Mistrem Evropy je Vostatek, nejmladší šampion v historii

Český desetiletý talent Ondřej Vostatek dosáhl dalšího velkého úspěchu ve své kariéře. Vybojoval titul mistra Evropy Mini Road Racing v kategorii Honda NSF 100 a stal se nejmladším vítězem v historii.

Mistrem Evropy je Vostatek, nejmladší šampion v historii

Evropský šampionát byl v letošním roce opět rozdělen do dvou částí. První se konala 1. - 2. srpna v italské Pompose a druhá 15. - 16. srpna 2015 v holandském Assenu. V Itálii a Holandsku se během dvou víkendů odjelo celkem šest závodů a poslední závod v Holandsku byl hodnocen dvojnásobným počtem bodů, takže do poslední chvíle nebylo rozhodnuto o vítězi evropského šampionátu.

V italské Pompose vládlo po celý víkend pěkné slunečné počasí. Ondrovi se ale kvalifikace příliš nepovedla a tým se od počátku potýkal s optimálním nastavením motocyklu. I když Ondra postupně zlepšoval jednotlivé časy, stačilo to pouze na čtvrté místo a start z druhé řady. Ve všech závodech Ondra dobře odstartoval a okamžitě zaútočil na soupeře. Po dramatických soubojích se probojoval na druhou pozici, na které nakonec dokončil dva závody. Ve třetím závodě, se mu podařilo z druhé pozice vyvinout na vedoucího jezdce ohromný tlak, když si připravoval několik předjížděcích manévrů. V osmém kole se Ondřej ujal vedení a jeho soupeř po chybě havaroval a závod nedokončil. Ondřej si nakonec dojel ve třetím závodě pro vítězství a s celkovým počtem 65 bodů se stal lídrem úvodní části.

Z Itálie se všichni účastníci letošního šampionátu přesunuli do Assenu a Ondřej mezitím ještě absolvoval závody v německém šampionátu ADAC Mini Bike Cupu. V Assenu Ondřej ovládl tréninky i kvalifikaci a na trati, kde startoval úplně poprvé, získal pole position.

Svoje kvality prokázal hned v prvním závodě, když se po startu propadl na čtvrtou pozici a během prvních čtyř kol se dokázal skvěle probojovat zpět do vedení. Po té svoji pozici přes útoky soupeřů uhájil a získal další vítězství. Po prvním závodě došlo ke změně počasí a hustý dlouhotrvající déšť rozhodl o tom, že zbývající závody se pojedou na mokré trati. Ve druhém závodě se start Ondrovi příliš nepovedl, takže do první zatáčky vjížděl na šestém místě. I přes nepříznivé podmínky se dokázal během závodu probojovat na třetí pozici a pronásledoval další soupeře, které postupně stahoval. Časová ztráta z úvodu závodu mu však již nedovolila zaútočit na lepší pozici a tak cílem projel jako třetí. V posledním rozhodujícím závodě za dvojnásobné body bylo jasné, jak potřebuje Ondřej pro získání titulu zajet a od toho se odvíjela i další taktika. Ihned po startu kontroloval svojí pozici za domácím jezdcem a bez větších potíží si dojel na druhém místě pro titul Mistra Evropy.

Ondřej Vostatek po závodech prozradil: „Celou sezónu se mi zatím poměrně daří, ale tady na Evropě to bylo opravdu těžké. V Itálii se mi ze začátku moc nedařilo, necítil jsem se na motorce úplně dobře. Nakonec to v závodě bylo čím dál lepší a poslední závod jsem vyhrál. Do Assenu jsem se moc těšil, protože na téhle trati jsem ještě nejel a hned od počátku se mi moc líbila. Vyhrál jsem kvalifikaci i první závod, ale pak začalo pršet.“

„Velkou výhodu tak měli domácí jezdci, kteří jsou na tyto podmínky i trať více zvyklí. Bylo pro mě důležité, abych se nedostal do žádné kolize a věděl jsem, že musím dokončit závod za každou cenu a moc neriskovat. Proto jsem byl ze začátku vždycky hodně opatrný. Nakonec se mi podařilo splnit vše, co jsme si s týmem řekli, a získal jsem titul, ze kterého mám obrovskou radost.“

„Moc rád bych proto poděkoval všem, co mi drželi palce a věřili mi, celému týmu, sponzorům a hlavně rodině, díky!“
dodal Ondřej Vostatek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist