ISDE 2014, den druhý

Francie zvýšila svůj náskok v hlavní soutěži World Trophy, velký souboj mezi juniorskými týmy, posun českého klubu EnC Racing a odstoupení Martina Gottwalda. To byly hlavní události druhého dne motocyklové olympiády ISDE 2014 v argentinském San Juanu.

ISDE 2014, den druhý
V noci mezi prvním a druhým dnem bylo v týmových stanech o čem mluvit. Američané a Australané sice v pondělí zajeli úžasných šest úvodních zkoušek a umístili se ve World Trophy na druhém a třetím místě za favorizovanými Francouzi, ale Team USA ztratil hned v pondělí svůj největší klenot. Zach Osborne (malý snímek vpravo) musel odstoupit pro poruchu své Husqvarny poté, co v prvním speciálním testu zajel sedmý čas absolutně. Mechanický problém ho zaskočil hned v následujícím měřeném úseku. Dlouho svůj stroj opravoval, ale nakonec se se svěšenou hlavou vrátil zpátky do depa a ze soutěže odstoupil. „Je to pro mne a celý tým těžké. Moc se mi tady líbilo, tratě mi sedly a věřím, že bych byl schopen pomoci týmu USA na podium. Jednou se mi závadu podařilo opravit, ale za chvíli se to opakovalo, tak jsem byl nucen to vzdát. Závada byla asi na statoru, ale nejsme si úplně jistí. Jsem pěkně naštvaný. Pro mne ten sen tady skončil. Teď už můžu jen klukům fandit u trati,“ uvedl Zach, který přiznal, že mu u ztichlé motorky vytryskly i slzy zmaru. 
Podobný osud potkal i Australana Daniela Milnera, který se svou Yamahou havaroval na třetím speciálním testu a malíček jeho pravé ruky (menší foto) zůstal mezi řídítky a kameny na trati. Austrálie a USA si už tedy nesmějí dovolit žádný výpadek, protože by měli po nadějích. Naopak velká spokojenost vládla u Francouzů, kteří se hned zkraje ISDE 2014 ujali v hlavní soutěži vedení a skvěle tak vykročili k třetímu titulu po sobě. Nejlepší výkony opět předvedli dvojnásobný mistr světa třídy E2 Pierre-Alexandre Renet (Husqvarna) a letošní šampion FIM kategorie E1 Christophe Nambotin (KTM). Všech šest Francouzů se umístilo mezi 22 nejrychlejšími jezdci a reprezentace země galského kohouta šla do druhého dne s náskokem minuty a 19 sekund na Američany. 
Také u české výpravy panovala po prvním dnu spokojenost, když všichni jezdci dojeli v pořadku do cíle. „Tak máme za sebou první den. Bylo dost prachu, ale vložky docela pěkné. Na některých jsem teda dojížděl třeba i šest lidí, ale bylo z toho 3. místo ve třídě a 12. absolutně v klubových týmech. Jako tým jsme na 6. místě a pokusíme se dostat dopředu, ztrácíme asi 30 sekund. Na Yamaze se mi jede pěkně a jsem zvědav na zítřek, až nebudu dojíždět tolik lidí, jestli udržím 3. místo ve třídě E1,“ uvedl po prvním dnu nejrychlejší z Čechů Jakub Horák z klubu EnC Racing CZ.
Druhý den se nesl v podobném duchu jako ten první a jel se také na stejné 172 kilometrů dlouhé trati. Opět vládli Francouzi z Trophy Teamu. Jednotlivé speciální testy vyhráli Američan Robert Taylor (KTM-E3), Australan Matt Phillips (KTM-E2), francouzský junior (!!!) Loic Larrieu (Husqvarna E2), pak dvakrát po sobě Renet a tu poslední zase Taylor, ale jde o enduro, takže záleží na vyrovnanosti výkonů po celé délce trati a vytrvalosti. Takže den vyhrál Renet před Nambotinem a oba jsou také v čele absolutního pořadí jednotlivců. Francie tak navýšila svůj náskok v čele hlavní soutěže na šest a tři čtvrtě minuty. Na druhé místo se posunula Austrálie a na třetí Španělsko, vedené několikanásobným mistrem světa Ivanem Cervantesem (KTM E2). V pondělí stříbrní Američané se propadli na čtvrté místo, ale jejich ztráta na bronz je minimální. Velká bitba se odehrála v juniorech, kde jsou první tři týmy Austrálie, USA a Francie v jediné minutě.   
Radost i smutek vládly po úterku v české výpravě. Klubový tým EnC Racing zajel opět skvěle a posunul se ze šestého na páté místo. Obrovskou práci opět odvedli Jakubové Horák a Hroneš (oba Yamaha C1). Po půlce dne byl první z nich jedenáctý celkově ze všech klubových jezdců a Hroneš sedmnáctý. Na jeho konci z toho bylo desáté a sedmnácté místo v průběžného pořadí po druhém dni. Mezi jezdci třídy C1 to bylo samozřejmě ještě lepší: Horák je klasifikován jako druhý a Hroneš jako čtvrtý. Na vedoucího v třídě C1 Američana Joshuu Knighta má Horák ztrátu 1:40 minuty. Třetí jezdec EnC Racing Luboš Klimeš, který jede na čtyřtaktní dvěstěpadesátce Yamaha, si vede rovněž výborně a v úterý obsadil v hodnocení své třídy C1 sedmou pozici. Bohužel po odstoupení Martina Gottvalda (Husqvarna 250 4takt) už další český tým Gottbros nemá šanci na dobré umístění a klesl až na 42. místo. Motosport Bozkov po druhém dni figuruje na 21. příčce, což znamená, že se posunul o fantastických devět míst dopředu. 

ISDE 2014, pořadí po druhém dni

World Trophy

1 Francie 8:26:48.11
2 Austrálie + 6:43.98
3 Španělsko +11:37.61
4 USA +12:53.29
5 Německo +29:47.41
6 Argentina + 33:59.32

Junior Trophy

1 Austrálie 5:14:06.56
2 USA +22.70
3 Francie +35.25
4 Švédsko+1:37.39
5 Chile +3:51.10

Kluby

1 Wellard   5:17:22.34
2 Beta USA  +16:25.36 min
3 Go Fasters   +18:37.15
5 EnC Racing + 34:33.23
21 Motosport Bozkov +1:42:07.81
42 Gottbros +3:26:49.31

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist