Mistrovství světa ve Švédsku pohledem zpět
Text: Martin Pichl | Foto: Martin Pichl | Zveřejněno: 19.3.2008 | Zobrazeno: 5 331x
Pořadatelé připravilil pro závodníky opravdu extrémní závod s mnoha „vychytávkama“ jako jízda na ledu, slalom na červené sjezdovce a tak dále. Z pohledu diváka se bylo opravdu na co dívat a bylo vidět, že tento sport má v severských zemích velkou tradici, to potvrdilo i spousta přihlížejících fanoušků okolo trati.
Kapitoly článku
Co se technických vychytávek týká pro boj s mrazem, tak jde především o vyhřívané rukojeti, vyhřívané podrážky, funkční termoprádlo, neoprénová rybana, nekteří jezdci používají i termo kukly. Na motocyklech se používají již zmíněné pneu s hřeby, přezutí takovéto pryže je skutečná chuťovka, ten kdo ví jak se „špatně“ obouvá normální pneu s moosem tak to je proti této pryži procházka růžovým sadem...
Vesměs všechny dvoudobé motocykly měly zakrytovaný prostor motoru a karburátoru, aby nedocházelo k rychlému ochlazování válce, a s tím i následné „ulití“ svíček. Dále to bylo již na fantazii a trikách jednotlivých mechaniků, zalepené nebo zasilikonované stupačky, řadičky, a zadní brzda prostě vše co by bránilo přesnému řazení a brždění v severském marastu.
Systém soutěže dostal jistých změn jednou z nejvýznamějších je pravidlo o cross testu, ten se vždy pojede druhý den na opačnou stranu…
Pro letošní ročník byla vyhlášené i nová trofej Husqvarna Challenge, do soutěže jsou zapojeni junioři, jedoucí na dvoutaktních strojích bez rozdílu kubatury.
Ze zákulisních kuolárú se šeptá, že příští rok nahradí švédský Östersund slovenský Púchov.
Vesměs všechny dvoudobé motocykly měly zakrytovaný prostor motoru a karburátoru, aby nedocházelo k rychlému ochlazování válce, a s tím i následné „ulití“ svíček. Dále to bylo již na fantazii a trikách jednotlivých mechaniků, zalepené nebo zasilikonované stupačky, řadičky, a zadní brzda prostě vše co by bránilo přesnému řazení a brždění v severském marastu.
Systém soutěže dostal jistých změn jednou z nejvýznamějších je pravidlo o cross testu, ten se vždy pojede druhý den na opačnou stranu…
Pro letošní ročník byla vyhlášené i nová trofej Husqvarna Challenge, do soutěže jsou zapojeni junioři, jedoucí na dvoutaktních strojích bez rozdílu kubatury.
Ze zákulisních kuolárú se šeptá, že příští rok nahradí švédský Östersund slovenský Púchov.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?