Mistrovství světa ve Švédsku pohledem zpět

Pořadatelé připravilil pro závodníky opravdu extrémní závod s mnoha „vychytávkama“ jako jízda na ledu, slalom na červené sjezdovce a tak dále. Z pohledu diváka se bylo opravdu na co dívat a bylo vidět, že tento sport má v severských zemích velkou tradici, to potvrdilo i spousta přihlížejících fanoušků okolo trati.

Kapitoly článku

Co se technických vychytávek týká pro boj s mrazem, tak jde především o vyhřívané rukojeti, vyhřívané podrážky, funkční termoprádlo, neoprénová rybana, nekteří jezdci používají i termo kukly. Na motocyklech se používají již zmíněné pneu s hřeby, přezutí takovéto pryže je skutečná chuťovka, ten kdo ví jak se „špatně“ obouvá normální pneu s moosem tak to je proti této pryži procházka růžovým sadem...
Vesměs všechny dvoudobé motocykly měly zakrytovaný prostor motoru a karburátoru, aby nedocházelo k rychlému ochlazování válce, a s tím i následné „ulití“ svíček. Dále to bylo již na fantazii a trikách jednotlivých mechaniků, zalepené nebo zasilikonované stupačky, řadičky, a zadní brzda prostě vše co by bránilo přesnému řazení a brždění v severském marastu.
Systém soutěže dostal jistých změn jednou z nejvýznamějších je pravidlo o cross testu, ten se vždy pojede druhý den na opačnou stranu


Pro letošní ročník byla vyhlášené i nová trofej Husqvarna Challenge, do soutěže jsou zapojeni junioři, jedoucí na dvoutaktních strojích bez rozdílu kubatury.

Ze zákulisních kuolárú se šeptá, že příští rok nahradí švédský Östersund slovenský Púchov.

Informace o redaktorovi

Martin Pichl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist