Cervantes u Gas Gas a další přestupy

Po mexické Šestidenní se ve světovém enduru roztrhl pytel s přestupy jezdců a uzavíráním smluv na rok 2011. Nejdůležitější změnou je fakt, že španělská hvězda a pětinásobný mistr světa Iván Cervantes odešel od KTM a podepsal tříletou smlouvu s továrnou Gas Gas.

Cervantes u Gas Gas a další přestupy
Gas Gas a osmadvacetiletý Iván Cervantes se dohodli na tříleté smlouvě nejen pro závody mistrovství světa a španělského šampionátu. Španěl, který letos skončil na KTM druhý ve světovém šampionátu E2 za famózním Finem Mikou Aholou, se navíc stal i oficiálním vývojovým jezdcem pro všechny produkty Gas Gas. Hlavně s ním továrna počítá pro vývoj vlastního čtyřdobého motoru, který bude připraven k soutěžnímu nasazení i do výroby v sezóně 2012. „Po několika těžkých letech k nám přichází takový jezdec jakým je Iván Cervantes. Je to pro nás důležitá vzpruha nejen po sportovní, ale i obchodní stránce. Iván prokázal velkou důvěru v naše motocykly. Gas Gas je zpět a Iván je důkazem, že to myslíme vážně,“ raduje se generální manažer Gas Gas Ramón Puente. Cervantes, vůbec první Španěl, který získal v enduru světový titul, pojede The Maxxis FIM World Enduro Championship 2011 na dvoutaktu EC 250. Na něm se má představit i 27. listopadu na halovém MS v italském Janově. „Přestupem ke Gas Gas začínám zcela novou kapitolu své závodní kariéry. Mám z naší spolupráce vemi pozitivní pocit, přijali mě mezi sebe hrozně srdečně. Motocykl jsem si poprvé vyzkoušel v Tunisku na tamní cross country, kde jsem vyhrál. Jsme spolu schopni vykonat opravdu velké věci,“ nešetří chválou Iván Cervantes.
Továrna Husaberg přivítala ve svém týmu bývalého motokrosového mistra světa třídy MX3 Pierra Alexandra Reneta. Šestadvacetiletý Francouz má za sebou první a hned velmi úspěšný rok v endurech, kam přestoupil poté, co se v roce 2009 stal světovým šampionem MX v kubatuře MX3. Famózní jezdec s přezdívkou Pela získal pro přestup do endura manažera a mentora Erica Bernarda a to se vyplatilo. Ve své první sezoně získal na KTM francouzský titul ve třídě E2 a také sedm podiových umístění v závodech mistrovství světa. Jeden podnik dokonce vyhrál a nakonec skončil v konečném hodnocení MS na krásném čtvrtém místě a s titulem EWC Rookie of the Year 2010 v kapse. Není se co divit, že ho chtěly téměř všechny tovární týmy, ale Renet se nakonec dohodl s Husabergem. Pojede na stroji Husaberg FE 450 celý seriál MS třídy E2. „Věříme, že Pela je do našeho týmu perfektně zapadne. Je stále ještě poměrně mladý a má velký potencionál se pořád lepšit. Bylo vždy naší filozofií přivádět na trať velké talenty a podporovat je v cestě za mistrovskými tituly. Tak jak jsme to udělali v posledních letech třeba s Joakimem Ljunggrenem a Oriolem Menou,“ uvedl manažer Husaberg Factory Teamu Thomas Gustavsson.
Malá továrnička SHERCO (náhled na jejich zajímavě řešený motor pro rok 2011 na horním snímku) z francouzského Nimes si ponechá stejné jezdce ve stejných třídách jako měla letos. Fabien Planet pojede E2 a Jordan Curvalle E1. Novým manažerem týmu se stal Didier Valade. Jeho jediným cílem je zlepšit výsledky z letoška. Planet skončil celkově dvanáctý a Curvalle osmý. Jasno mají také u Fanticu, který letošní seriál mistrovství světa zcela ignoroval. Továrna z italských Benátek nasadí do endurového světového šampionátu 2011 pod vedením zkušeného manažera Federica Fregnana do vybraných čtyř Grand Prix na nové dvoutaktní dvěstěpadesátce Itala Maurizia Micheluze, bývalého jezdce TM.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist