MMČR v motokrosu zamíří koncem týdne do Kramolína

Kapitoly článku

ZÁKULISNÍ TÝMOVÉ REPORTY

Buksa/Ados KTM Team

Přestože z rozšíření startovní soupisky jedné z našich nejstarších stájí nakonec sešlo, Buksa/Ados KTM Team je připravený v pětičlenné sestavě pokračovat ve sbírání trofejí, jak tomu bylo již v prvním závodě. "Pacov byl dramatický a věřím, že si fanoušci přišli na své. V Kramolíně rozehrajeme další hru, ve které se opět poperu o zlato," řekl Martin Michek. "V pauze mezi prvním a druhým mistrákem jsem jel Mistrovství Evropy Open ve Slovinsku, kde se mi povedlo zvítězit. O to víc se nabuzený výhrou těším do Kramolína," dodal. Do České republiky se chystá Francouz Florent Richier, uvědomující si svoji ztrátu po absenci v Pacově. Přesto se však na bitvy o body s početným davem soupeřů těší a bezpochyby se pokusí atakovat mj. také rychlostní traťové rekordy v Kramolíně. Rozlítnutý Maďar Bence Szvoboda nehodlá ubírat na svém tempu. Ačkoli si během maďarského mistrovství vykloubil koleno, opět dokázal zatnout zuby a závod nakonec vyhrál. A ze svého letošního mistrákového cíle v podobě celkové výhry rozhodně nehodlá nic slevit. Sulivan Jaulin nemá stejně jako ostatní jeho týmoví kolegové trať v Kramolíně příliš rád, ale v přestávce mezi závody makal na své fyzičce a zvyšoval rychlost, aby ze sebe opět vydal všechno. Janě Antošové se zatím lepí smůla na paty, přestože na paty zároveň šlape i prozatím před ní neustále se pohybující a dojíždějící největší soupeřce Báře Laňkové. Desátá pozice na ME v Těšíně jí však dodala potřebnou dávku sebevědomí, a tak jede do Kramolína s jasným mottem: "Nový závod, nové cíle, nové výsledky."

BV racing

Tým BV racing hlásí před Kramolínem kompletní stav. V MX2 bude hájit barvy David Soldát, který vymění volant z rally za řidítka a porve se o republikové body. V MX1 nebude chybět v pořadí třetí Rudolf Weschta, který se bude chtít v Kramolíně opět ukázat. Na startu konečně uvidíme i Františka Smolu, vrátivšího se po problémech s rukou v plné síle. "Napravit reputaci po Pacově si jistě budu chtít spolu s Michalem Votroubkem i já," řekl Michal Bárta.

Edifio Solution Team

Jediným zástucem Edifio Solution Teamu Ládi Exnera je v letošní sezóně Petr Michalec, který čím dál víc zúročuje svoje předchozí roky dřiny a poctivou zimní přípravu. Ale protože mu není cizí, že nejlepší trénink je ten na motorce, stihl mezi Pacovem a Kramolínem hned tři závody: "Nejprve jsem jel MM Slovenska na Myjavě, kde jsem skončil celkově 3. Poté jsem vyrazil na ADAC do Möggers, kde jsem se úspěšně kvalifikoval a po pádu jsem první jízdu dokončil 27. a druhou 18., takže to byl spíš dobrý trénink. Nejdůležitější pro mě byl závod ME ve Slovinsku, kde nás sužovaly vysoké teploty, ale přesto jsem z nich dokázal vytěžit a celkově jsem skončil druhý," komentoval svoje závodní tažení Michalec. "Kramolín sice není moje nejoblíbenější trať, ale podmínky budou pro každého stejné," doplnil.

HT Group Racing Team

"S výsledky z Pacova jsme spokojeni, protože naši jezdci Sebastian Tököly a Patrik Liška začínali úvodní rozjížďky shodně z posledních míst. Oba se však v prvním i druhém závodě nevzdávali a bojovali až do konce," hodnotí úvodní díl manažer týmu František Brumla. "Do Kramolína se těšíme a rádi bychom viděli naše jezdce v TOP 10," nastínil cíle Brumla. S jeho vidinou se ztotožňuje i sám Tököly, který však míří po celkovém čtvrtém místě na MMČR juniorů v Horažďovicích a důkladných trénincích zaměřených na zvýšení rychlosti s trenérem Davidem Černohousem přece jen výš. "Stále makám na své fyzičce a kromě rychlosti se potřebuji zdokonalit na motorce i technicky. Budu spokojený, když se mi podaří na mé oblíbené kramolínské trati skončit do 8. místa," věří si. Jeho týmový parťák Patrik Liška zkoušel před Kramolínem odstraňovat především své chyby a zlozvyky. Navíc se se Sebem shoduje, že se nedá vyžít pouze ze zimní přípravy. "Trénovat je potřeba neustále. Do Kramolína přijedu s novým sestřihem vlasů a vousů :-). Tamější trať mám rád, protože je rychlá. Jediné místo, ze kterého mám respekt, je sjezd podél lesa. Očekávání nemám žádná, závody si chci užít a zajet co nejlepší výsledek. Když bude obě rundy v TOP 10, budu spokojený," doplňuje Liška.

Hulho Racing Team

Hulho Racing Team vstoupil do sezóny úspěšně, když bral Petr Smítka ve třídě MX1 konečné 2. místo. Poté se celá sestava přesunula na rakouský závod ADAC MX Masters do Rakouska. "Zde zajel nejlépe opět Petr, který obsadil celkově 13. místo. Martinu Fiňkovi a Vašku Kovářovi se bohužel nedařilo, když se navrch nedokázali vyhnout hromadným pádům po startu. Vašek se stále potýká se zdravotními problémy, ale věříme, že bude brzy 100% fit," podává report týmový manažer Ladislav Červenka, kterému kvalifikace ani last chance v Möggers bohužel nevyšla. "Petr se ještě mj. účastnil v mezidobí rakouského mistráku ve Weyeru, kde bral 1. místo," chlubí se dalším úspěchem. "Vzhledem k tomu, že Kramolín je pro Petra takřka domácí závod, protože pochází z Pňovan u Plzně, očekáváme, že se bude chtít opět pořádně vytáhnout, přestože kramolínská trať rozhodně nepatří mezi naše oblíbené," doplňuje.

KRTZ s.r.o.

Nejvýraznější trojlístek jezdců z týmu KRTZ překypuje i přes dosavadní trable vesměs pozitivní energií. Marek Sukup odjel po Pacově vítězně MMSR v MX na Myjavě a cvičně pak s další výhrou Přebor Moravy ve Vranově. "Daří se mi těžit z poctivé přípravy a rád bych na své oblíbené kramolínské trati zopakoval umístění na pódiu. Uvidíme, co na to moje potíže s rukama, se kterýma mám lékaři diagnostikovaný revmatický problém," říká Sukup. Tomáš Šimko nevynechal slovenský mistrák na Myjavě, kde bojoval o přední pozice, než ho zradila motorka. A bohužel ani ME ve Slovinsku nevyšlo dle jeho představ, protože se rval se zdravotními problémy. "V Kramolíně bych si chtěl pořádně zazávodit. Trať má dobrý podklad a je dost rychlá," dodal si odvahy. Novým týmovým parťákem obou jmenovaných jezdců je Milan Špičák, který letos sedlá motocykl Husqvarna. Na slovenském mistráku měl potíže s technikou, a tak celkově skončil až na 8. místě v kategorii MX1. "Tréninkově jsem odjel Přebor Moravy ve Vranově, kde jsem si dobře zazávodil s Markem Sukupem a Petrem Stloukalem. Nakonec z toho bylo ve třídě MX2 první místo," ohlíží se Špičák. "Další novinkou je, že na mě nově dohlíží na tréninku Honza Brabec, který mi celkově dost pomáhá. Pokud bude kramolínská trať kvalitně nachystaná, tzn. hluboce naoraná a důkladně nakropená, bude velice atraktivní jak pro nás jezdce, tak pro diváky. Doufám, že pořadatelé nezklamou a budou se chtít minimálně přiblížit pacovským," přeje si Špičák.

Motosport Chýnov

"Na prvním závodě MMČR v Pacově mě potěšil především výkon Ládi Mikase, který skončil celkově třetí ve třídě Veterán. Závod sedl i Michalu Gregorovi ve třídě MX1, ale ve druhé jízdě musel bohužel kvůli technické závadě odstoupit. Ve třídě WMX jsme měli poměrně velkou týmovou marodku a Julia Schrenk navíc utrpěla nepříjemný pád. Jinak to byl moc pěkný závod, přišlo jako vždy hodně lidí a bylo fajn počasí. V mezidobí se naši jezdci účastnili především závodů SMS a v Rakousku,” sypal informace z rukávu manažer týmu Evžen Zadražil. “Do Kramolína se už moc těšíme, trať i zázemí tam mají světové parametry. Výrazně posílíme především ve třídě WMX. Kromě Daniely Krejčí, Julie Schrenk a Eleny Kapsamer se představí i nové týmové posily Markéta Marková, Rakušanka Janine Speringer a nadějná mladá Rumunka Stefania Barcila. Ve třídě MX1 se bude snažit atakovat TOP 10 Michal Gregor. Ve třídě Veterán se ukáží Zdeněk Svoboda a Ladislav Mikas, který si bude chtít upevnit pozici v TOP 3 v průběžném pořadí seriálu,” dodal takřka jedním dechem.

Orion Racing Team

Další z letitých týmových stálic, Orion Racing Team, přišla naneštěstí v Pacově kvůli vážnému zranění o MX2 závodníka Jonáše Nedvěda. "Byl to pád hned po startu v druhé rundě a rozhodně nevypadal zase tak špatně. Ovšem posléze se ukázalo, že zranění ramene je vážnější a Jonáš se musel nakonec podrobit operaci. Takže návrat k motocyklu nebude zřejmě hned tak brzy. Škoda, protože Jonáš se letos začal prosazovat při závodech mistrovství Evropy a doma chtěl vylepšit loňské umístění v MMČR. Věříme, že se dá brzy dokupy a ve zbývajících kláních seriálu ještě zabojuje," uvedl s trpkou pachutí týmový manažer Petr Kovář. Zkušený harcovník týmu Petr Bartoš se představil divákům na slovenské Myjavě, kde odstartoval prvním podnikem tamní šampionát. Po zajímavém průběhu bral nakonec stříbrnou pozici. "Pořadatelé se na Myjavě zase ukázali jako zkušení organizátoři, když padesátý ročník motokrosů v tamějším areálu vyšperkovali příjemným a velmi dojemným setkáním bývalých vítězů," chválil Kovář. Bartoš také vyrazil na druhý mistrák ADAC v Möggers, kde obsadil v nabité konkurenci celkové 18. místo. "Svůj závodní maraton před Kramolínem završil Petr třetím místem na Mistrovství Evropy ve slovinské Orehove Vsi," doplnil Kovář. V ostatních třídách budou všichni jezdci a závodnice bojovat o umístění v elitní desítce, což znamená v ženách Andrea Kloubková a ve veteránech Runkas, Suchánek, Voženílek a Vávra.

SZA Racing Team

Jezdci SZA Racing Teamu, Martinu Krčovi, v Pacově nepřálo příliš štěstí, když se musel vypořádat s technickými i zdravotními problémy. Mezi Pacovem a Kramolínem zamířil na maďarské mistrovství, odkud si odvezl pohár za druhé místo. Předposlední květnový víkend se pak vydal na ADAC do Möggers, kde se mu podařilo obsadit celkově třetí příčku! "Měl jsem dost honičku se školou, ale všechno se nakonec povedlo, jak mělo. Odmaturoval jsem a dokonce mě čekalo ve schránce i překvápko v podobě přijetí na vysokou školu. Konečně můžu opět trénovat naplno," pochlubil se Krč. Kramolínská trať sice nepatří mezi jeho oblíbené, ale věří si, že je konkurence schopný a rád by zamával fanouškům z pódia.

Team MAX2

V Pacově byl Team MAX2 poměrně oslabený, když se kvůli zdraví nedostavili David Kosmák a David Čermák. Problémy prvního jmenovaného nadále pokračují, avšak Čermáka už na startu opět uvidíme. Chybět nebude ani Jára Romačík, který by jistě rád nejen vyzkoušel, ale i dokončil misi vedení rozjížďky od začátku až do konce. "Musím říct, že body v Pacově jsem měl opravdu vydřené. První jízda se mi nedařila, a tak jsem projel cíem jako 8. Ve druhé rundě ve mně chytily saze a podařilo se mi po třech kolech dostat do vedení. To jsem bohužel nedokázal udržet a po pádu jsem se musel spokojit pouze coby zraněný s dokončením závodu," rekapituluje Pacov Romančík, který během ADAC závodů v Möggers vyjel 19. místo. Pro mistrovské body vyráží do Pacova rovněž MX1 stálice Miloslav Rožec a spolu s ním si bude chtít spravit chuť také Ondřej Brendl. Další pokus, jak dobýt pódium, svede veterán Roman Skalka. A na zkušenou na západ Čech vyrazí i nejmladší junior Jiří Matějec.

Yamaha Čepelák Racing Team

"Tým se účastnil několika závodů SMS. Nejúspěšnější jsme byli v Rudníku (SMS Pardubice), kde se ukázala hlavně Viki Kellerová, která celkově vyhrála třídu hobby. Odjeli jsme i sdružené SMS v Horšovském Týně, kdy byl Marek Pospíšil celkově druhý ve třídě MX2," poukazuje na úspěchy svých svěřenců manažer týmu Jirka Čepelák. Do Kramolína se chystá kompletní tým a očekávání má Čepelák následující: "Viki Kellerovou bych rád viděl bojovat o bednu ve WMX, Markéta Ehlová by měla atakovat TOP 8. V MX2 má Marek Pospíšil za úkol sbírat zkušenosti jako nováček v MMČR a ve třídě MX1 by mohl bodovat v obou jízdách Lukáš Blažek." Kramolín je dle hodnocení Čepeláka jednou z našich tradičních tratí s malými rozestupy mezi závodníky, a tak se na ní špatně dojíždí jakákoli ztráta.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Michal Kohout - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist