Třetí podnik evropského šampionátu v enduru uspořádalo Lotyšsko

Třetí kolo mistrovství Evropy v enduru se po čtyřměsíční přestávce odjel poslední červencový víkend v Lotyšsku. Veškeré zázemí se nacházelo ve městě Ogre. Pro některé české jezdce byla tato lokalita již známa neboť se zde v roce 2012 už jeden evropský šampionát jel. Pro české barvy každopádně tři pódiová umístění, takže velká gratulace !!!

Třetí podnik evropského šampionátu v enduru uspořádalo Lotyšsko

Pořadatel připravil trať o délce 62 kilometrů s celkem třemi měřenými testy a třemi časovými kontrolami z nichž jedna byla bez servisu. Start soutěže byl po oba dny v devět hodin a jako prvním jezdcem s číslem jedna se na úvodní porci kilometrů vydal Patrik Markvart.


Po startu následoval přejezd místním lesíkem a po přibližně deseti minutách jízdy již jezdci stáli před startem do prvního měřeného testu, kterým byl cross test. Ten se jel na písčitém povrchu a byl celý namotaný v lese. Délka tohoto testu byla 2,2 kilometrů a jezdci ho jezdili v čase tři a půl minuty.

Pak následoval přejezd do první časové kontroly. Ten byl převážně po cestě, ale i tak tento úsek pro jezdce představoval náročný průjezd dlouhou širokou bažinou. Na druhý měřený test jezdci přijeli po dvou minutách jízdy z první časové kontroly. Enduro test se jel v pískovém lomu a měřil 2,5 kilometru. Z části se jelo v písku, kde se dělaly hluboké koleje, které se neustále měnili s průjezdy ostatních jezdců. Na tomto testu se nacházela uměle vytvořená překážka z velkého množství pneumatik, které byly nakloněny šikmo. Nejrychlejší jezdci tento test zvládli za čtyři minuty.

Po tomto testu následoval půlhodinový přejezd (z části po silnici, lesem, polem), kde opět byly blátivé bažiny. V pátek v odpoledních hodinách hodně sprchlo a tak pořadatel právě na tomto úseku musel vynechat pár míst pro jejich nesjízdnost. Po druhé časovce jezdci najížděli na start třetího měřeného testu, který se nacházel v kamenolomu. Výjezdy, sjezdy, přejezdy vodou, blátem a kamením. Délka tohoto testu byla 2,6 kilometru a ti nejrychlejší jej jezdili pod pět minut.


Po tomto hodně výživném testu na jezdce čekal nejtěžší úsek celého kola. Padesát minut jízdy, brodění blátem plus přejíždění slizkých kořenů a klád v lesních pasážích. Po dvou hodinách jízdy se jezdci dostali do cíle prvního kola a jak v sobotu, tak v neděli se jelo na tři kola. Vzhledem k tomu, že jelo na sto padesát závodníků, s každým dalším kolem se místní terén měnil. V sobotu se v průběhu posledního kola spustila velká průtrž a déšť trať zalil vodou. Na přejezdu, kde se jezdci potýkali s bažinami, začalo hotové peklo. Motorky zapadaly po sedla a jezdci si je vzájemně pomáhali dolovat z blátivých bažin.

V sobotu se s místním terénem rychle sžil a získal od prvního testu vedení Jaromír Romančík, který jede v třídě E2sen. Patřilo mu i první místo v absolutním pořadí bez rozdílu tříd. Ve třídě E1jun se po prvním kole ujal vedení Patrik Markvart, nicméně během soutěže přišly chyby a propad na druhé místo. Body za třetí místo si v sobotu připsal Ondřej Helmich ve třídě E3sen. Našim juniorům se v písčitém terénu moc nedařilo a tak bylo nejlepším výsledkem 16.místo Adolfa Živného. V sobotu večer pak znovu vydatně sprchlo a vše zalila voda.


V neděli jezdcům moc do smíchu nebylo. Věděli, že to bude hodně těžké, hlavně v bažinách na přejezdech. V neděli se Jaromír Romančík opět ujal vedení ve své třídě E2sen a o necelou vteřinu opět vyhrál v absolutním pořadí. Na posledním úseku před cílem Jára pomohl v bažině jednomu z jezdců a poté, když chtěl dojet posledních pár kilometrů do cíle mu jeho motocykl nenastartoval. Zde musíme poděkovat jezdcům, kteří jeli za Járou a pomohli mu technickou závadu odstranit a on tak stihl dojet ve svém čase do cíle.

Po třetím evropském podniku Jára Romančík poskočil ze čtvrtého místa na místo třetí a jedenáct bodů ho nyní v jeho kategorii dělí od vedoucí pozice. Patrik Markvart polovinu soutěže vedl svoji třídu E1jun, ale pak přišly chyby na obou enduro testech a ztráta vedení. Připsal si tak body za parádní druhé místo, ale v celkovém bodování si ve své třídě stále drží první místo, kde má náskok sedmnácti bodů. Ondřej Helmich byl ve třídě E2sen po prvním kole na třetí stejně jako v sobotu. Na posledním testu přišel pád a než stihl vytáhnou motorku, předjel ho jezdec co jel za ním. Ten však nevyjel jeden z výjezdů a zůstal tam v drážce. Ondřej ho chtěl objet z venku a zůstal tam také. Nabral tak velkou časovou ztrátu, která ho posunula až na sedmé místo. Ale i tak se Ondřej po třetím podniku posunul na třetí místo v průběžném hodnocení. Parádní jízdu v neděli předvedl junior Adolf Živný, který byl po celý den v třídě U20jun desátý. V posledním testu ale přišlo pár zaváhání a posun na místo dvanácté. Evropské body si připsali Lukáš Kučera s Janem Balášem (oba-E3sen) a Jakub Šefr s Martinem Kulhánkem (oba-E1sen).

Poslední podnik evropského šampionátu je až po šestidenní koncem října v Holandsku.

Kompletní výsledkový servis - ZDE

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist