Šestidenní – Start

Tak to začalo a do devadesátého ročníku Šestidenní odstartovalo skoro 500 jezdců. Startovalo se bezmála tři hodiny a na jezdce čekaly tři testy a desítky kilometrů terénem. Odpad po prvním dnu byl docela značný. Sami jezdci tvrdí, že trať je po prvním dni rozbitá tak, jako po dvou dnech klasického endura. Ale to se dalo čekat, když jede tolik jezdců. Navíc, v průběhu dne jezdci několikrát zmokli jak na testech, tak i na trati, kde bylo pár zajímavých míst.

Ale to jsou informace, které jsou docela asi jasné a známé. Zajímavé bylo také sledovat ten cvrkot, jak kdo to má naučené, jak ti machři vědí, co udělat tam a tam, a jak zase ti zobáci jsou z mnohého vyděšení.

Tak zaprvé, před startem měli jezdci deset minut udělat na motorce co potřebovali. Mnozí jezdci z Trophy teamů přezouvali přední pneumatiky. Všichni si uchycovali transpondéry, tedy zařízení, které potřebovali pro měření časů na testech. Připevňovali si své časy do časových kontrol a bojovali s nervozitou.

Některým motorka nechtěla na startovní rampě chytnou. Třeba Slovenka Karin Hostinská vůbec nemohla natočit motorku, měnila svíčku a nic. Největší podporu na startu, když jezdci sjížděli z rampy, ale stejně měli Češi, kterým fandili jak mnozí Slováci, tak právě Češi, kterých je tu v Košicích docela dost. Se dvěma kluky, odněkud od Luhačovic, jsem se potkal na jedné části přejezdu. Dali jsme řeč a hned mě zvali na hlt dobré domácí slivovice. Prý přijeli v noci a hned vyrazili na závody. Jezdí tu také spousta kluků na endurách i s českými „espézetkami“. Ale jinak se tu jezdí na čemkoli,  což je to vidět na fotkách. Zajímavé servisní vozítko měli třeba Finové.

Ale zpátky k jezdcům. Ti musejí projet čtyři časové kontroly v jednom kole. Většina si najíždí od dvou až po zhruba deset minut. To se ale musejí poprat s některými nástrahami. Tou největší, jak se v průběhu dne ukázalo, byl výjezd v lese hned po třetí časovce v Kojšově. Pro některé, méně zdatné, byl i problém krátce za testem v Medzevě, kde se projíždělo do kopce korytem potoka plného volných kamenů.

V úterý ale ještě přituhne, pořadatelé zkrátili časy na dvou přejezdech celkem o pět minut a trať je opravdu velmi náročná.

Fotogalerie z terénu:

Informace o redaktorovi

Jan Dvořák - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist