Šestidenní – Světová trofej je ve skutečnosti ještě hezčí

Dosud jsem ji viděl pouze na fotkách, ale v pátek poprvé jsem ji viděl nejen na vlastní oči, ale navíc jsem ji mohl i držet. Mluvím pochopitelně o Světové trofeji pro vítěze šestidenní soutěže, kterou přivezli do Košic její dosavadní držitelé – Francouzi.

Šestidenní – Světová trofej je ve skutečnosti ještě hezčí

Nicméně včera jsem skončil článek slibem, že představím tratě v okolí Košic, takže začnu právě tím. Z Košic se jezdci vydávají západním směrem na Medzev a Gelnicu, tedy přes kopce vysoké 700 až 1250 metrů. Mezi jednotlivými testy budou jezdit bukovými lesy a hodně kilometrů po svážnicích, které jsou dost vymleté vodou, dalo by se říci, že jde mnohdy spíš o vyschlá, kamenitá koryta. Terén nevypadá tak obtížně, ale až budou muset jezdci sedat na motorky třetí, čtvrtý a pak pátý den, asi to už nebude legrace.

Terén mi hodně připomíná Rumunsko, to okolí, vesnice. Jen je to tu víc zalidněné. Šéf klubových týmů z Kanady, ani nevím jak se jmenoval, říkal, že mu to přijde jako u nich v Kanadě, takže kdo jste byl někde v Kanadě, tak si to asi dokážete představit. No a neopomněl připomenout, že jsou pěkně postavené testy a je tu perfektní atmosféra.

My jsme s kolegou projeli další místa, hledali jsme nejkratší cesty mezi jednotlivými testy a časovkami. Jedna z časových kontrol se bude odehrávat přímo na hlavní třídě v Gelnici. Místní si prý chtějí užít atmosféru závodů přímo ve městě, tak na dva nebo tři dny uzavřou hlavní třídu a bude z toho časová kontrola.

Když jsme jeli zpátky do Košic, tak ještě kousek za Gelnicou byla benzinka. Kolega se jen zeptal, jak jsem na tom s benzínem, načež jsem mu odpověděl, že v pohodě, mám ho dost. Mezi tím jsem si užíval jízdu na zadní pneumatice, ve které byl daný mousse. No paráda, defekt nehrozí. No jo, ale to by bylo, aby nebylo … . Tak v tom nejhorším možném úseku, kde široko daleko nebylo po benzínu ani vidu, jsem přepínal na rezervu, na kterou se dá ujet jen pár kilometrů. No ještě že má kolega silnou nohu a tak mě dotlačil několik dlouhých kilometrů k tankovačce. Obávám se co mě čeká zítra.

V pět hodin odpoledne Španělé pozvali na Šestidenní, která se příští rok pojede ve španělské provincii Navarra. Na prezentaci byl i prezident FIM Vito Ippolito. Nemá asi smysl to moc rozebírat, ale pár faktů přeci jen stojí za to. Přihlásit se bude moci až 730 jezdců. Ti každý den stráví v sedle nejméně sedm a čtvrt hodiny a přitom budou jezdit jen jeden a půl kola plus absolvují pět testů. No asi to nebude jednoduché, ale to bude až za rok.

Důležité bylo, že Francouzi, aktuální držitelé světové trofeje, přivezli onen stříbrný pohár do Košic. Předpokládám, že se ho nebudou chtít jen tak vzdát, ale je tu spousta zemí, která jim ho zase bude chtít vyfouknout. U jejich stanu v paddocku jsem měl možnost ho vidět poprvé na vlastní oči. Chvíli jsem se ostýchal, jestli na něj mohu sáhnout, ale nakonec mi to nedalo. Nešlo si nevšimnout, že skoro v každé řadě, byla stříbrná tabulka s nápisem Czechoslovakia. To prostě hřeje u srdce, když si může člověk číst ta jména jezdců, kteří tenhle pohár dokázali vybojovat. Bohužel, naposledy už před dlouhými 33 lety v Povážské Bystrici. Pak název Czechoslovakia nebo Czech Republic už mizí.

Není ale třeba klesat na mysli. Zítra bude při zahajovacím ceremoniálu procházet pod českou zástavou i Trophy team České republiky, tak nám ho možná přiveze do Čech. Ale konkurence je tu hodně silná.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist