team Litomyšl, KTM) 90, 4.Roman HEINRICH (Motocross Racing Team, TM) 80, 5.Bronislav KRČ (SMS motokrosu Opava, Honda) 80, 6.Zdeněk VELKÝ (SMS motokrosu Nepomuk, Honda) 78, 7.Milan HEŘMAN (Moto Team Excel, Suzuki) 77, 8.Jiří HROBSKÝ (Motorsport Chýnov v AČR, Suzuki) 70, 9.František HROBSKÝ (Motorsport Chýnov v AČR, Suzuki) 69, 10. Jaroslav POTŮČEK (Motoklub Kříše v AČR, KTM) 69. Bodovalo zatím 31 jezdců z České republiky.
Třída 125ccm-MX2
Na jako obvykle pečlivě připravenou trať v šumperské Rapotínské stráni vyrazí s červenou startovní tabulkou lídra třídy 125ccm-MX2 mladý František Smola, sbírající v minulých letech zkušenosti v kvalifikačních závodech podniků mistrovství světa. K vedoucímu postavení mu pomohlo po jednom vítězství v Lokti a Jiníně, zbývající zlaté věnce v jednotlivých jízdách patřily v severomoravských barvách závodícímu Slovákovi Tomáši Bučencovi (1 x Loket), jeho krajanovi Martinu Kohútovi (1 x Pacov, jinak letos jezdí na přání sponzorů výhradně v západní Evropě), Michalu Votroubkovi (1 x Pacov), jedno vítězství vydoloval z bahnité trati v Jiníně talentovaný Petr Smítka, jezdící letos i mistrovství světa. Vedoucí kvarteto Smola, Bučenec, Votroubek, Sukup (závodí v dresu přerovského Emos Kawasaki Racing Teamu) dělí před nedělním Šumperkem pouhých 25 bodů, na páté příčce číhá Smítka, který úvodní podnik seriálu v Pacově vynechal. Při předpokládané nedělní absenci Votroubka, který chce v Itálii obhájit průběžnou vedoucí pozici v evropském šampionátu amatérů, by mohl v Šumperku do bojů o přední příčky výrazně promluvit i Rakušan Heinz Straub, letos poprvé po nepříjemném zranění obratlů v lednovém halovém motokrosu v Ostravě nastoupí na start Milan Špičák, další z nadějných akvizic ambiciózního týmu LR Cosmetic.
Ve třídě Open to vře
Jiří Čepelák - tři vítězství, Martin Michek - dvě vítězství, Jan Zaremba - jedno vítězství - taková je dosavadní bilance PAP OIL CUPU 2007 v nejsledovanější třídě Open. Situace v průběžné tabulce je před nedělním Šumperkem hodně spletitá, což je zárukou dalších tvrdých bitev. Přes menší počet vítězství figuruje v jejím čele mladý Michek se 117 body, zatímco třikrát úspěšnému a dva body za Michkem zaostávajícímu Čepelákovi k ještě lepšímu postavení chybí body z první jízdy v Pacově. O další dva body za Čepelákem drží zatím třetí příčku obhájce titulu Zaremba, který bodově strádal pro změnu ve druhé jízdě v Lokti. Nelze ani v nejmenším pochybovat, že Severomoravan Zaremba (stejně jako Michek jezdec týmu LR Cosmetic-Ados racing) se v neděli v Šumperku pokusí o další razantní postup k vedoucí příčce průběžné klasifikace. S prázdnou nebude chtít odjíždět v neděli od Pradědu ani velezkušený Michal Kadleček, kterému k dostižení bronzové pozice schází pouhých pět bodů. Pátý je před Šumperkem čtyřicetiletý neuvěřitelný nezmar a mnohonásobný mistr republiky Miroslav Kučírek, za nimž následuje jeho kolega z UFO racing teamu Martin Žerava. Jeho výbornou formu, potvrzenou bohatými bodovými zisky v závodech mistrovství světa MX3, potvrdil i minulý podnik seriálu v Jiníně, bohužel však smolně utopený v bahně, které Žeravovi zhatilo už jisté vítězství v první jízdě. Bude zajímavé sledovat, jak se Žerava v Šumperku psychicky vyrovná s vědomím, že právě tady se loni zranil a tím pádem přišel o reálnou možnost navázat na svoje tituly z předcházejících dvou let. Přední příčky by v Šumperku neměly minout ani Petra Bartoše a Severomoravana Josefa Kulhavého. Ten do třídy Open přestoupil coby loňský mezinárodní mistr republiky stopětadvacítek, vstup do sezóny mu pokazilo zranění ruky v přípravě, v Jiníně však Kulhavý už potvrdil kýžený vzestupný výkonnostní trend.
Veteráni: Heinrich musí dohánět
Na truc svému příjmení v tabulce velice početně obsazené třídy Veterán je po Pacově, Lokti a Jiníně na první příčce Bohumil Poslední, mezinárodně ostřílený jezdec motocyklových soutěží Enduro, který se této diciplíně i přes svůj věk 46 let nadále věnuje. Obhájci loňského titulu a zatím vítězi tří jízd (1 x Loket, 2 x Jinín) momentální situaci tak trochu usnadnila smůla jeho největších soupeřů Františka Hrobského a Romana Heinricha. Ten vyhrál v Pacově druhou jízdu a do Jinína přijel s puncem vedoucího jezdce průběžného pořadí. V Jiníně však vinou technické závady jeho italského stroje TM vůbec do závodu nenastoupil, takže spadl na čtvrtou příčku a v Šumperku bude mít co dohánět. Hrobský zahájil seriál vítězstvím v první jízdě v Pacově, k němuž přidal ve stejném městě ještě druhé místo, stejně jako v první jízdě v Lokti. Tam se mu však stala osudnou druhá jízda, ve které havaroval a s poraněným ramenem v seriálu zatím nadále absentuje. Velkým překvapením jsou výkony čtyřicetiletých „mladíků“ a nováčků seriálu Petra Dokoupila z Emos Kawasaki Racing Teamu (nyní druhý za Posledním) a v dresu SMS Opava jezdícího Bronislava Krče, vítěze druhé jízdy v Lokti. Slavnější éru našeho motokrosu připomínají starty někdejšího předního jezdce mistrovství světa třídy 125 ccm Petra Kováře, který i přes roční pauzu v závodění drží před Šumperkem třetí stupínek.
Ke slovu přijdou i nehlučná řídítka
Ani v Šumperku nebudou diváci ochuzeni o programovou novinku PAP OIL CUPU 2007, zpestřující nedělní podívanou bitvy motokrosových strojů. Po názvem GoGEN BIKETRIAL SHOW šlápnou do pedálů bicyklů naši přední jezdci kategorie MTB, kteří předvedou svoje i na mezinárodní scéně aplaudované podivuhodné kousky. Kromě této podívané budou mít příchozí zájemci šanci během odpoledne zlepšit svoje cyklistické dovednosti v improvizované škole trialu a bojovat o ceny v různých cyklistických DIVÁCKÝCH SOUTĚŽÍCH. V této souvislost stojí za připomenutí, že pořádající Auto klub Šumperk má blízko i k nemotorovým disciplínám. Svého času patřili Šumperští k průkopníkům terénního závodění na kolech BMX a díky dobré práci s mládeží získali v tomto sportu řadu úspěchů včetně mistrovských titulů.
Z časového harmonogramu (jednotný pro celý seriál)
Sobota 23.6.2007
18.00 - 21.00 hod. Administrativní a technická přejímka
Neděle 24.6.2007
06.00 - 07.00 hod. Administrativní a technická přejímka
08.00 - 12.00 hod. Volné a kvalifikační tréninky
12.35 - 12.55 hod. GoGen Biketrial Show I.
13.00 - 13.25 hod. Slavnostní zahájení závodu s představením jezdců
13.30 - 17.40 hod. 1. a 2. jízdy tříd 125ccm-MX2, Veterán a Open
15.25 - 15.45 hod. GoGen Biketrial Show II.
17.45 - 18.00 hod. Vyhlášení vítězů ŘEKLI PŘED ZÁVODEM „PAP OIL CUPU 2007“ V ŠUMPERKU
Také letos pokračujeme v tradici, kdy někteří z oslovených jezdců se na stránkách našeho programu ohlížejí za minulým závodem PAP OIL CUPU a zároveň přidávají názor na trať nejbližšího dalšího podniku seriálu a svoje cíle. A protože po Šumperku následuje v PAP OIL CUPU 2007 bezmála dvouměsíční přestávka, zeptali jsme se motokrosařů navíc na jejich dosavadní letošní poznatky i na to, jak budou trávit nastávající období dovolených a prázdnin.
Třída MX2 (125 ccm)
# 5 František SMOLA (CZ, ORION LITOMYŠL – MEFO ACERBIS, Suzuki)
Jinín – v 1. jízdě první, ve 2. jízdě čtvrtý, celkově 3. místo, vedoucí jezdec seriálu

„První jízda těžkého jinínského závodu mně vyšla suprově a vcelku bez větších problému jsem ji vyhrál. Průběh druhé jízdy ovlivnily moje dva pády, které mě posunuly až na 4. příčku. Ale své očekávání jsem si v Jiníně splnil, protože i přes smůlu ve 2. jízdě zůstávám i nadále vedoucím jezdcem šampionátu třídy 125 ccm-MX2. Co říci k podmínkám? Bláto mám rád a celkem mi vyhovuje, naštěstí jsem neměl problémy s fyzičkou. S dosavadním průběhem první poloviny mistrovského seriálu jsem díky svému celkovému vedení více než spokojený, i když to vedení je jen velmi těsné a boj o prvenství bude určitě pokračovat v každé jízdě. Víkend po Jiníně jsem jel ve Slovinsku mistrovství Evropy, kde jsem skončil na skvělém 2. místě. Ale teď jsem měl na tréninku pád a zlomil jsem si palec pravé ruky, takže sádra a asi 4 týdny bez motorky. Takže závod v Šumperku…???? Trať se mi líbí i vyhovuje, ale bohužel kvůli zranění se budu asi jen dívat. V seriálové přestávce se budu soustředit na to, abych se uzdravil a pokud to půjde, pojedu pár závodů ME a budu hodně trénovat na Holice, abych zase skončil na stupních vítězů.“
# 4 Michal VOTROUBEK (CZ, MŇUK MOTOCROSS TEAM VYSOKÉ MÝTO, Yamaha)
Jinín - v 1. jízdě pátý, ve 2. jízdě třetí, celkově 4. místo

„Moje výkony byly ovlivněny ošklivou bouračkou, kterou jsem měl týden před Jinínem. Na závod jsem se necítil, ale byl jsem u několika doktorů a ti mě dali dohromady. Do první jízdy jsem vyjel na druhé místě, pak jsem spadl, ale do cíle jsem nakonec dojel. Před druhou jízdou jsem si musel vzít prášky proti bolesti, naštěstí pro mne to byl kvůli bahnu pomalejší závod. Takže až na tu bolest jsem byl vzhledem k okolnostem docela spokojený. V Jiníně to byl totiž těžký závod, jezdilo se v jedné koleji, důležité bylo nespadnout a nějak to dokroužit. Situace v naší třídě je stále nejasná, může to ještě dopadnout jakkoliv. Se čtyřtaktní dvěstěpadesátkou Yamaha jsem určitě nadmíru spokojený, za což hlavně vděčím svému týmu. Příjemně mě překvapuje jezdecká vyrovnanost, dobrá konkurence i to, že o mistrech ještě zdaleka není rozhodnuto. Bohužel, kvůli tomu, že jsem v Pacově nemohl odstartovat do druhé jízdy a v Jiníně moje výsledky nebyly nic moc, mám v průběžné klasifikaci určité bodové manko. Proto jsme se rozhodli, že v Šumperku nepojedu a místo toho se zúčastním v Itálii mistrovství Evropy amatérů, které zatím vedu. Přes léto nebudu mít na dovolenou čas, pojedu volné závody, mezitím přijdou tréninky a relaxace.“
Třída Open
# 4 Jiří ČEPELÁK (CZ, KTM CZ – DELTA RACING TEAM, KTM)
Jinín - v 1. jízdě čtvrtý, ve 2. jízdě první, celkově 2. místo

V Jiníně jsem splnil své krédo přiblížit se bodově vedoucímu Michkovi, teď už je náskok malý a můžu jet více v klidu. V první jízdě jsem měl dobrý start, jel jsem druhý, ale asi v polovině jsem upadl při předjíždění jezdce o kolo zpět a ztratil jsem hodně času. V cíli jsem byl rád za čtvrté místo. Do druhé jízdy jsem odstartoval jako první a už před sebe nikoho nepustil – z mého pohledu jsem předvedl bezchybnou jízdu a i přes tlak Zaremby jsem jel v klidu a s přehledem. Trať byla velmi těžká s mnoha drážkami, byla to prověrka jak jezdecké techniky a umu, tak hlavně fyzické kondice. Průběh mistrovství je velmi vyrovnaný – po šesti jízdách je rozestup první čtveřice pouhých devět bodů a to slibuje dramatický souboj o titul. Já osobně jsem spokojen se svou pozicí, upřímně až takto jsem to nečekal, zvláště po zapsané nule v první jízdě v Pacově. Motorka mi sedí, jsem spokojen.V Šumperku mi trať nikdy k srdci nepřirostla, ale v současné formě bych neměl mít problém držet krok s ostatními soupeři. Chtěl bych zaútočit na vedení v šampionátu, ale není to podmínkou. Po Šumperku následují Holice a Třemošnice a to jsou tratě, které mi sedí a tam se bude lámat chleba. V seriálové přestávce bych se měl zúčastnit tří závodů MS, tam ale bude velmi těžké projít kvalifikací…Určitě pojedu nějaký závod mistrovství Německa, takže určitě kvalitní závody. Relax bude probíhat s rodinou, to mě nabije nejvíce.
# 3 Petr BARTOŠ (CZ, ORION LITOMYŠL -AGROFERT TEAM, Suzuki)
Jinín - v 1. jízdě šestý, 2. jízdu nedokončil, celkově 13. místo

„Tím, že v Jiníně byla v blátě průjezdná pouze jedna stopa, tak všechno podstatné se odehrávalo na startu. Výsledek znamenal pro mne zklamání, ale bylo to počasím, bláto totiž nemám rád. Fyzicky Jinín pro mne náročný moc nebyl, spíš jsem se soustředil, abych zbytečně nespadl. S dosavadním umístěním v seriálu nemohu být spokojený, těsně před sezónou jsem byl zraněný a v prvním podniku v Pacově jsem nestartoval. Zatím se pomalu vracím do formy, s motocyklem žádné problémy nemám, jsem nadmíru spokojený. Výsledky mě překvapil Čepelák, nepříjemné jsou pro mne zatím jen moje výsledky, které se pokusím co nejdřív vylepšit. Proto jsem se snažil před závodem v Šumperku co nejvíc jezdit na motorce. Trať v Šumperku se mi líbí, loni se mi tam dařilo, a tak doufám, že i letos se mi konečně podaří nějaký dobrý výsledek. Každopádně na závod se moc těším. V létě moc relaxovat nebudu. Kvůli zranění před sezónou jsem až dost odpočatý, takže se budu snažit co nejvíc trénovat. Kromě toho pojedu závod mistrovství světa třídy MX3 ve slovenském Sverepci.“
# 2 Martin ŽERAVA (CZ, UFO RACING TEAM, Honda)
Jinín - 1. jízdu nedokončil, 2. jízdu nedokončil, celkově 29. místo

„V Jiníně se mi od rána dařilo, jezdilo se mi moc dobře. V kvalifikaci jsem měl nejlepší čas, s čímž jsem byl hodně spokojený. V první jízdě jsem odstartoval první a v klidu nasadil na únik, postupně jsem udělal desetivteřinový náskok a jel úplně klidně. Jenže v takovém blátě stačí sebemenší chybička, která hned hrozí pádem. A právě tohle se mi stalo a potom jsem nemohl rychle nastartovat motorku. Ve druhé jízdě jsem měl start nepatrně horší a v první vracečce mě někdo sundal. Pak jsem se snažil stahovat, ale po půl kole mi sjela ruka z řídítka a znovu jsem upadl. Zrovna jsem předjížděl jednoho jezdce a tomu jsem spadl pod kola. Takže jsem nedojel ani druhou jízdu. V Jiníně jsem chtěl vyhrát, k tomu mi ale scházela troška závodnického štěstí. Trať byla sice rozblácená, přesto se mi jelo dobře - jsem zvyklý i na větší bahno. Teď jsem absolvoval závody mistrovství světa MX3 ve Španělsku, kde se mi naopak zadařilo. V první jízdě jsem byl pátý, ve druhé třetí, celkově to vyšlo na třetí místo. Do Šumperku se bojím těšit, protože jsem si tam loni zlomil ruku. Tratě se však v žádném případě neobávám, takže toho těšení asi přece jenom trochu bude... Letní pauza v seriálu je sice trochu delší, ale mám v plánu dost závodů mistrovství světa MX3, v nichž bych chtěl dojíždět co nejlépe. Ze závodnického rytmu nevypadnu, akorát po závodech v Chorvatsku bych chtěl zůstat s rodinkou pár dní u moře.“
Třída Veterán
# 1 Bohumil POSLEDNÍ (CZ, SKMP-KTM CZ PRAHA, KTM)
Jinín - 1. jízdu i 2. jízdu vyhrál, celkově 1. místo

„Myslím, že obě jízdy v Jiníně byly velkou loterií. Bylo důležité vyvarovat se chyb, nebo jich udělat alespoň co nejméně. Jinak výsledek předčil moje očekávání. Do Jinína jsem odjížděl s odhodláním vyhrát obě jízdy, ale že to bude relativně tak snadné, mě nenapadlo ani ve snu. Očekával jsem velmi těžké souboje s Romanem Heinrichem, bohužel si v Jiníně vybral závodnickou smůlu, když kvůli poruše motocyklu nemohl nastoupit ani k jedné jízdě. Trať v Jiníně byla hodně těžká i pro velmi dobře připravené jezdce, nemluvě o těch horších. Nikdo si nemohl být jistý, že ho nepotká pád. Řekl bych, že dosavadní průběh seriálu je výsledkově velmi zajímavý a divácky vděčný. Osobně jsem s vývojem ve třídě Veterán spokojený, což také platí o mém motocyklu KTM 525. Příjemně mě překvapila i velká účast jezdců v prvních třech závodech, nepříjemné zážitky si zatím žádné nevybavuji. Příprava na Šumperk? Trénink nula, ale alespoň jsem stihl odjet mistrák v enduru. Od závodu v Šumperku očekávám návrat Romana Heinricha v plné formě. Nevím, jestli tamní trať mi zrovna vyhovuje, ale líbí se mi. Má úseky jak na srdce, tak i technické pasáže. V přestávce mezi Šumperkem a Holicemi pojedu tři závody v enduru a doufám, že se dostanu i k nějakému tréninku. Dovolená v létě nebude, až ke konci roku.“
# 99 Petr DOKOUPIL (CZ, EMOS KAWASAKI RACING TEAM, Kawasaki)
Jinín - v 1. jízdě čtvrtý, ve 2. jízdě druhý, celkově 2. místo

„V Jiníně byl těžký terén, ale takové věci mi nevadí. V první jízdě jsem dvakrát ležel, ve druhé už jsem si dával pozor. Dostal jsem se na bednu, takže jsem byl hrozně moc spokojený, navíc tam přijeli fandové z Moravy, kterým děkuji za podporu. S průběhem sezóny jsem spokojený, ale konec je ještě daleko. S motocyklem a týmem, za který startuji, nemám problém. Překvapila mě vyrovnanost jezdců a kvalitní startovní pole, také pořadatelé jsou zatím OK. Po Jiníně jsem jel enduro, jinak jsem se šetřil. Čtvrtý podnik seriálu je konečně na Moravě, do Šumperku to mám kousek, takže i když trať je tam dost rychlá, těším se. Opět se budu držet hesla „Pomalu při kraji a pak zdravý domů“. Asi hned po závodech půjdu na operaci, mělo to být už 12. června, ale chci jet Šumperk, kam zvu k naší podpoře všechny motokrosové fandy. Po Šumperku budu o prázdninách relaxovat a rehabilitovat.“
# 87 Bronislav KRČ (CZ, SMS MOTOKROSU OPAVA , Honda)
Jinín - v 1. jízdě i ve 2. jízdě třetí, celkově 3. místo

„K první jízdě v Jiníně snad jen to, že mi nevyšel start jak bych si přál. Ve druhé jízdě jsem už byl se startem maximálně spokojený, dokonce jsem zpočátku jel na druhém místě. Výsledkem v Jiníně jsem svoje očekávání nejenom splnil, ale z mého pohledu zcela určitě i předčil. Bláto je na fyzičku náročné vždy, ale v Jiníně to bylo opravdu velmi těžké. Z favoritů jsem na vlastní oči viděl spadnout jenom Petra Kováře, mě se pády naštěstí v obou jízdách vyhnuly. S první polovinou PAP OIL CUPU 2007 jsem velmi spokojený, průběh předčil moje očekávání. S motorkou Honda jsem nanejvýš spokojený, není jí co vytknout. Nepříjemně mě překvapila snad jen ztráta motocyklů Jankovského při závodech v Lokti, což by se myslím stávat nemělo. Naopak mě příjemně překvapují perfektně připravené tratě a kvalitní úroveň zázemí pro jezdce. V pauze mezi závody v Jiníně a Šumperku jsem jel jenom závod přeboru Moravy ve Vranově u Brna. Šumperská trať se mi velice líbí a svým profilem vyhovuje. Je rychlá a má pěkné skoky. Před srpnovým pokračováním seriálu v Holicích bych se chtěl udržet alespoň ve stejné kondici jako nyní. Relaxovat hodlám zhruba dva týdny, zatím ale ještě nevím kdy a kde.“
# 4 Roman HEINRICH (CZ, MOTOCROSS RACING TEAM, TM)
Jinín - do závodu vinou technických problémů nenastoupil

„Co mám k Jinínu říct? Hned při kvalifikaci se mi pokazilo zapalování, motorku jsem tedy naložil a jel domů. To jsem tu polovinu mistráku dobře završil... Naštěstí motorku mám už spravenou, jde jako švýcarské hodinky, takže do Šumperku se těším. Tamní trať je můj šálek kávy, s Vranovem je moje nejoblíbenější. Letos se Vranov v rámci PAP OIL CUPU nejede, což mě mrzí, ale přebor Moravy s ním bohudík počítá. V létě chci jet k moři a do termálů. Stoprocentně pojedu do Itálie, kterou mám rád hlavně kvůli její kuchyni. Pak mám rád také maďarskou kuchyni, takže termály jedině v Maďarsku. Závodit samozřejmě chci i přes prázdniny, určitě pojedu přebory Moravy a nějaké volné závody.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist