Napínavé motokrosové závodění bylo k vidění v Kaplici

Pestrý motokrosový víkend 17.-18. října se konal v kaplické Blanské kotlině. V sobotu se nejprve jelo MMČR Challenge „Bomotoroil 2015“a tradiční volný závod SMS Jižní Čechy „Blanka Cup“, v neděli pak juniorské MMČR družstev. Pořadatelem této akce byl AMK Kaplice v AČR.

Napínavé motokrosové závodění bylo k vidění v Kaplici

MMČR Challenge, vyřazovací závod dvojic, vyhrál v kategorii motokros bez zaváhání a již potřetí za sebou úřadující mistr ČR v motokrosu Martin Michek (BUKSA/ADOS KTM), tentokráte před Járou Romančíkem (Team MAX2) a Jonášem Nedvědem (ORION – RS Petrol). Rozhodovaly především starty, k předjíždění během dvou zkrácených kol pak už docházelo jen výjimečně. V třídě Side vyhráli Challenge právě díky raketovým startům účastníci MS Side bratři Tomáš a Ondřej Čermákové před Lukášem Pudlem s Václavem Hotovým (obě posádky BOAUTOPROFI GlassGo Team) a ve čtyřkolkách pak celkem neohroženě zvítězil úspěšný reprezentant ME Quad Zdeněk Poláček (Freidinger Motorsport) před Tomášem Rigó (MAXSPEED Team). Poděkování zde určitě patří Janu Froňkovi mladšímu, který je duší tohoto závodu.

Kategorie Blanka Cupu se spojovaly, a tak byly k vidění poměrně zaplněné startovací rošty, všechny vypsané třídy byly však vyhlašovány zvlášť. V nejrychlejších licenčních kategoriích excelovali mladí, ani ne patnáctiletí piloti Petr Polák a Rene Hofer, kteří nově v sedle stopětadvacítek nedali nikomu z přítomných šanci. Co se výsledků všech kategorií týče, tak třídu 50ccm vyhrál Pavel Tomiška, 65ccm úřadující mistr ČR Radek Větrovský, kategorii 85ccm Rakušan Rene Hofer. Ve třídě ČZ nakonec jen těsně vyhrál Jan Likler, enduristům vévodil Petr Sulzer, čtyřkolkám pak Karel Reischl.

Ve veteránských kategoriích byli nejlepší Jan Chromý a Stanislav Dobrovodský, mezi licenčními MX1 opět Jan Chromý (licence A+B), který startoval ve dvou kategoriích a Dominik Kovařík (licence C), MX2 vévodil zmíněný Petr Polák (A+B) a Jan Zborník (C). Bezlicenční třídy Hobby ovládli v MX1 Matouš Matějů a MX2 Roman Klimeš. Na startu veteránských kategorií nechyběli ani jedni z nejstarších matadorů jihočeského motokrosu, sedmdesátiletý domácí Václav Fesl a českobudějovický Jan Procházka.

V sobotu večer se pak konalo párty ve stanu přímo v depu, zdarma se opékalo prasátko a někteří obzvláště výkonní mimozávodní jedinci se zdárně propařili až do neděle.

V neděli se pak konal závod MMČR tříčlenných juniorských družstev. Startovalo se ve třídách 65ccm, 85ccm a MX2. Závodilo celkem deset týmů, startovní pole bylo kvůli termínovým kolizím ochuzeno o jinak tradiční účastníky juniorského MMČR ze zahraničí. Dle očekávání vyhrál favorizovaný tým Boautoprofi GlassGo ve složení Radek Větrovský, Petr Polák a Jiří Vozáb. Situace se však pro toto družstvo nevyvíjela nijak jednoduše, protože Petrovi Polákovi hned v prvním kole první jízdy vypověděl službu motor a zbylé jízdy tak museli členové týmu jet na jistotu a nemohli si dovolit při jedné škrtané jízdě dovolit žádný další výpadek.

Zpočátku o vítězství zřetelně bojoval tým MaxSpeed racing, kde výborně zajel především člen juniorské reprezentace Jiří Matějec. Tým dále tvořili Tomáš Pikart a Michal Fischer. Po škrtaném výsledku Petra Poláka pak ale v konečném součtu bral tento tým až místo druhé. Zasloužené třetí místo mezi týmy pak vybojovalo velice vyrovnané družstvo Radka Tomana ve složení Jaroslav Kalný, Jakub Hedrlín a Jiří Pach, které mimochodem mělo i nejlepší škrtaný výsledek (5. místo). Za pódiovými umístěními pak skončily týmy Alima MX Racing team (Adam Máj, Milan Šturma a Milan Fiala) a Motosport Chýnov ve složení Jiří Nacházel, Šimon Proučil a Jan Klimo.

Výsledky MMČR družstev Junior (TOP5):

1 – Bo Autoprofi GlassGo – Větrovský, Polák, Vozáb – 6 bodů
2 – MAXSPEED Racing Team – Pikart, Matějec, Fischer – 13 bodů
3 – Team Motokrosová škola – Kalný, Hedrlín, Pach – 19 bodů
4 – ALIMA MX Racing team – Máj, Šturma, Fiala – 20 bodů
5 – MOTOSPORT CHÝNOV – Nacházel, Proučil, Klimo – 26 bodů

Závod družstev měl letos bohužel své mouchy, způsobené především přehazováním termínů kvůli vynechaným závodům v letošním suchém létu a následně vzniklým termínovým kolizím v zahraničí, také v systému přihlášek, neboť pořadatel do poslední chvíle nevěděl, kolik týmů vlastně přijede a podle toho nemohl adekvátně včas naplánovat časový harmonogram závodu. To vše určitě bude předmětem k jednání a ke zlepšení na příští rok.

Kompletní výsledkový servis - ZDE

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist