Malý velký talent Filip Salač

Nadějný minibiker Filip Salač v prosinci oslavil teprve své šesté narozeniny. Malý motocykl minibike však sedlá již od svých čtyř let. S podporou svého táty, bývalého úspěšného motocyklového závodníka Michala Salače, se Filip připravuje na vstup do seriálu přeboru ČR minibike 40 ve středisku motocyklového sportu Hořice. Kromě pravidelných tréninkových jízd na tratích v Praze, Pardubicích a Brně se Filip zúčastnil seriálu hobby závodů v Praze, kde obsadil v loňské sezóně 3.místo, přestože nestartoval ve všech závodech.

Co však bylo Filipovým dosavadním největším úspěchem? Na to jsme se zeptali jeho otce Michala Salače jako šéfa týmu Salač Racing a také manažera tohoto týmu Martina Nagyho.



Když na konci listopadu 2007 vyráží členové týmu „Salač Racing“ společně s malým Filipem a jeho minibikem zn. Polini GP 4 Junior-Reverse (dodaným firmou Polini CZ) do městečka Forli na jihu Itálie, ještě netuší co je čeká. Volný závod pořádaný k ukončení sezóny pod názvem Minimoto Day v Galliano Parku ve Forli byl ideální příležitostí srovnat výkony Filipa s konkurencí. Na závod se sjeli účastníci z celé Itálie a San Marina. Zaregistrováno bylo úctyhodných 126 jezdců v 7 kategoriích. „Celou akci jsme pojali jako výlet za účelem seznámení se s podmínkami tohoto sportu přímo v jeho kolébce,“ říká Michal Salač. „Po cestě jsme si dávali za cíl neudělat ostudu a okoukat něco pro další rozvoj našeho jezdce. V sobotu při prvním volném tréninku nám počasí zrovna moc nepřálo a Filip se spíše seznamoval s technickou tratí. Na startu kategorie 6 až 8 let se sešlo 27 jezdců, z nichž byl Filip nejmladším účastníkem. Již ve druhém kvalifikačním tréninku nás však Filip všechny doslova šokoval, když na mokré trati zajel nejrychlejší čas ve své kategorii, což znamenalo start do závodu z prvního místa.“ dodává Martin Nagy.


Pro domácí jezdce šok, pro český tým signál, že dosavadní příprava tohoto talentovaného jezdce se ubírá správným směrem. Přišel čas závodu, počasí se umoudřilo, mechanik přezul a celý tým začal být nervózní. Filip nikdy nejel tak silně obsazený závod a pole position je zavazující! Na startu do prvního závodu Filip „zaspal“ a propadl se na 5. místo. Bez respektu ke zkušenějším a starším soupeřům se svým stylem a chutí postupně propracoval na skvělé 3. místo a to také uhájil. Sklidil jako nejmladší účastník veliký obdiv a aplaus domácích diváků i jezdců. Atmosféra silně připomínala závody velkých motorek v Hořicích při 300 zatáčkách Gustava Havla. Jelikož byl díky počasí velký časový skluz, nedoufali jsme, že se pojede i druhý závod, ale organizátoři nás překvapili. Těsně před startem nám oznámili „za chvíli jedete!!“ Napětí vzrůstalo a pak semafor závod odstartoval. „Nervozitou, velkým napětím a úžasnou atmosférou jsme chvílemi ani nedýchali“, vzpomíná na své pocity Michal Salač. „Filip měl úžasný start, okamžitě zaujal první místo, které i přes velký tlak soupeřů udržel celých 10 kol až do cíle. Při průjezdu cílem už bylo dokonce slyšet od fanoušků „Bravo Filip!!“ doplněno silným potleskem. Tak to byla pro nás největší odměna, to co nás ani ve snu nenapadlo!“ dodávají shodně Martin Nagy i Michal Salač, který je na svého syna právem hrdý. A má být na co. Vždyť díky teprve 5letému Filipovi o sobě dala Česká republika v Itálii vědět, a jeho fantastické 3. a 1. místo jsou tím jen důkazem.

Za úspěchem nejmladšího jezdce v historii českého motocyklového sportu stojí především podpora táty a celého jeho týmu Salač Racing ve spolupráci se sponzory, firmou Polini CZ a též Automoto klubem Hořice se svou koncepcí přípravy mladých talentovaných jezdců. Nám nezbývá, než si přát, aby měla Česká republika do budoucna více takových talentů jako je právě Filip, ze kterých by se časem stali nové české stálice závodního nebe.

Informace o redaktorovi

Bořivoj Kartos - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist