SMRŽ Academy po závodech v Dunajské Stredě

O tomto víkendu náš Motoklub Č. Budějovice - Smrž Academy absolvoval v uvedené sestavě další závod MČR, tentokrát za hranicemi na Slovensku. O něco delší kilometrovou vzdálenost, než jsme byli doposud zvyklí, absolutně kompenzovala skvělá atmosféra a vynikajícím způsobem zorganizované závody.

SMRŽ Academy po závodech v Dunajské Stredě

Výkony celé naší sestavy (Junior A - Jovanovič, Štoček, Souček, Kindermann, Nejedlý, Kohout, Eder/ Mini GP - Hřava) jednoznačně potvrdily vzestupnou tendenci, jak po technické, tak jezdecké stránce. Opět jsme se přiblížili výkonově k vedoucímu triu jezdců na strojích Blata. A všichni naši jezdci zaslouží za tento závod pochvalu a uznání. Rovněž u mechaniků - otců je evidentní výrazný posun a získávání zkušeností. Pokud zlepšíme ještě celkový pořádek a organizační řád, budeme působit dojmem týmu se snahou o profesionální prezentaci.

Hodnocení techniky

S jedinou výjimkou a to motocykl Aleše Edera v první jízdě a částečně ve druhé, jsme neměli žádnou neřešitelnou závadu. Potvrzuje se důležitost přípravy před odjezdem na závody, tak jak jsme ji zavedli. Adam Nejedlý zkoušel novou úpravu tzv. "malého" motoru, s karburátorem 15mm, kterou nám dodal ladič, pan Klimeš. Toto provedení je jednoznačně srovnatelné se standartním provedením "velkých" motorů a pro sezonu 2016 připravíme tento tuning pro všechny "malé" motory. Dobrý pocit mám rovněž z toho, že celý tým začíná chápat, že volné tréninky jsou hledáním cesty v nastavení motocyklů pro danou trať a podmínky a pokud se zvolí chybné řešení, není to důvod k nervozitě.

Cílem volných tréninků v našich závodech, stejně jako např. v Moto GP je naladit motocykl jezdce a mechanika a toto se musíme učit především. Proto jsem zařadil do připravovaného Campu od tohoto čtvrtka pro naše jezdce technickou výuku, ve které se budou učit pochopit principy techniky na které závodí a tlumočení svých pocitů z toho, jak se motocykl chová. Čekají nás ještě dva závody. Vysoké Mýto a České Budějovice. Trošku se bojím situace, kdy "padne voda". Protože tuto položku nemáme zahrnutou v rozpočtu, dávám na zváženou rodičům, jestli by si nepořídili "svojí" sadu mokrých gum. Nerad bych řešil situaci, kdy se budeme dohadovat proč to takhle a takhle dopadlo. Seriozní by bylo se dohodnout a "jít do toho" všichni a nebo nikdo. Co myslíte?

Hodnocení jezdců

Jak jsem uvedl, všichni naši jezdci si tentokrát zaslouží slova chvály. Nechyběla jim bojovnost, evidentní touha vydat se sebe maximum. Žádnou laxnost a poloviční výkon jsem nezaznamenal.
Adam Nejedlý, Marek Kindermann, Petr Jovanovič: skvělý výkon po celý víkend, obzvlášť v prvním závodě. Adamovi prospěla výměna motoru, neztrácel v žádných pasážích, odjel výborně oba závody, pokud si nechá poradit v některých zatáčkách, které jede podle své přirozenosti a ne nejoptimálnějším možným způsobem, ještě zrychlí. Mára, ačkoliv mu chyběly sobotní tréninky odvedl maximum. Ukázněný, klidný výkon, splnil to co bylo žádáno, maximální počet možných bodů. Peťa si zřejmě vzal k srdci poslední hodnocení. Viděl jsem u něj bojovnost, jistou snahu jít do rizika. A protože má pro motocykl cit a jestli nesleví v zarputilosti, určitě ho čekají ještě lepší umístění. Aleš se bohužel nezbavil ani tentokrát "černého Petra". V první jízdě mu nelze nic vytknout jeho motocykl prostě nejel. Snad jenom poznámka, v závodě se v boxech pro sdělení informací nezastavuje. V druhé jízdě jsme zvolili nastavení "buď a nebo". Bylo to lepší, ale ne optimální. Je zcela pochopitelný, že pokud je jezdec takhle "rozhozenej" nelze od něj očekávat již něco světoborného. Po technické stránce zjednáme nápravu a Aleš se opět posune na úroveň, kterou předváděl v České Lípě v kvalifikacích.

Matěj je překvapení víkendu. Po ne úplně přesvědčivých výkonech v sobotních tréninkách výbornej výkon v kvalifikaci a v závodech. Matěj, propagátor extrémního stylu může se stoupající rychlostí využít toho co prezentuje. Jezdí stylově ukázkově, což ho bude ještě zrychlovat. Chybí mu víc plynu a dřív. Tím pádem výjezdy ze zatáček, kde má pořád značné rezervy. A přidání plynu je u automatů alfa omega úspěchu. Vojta a Kuba - oba se snaží a jejich snaha je vidět ve zlepšování časů. Kuba na mě působí dojmem, že se ještě ne zcela zbavil obav se svých krkolomných pádů. Určitě by mu pomohlo míň při jízdě přemýšlet. Rychlost má, míň taktiky a víc plynu. Vojta se snaží vše plnit podle instrukcí. Stejně jako Kuba by se měl míň nechat svazovat odpovědností podat co nejlepší výkon a na trati se nechat unášet vlastním prožitkem a radostí z jízdy.

Co bych vytkl všem našim jezdcům je závodní nedisciplinovanost. Nikdo z nich neví, kdy jedou trénink, kolik je hodin, jak dlouho trvá, jakej je víkendovej program. Svolat je na daný čas je neřešitelný problém. To musíme zlepšit.

Tentokrát jsem měl možnost se podívat na obě jízdy Míly Hřavy. Je obdivuhodný jak se srovnal s přechodem na "řadící" motocykl. Zatím mu činí problémy start a první zatáčka, tam je třeba být drzej a nekompromisní a v čem sem viděl zásadní problém, je nesmyslné respektování modrých vlajek. Tam se Míla zpozdil o dvě místa v celkovém pořadí. Modrá vlajka je pouze upozornění, ne příkaz zpomalit, Mílo!!! Ale z toho, co jsem viděl, měl některé průjezdy zatáčkou vynikající!!!

Díky všem jezdcům, díky mechanikům otcům a díky Lucce, naší administrativní pracovnici, která nám všechno skvěle vyřizuje. Ve středu jak je uvedeno je příprava motocyklů a ve čtvrtek se na vás těším na každoročním tréninkovém Campu v Českých Budějovicích.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist