Jediným favoritem MS třídy E1 je Nambotin

Do začátku endurového mistrovství světa chybí pouhý týden. Když jsme naposledy psali o třídě E2, byli tam kandidáti na titul hned čtyři, v nižší E1 je jen jediný. Obhájce loňského prvenství, Francouz Christophe Nambotin, který zůstává u továrního týmu KTM. Maxxis FIM Enduro World Championship 2015 startuje Velkou cenou Chile v Talce 18. dubna.

Jediným favoritem MS třídy E1 je Nambotin
V roce 2014 Christophe Nambotin na svém stroji KTM 250 EXC-F 14 rychle ochladil případné snahy soupeřů ho porazit. Obdivuhodně rychle se adaptoval z motocyklu 450 ccm a tedy třídy E3, na kterém získal titul mistra světa v roce 2013 a bez velkých problémů si připsal i triumf v nejnižší kategorii. Byl to jeho už třetí titul v řadě za sebou. Kdo by ho mohl zastavit v jeho vítězném tažení letos? Leda on sám, kdyby se (nedej Bůh) zranil. Přesto ale ze startovního pole vybíráme tři jezdce, kteří by mohli (když už ne o titul) bojovat alespoň o konečné podium. 
Eero Remes (Finsko – TM): Má za sebou skvělou sezonu 2014, kdy se stal vicemistrem světa třídy E1, možná tu vůbec nejlepší v jeho kariéře. Není tedy divu, že zůstal v továrním týmu TM, kde pojede už třetí rok po sobě. Vloni jako jediný dokázal třikrát porazit suverénního Nambotina. Letos se skvěle představil na mezinárodním mistrovství Itálie, které mnozí světoví jezdci berou jako tu nejlepší možnou přípravu na MS. Prokázal skvělou fyzičku a na začátek sezony parádní vyježděnost. Zúroční to již v prvním závodě šampionátu v Chile?
Cristobal Guerrero (Španělsko – Yamaha): Způsobil přes zimu největší povyk ve specializovaných magazínech zaměřených na enduro, když po čtyřech letech u KTM přestoupil k Yamaze. Japonci to po létech přešlapování myslí s návratem mezi světovou elitou naprosto vážně a Guerrero, vůbec první oficiální juniorský mistr světa, má bych jejich horkým želízkem. Pokud se mu vyhnou chyby a zranění, mohl by za řídítky zcela nové Yamahy 250 WRF v barvách týmu Yamaha Miglio Yamalube udělat kus práce.
Daniel McCanney (GB – Husqvarna): Loňský juniorský mistr světa přišel do dospělácké třídy E1 a přestoupil od Bety k Husqvarně, za svým starším bráchou Jamiem. Otázkou je, jestli půjde ve šlépějích Australana Matta Phillipse, který hned při svém prvním startu po přestupu od juniorů dokázal vloni konkurovat všem mazákům a nakonec získal na KTM titul ve třídě E3.
Další kandidáti na TOP 5
Anthony Boissiere (Francie – Sherco): Vloni měl nadějnou sezonu, kterou zakončil pátým místem celkově. V zimní přípravě ale přišla vážná nehoda a zlomenina obratle. Jezdec s přezdívkou Toto se nechal slyšet, že do Chile ho nikdo nedostane, ale až se vrátí světový seriál na evropské tratě, můžeme očekávat, že Boissiere bude zase bojovat o bednu.
Lorenzo Santolino (Španělsko – Sherco): Stal se tak trochu obětí tovární strategie. Francouz Jeremy Tarroux totiž požádal vedení Sherca, že by to rád zkusil v kategorii E3. Továrna mu vyhověla, ale s tím, že Santolina poslala do nejnižší kategorie. Juniorský mistr světa z roku 2011 měl vloni slušnou sezonu, když skočil celkově čtvrtý ve třídě E2. Nechal se také slyšet, že Sherco 250 SEF mu perfektně sedlo do ruky, takže uvidíme, co provede v modrých barvách letos.
Marc Bourgeois (Francie – Yamaha): MacFly je zpět v mistrovství světa poté, co dvě sezony strávil v nabitém francouzském šampionátu. Svezl se už na závěr loňské sezony v posledním závodě ve Francii a hned z toho byla bedna. Bourgeois by letos mohl naplnit zvěsti o svém velkém talentu…

Mistři světa třídy E1 od roku  2004

2014 : NAMBOTIN (KTM – Francie)
2013 : MEO (KTM – Francie)
2012 : MEO (KTM – Francie)
2011: SALMINEN (HVA - Finsko)
2010: MEO (HVA - Francie)
2009: AHOLA (Honda - Finsko)
2008: AHOLA (Honda - Finsko)
2007: SALMINEN (KTM - Finsko)
2006: CERVANTES (KTM - Španělsko)
2005: CERVANTES (KTM - Španělsko)
2004: MERRIMAN (Yamaha – Austrálie)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist