Sicilské body do Čech

O tomto víkendu se roztočil kolotoč evropského šampionátu v enduru a jako tradičně v Itálii. Sicilská provincie Messina byla cílem jezdců a jejich teamu o boje o první body starého kontinetu. Nový promotér Mucci racing team posunul celý seriál výrazným krokem vpřed a napodobil tak většího brášku „svět“ jehož „tatíkem“ je Alain Blanchard.

Sicilské body do Čech

Kapitoly článku

Již v pátek byl zrušen cross test, a to z prozaického důvodu, kompletně vytyčený test vzalo přes noc moře a tak se muselo začít improvizovat. První enduro se prodloužilo o kousek pláže, a i druhý enduro test byl trochu poupraven. Jezdci absolovali celkem čtyři kola po čtyřiceti kilometrech, v místních horách s četnými kamenitými sjezdy a výjezdy. Dva testy – „endurocross“ startoval na pláži a poté jezdci vjeli do vyschlého řečiště kde bylo spousta kamenů rozmanité velikosti. Ke konci testu se zase vraceli na pláž. Druhý test vedený jako enduro se táhl po dlouhých rovinatých cestách s ostrými zatáčkami, kdyby jste se zapoměli asi by vás někdo těžko hledal…
Startovní pole okořenilo i několik jmen, které lze najít i na startovce světového šampionátu v juniorech například Robert Kvarnstrom, Greg Evans. V seniorských kategoriích Andrea Beconi, Jordan Curvalle, Alessandro Zanni. Naši bývalou federaci Štefan Svitko, duo bratrů Kuklíků a David Čadek. Dále se na italský jih vydalo spousta dalších ze Slovenska Tomáš Hostinský, Matúš Barna, Robert Kapajčík a Marian Šprlák. Českou republiku jelo reprezentovat mimo výše jmenovaných jezdců SKMP dalších 8 jezdců Milan Engel, Jan Fajstavr, Petr Hušek, Dominik Hrabský, Tomáš Loukota, Zdeněk Čech, Luboš Klimeš a Zdeněk Cyprián ten však jede se Slovenskou licencí. Lukáš Kučera který zde měl původně jet také se bohužel zranil v minulém týdnu na závodech.
Náročná trať kde se neustále měnil rytmus a sicilské počasí prověřilo celé startovní pole, kterému vládli jezdci jedoucí svět.

V juniorských malorážkách byl v sobotu nejrychlejší domácí Gerini, kterého stíhal mladý Kvarnstrom, toho však celý závodní den vysílil natolik, že musel být převezen do nemocnice na kapačky a druhý den již nenastoupil. Z našich se ukázal pěkným dvanáctým časem Milan Engel, druhý den byl o trochu pomalejší a klesl na šestnácté místo.


Juniorská třída jezdící na silnějších motocyklech to je E2/3 tam skvěle zajel slovenský jezdec Robert Kapajčík, jedoucí za manažera Michala Košinu a jeho Enduro team Děčín. V sobotu byl druhý v neděli vyhrál. Další naši Petr Hušek desátý,druhý den zlepšil nějaké chybičky a „kousl“ se do první desítky osmým místem. Ostatní se dojeli ve druhé desítce.


V E1 jsme měli Davida Čadka za SKMP a Tomáše Loukotu za ENC racing team. David přezdívaný „DEKA“ zajel první den na třetím místě, to samé zopakoval i den druhý a jako návdavek přidal i absolutní čas na posledním testu. Na Tomáši Loukotovi bylo vidět, že jde o první závody a nerozježděnou byla znát stejně jako na ostatních, kteří jeli první závody. První den to bylo těsně nad hranicí desítky, druhý den již pěkné osmé místo. Tomáš jede na černé KTM, oplastované a polepené jako Sherco, na motocykl se chodilo dívat spousta lidí z depa…

Seniorská E2 se stala po oba dny kořistí domácího jezdce Facchiniho, ten jel společně se Zannim a Canovou ve vítězném teamu HM Daihatsu terios team. První den jel skvěle i náš Martin Kuklík, pěkné páté místo chtěl vylepšit druhý závodní den, nebylo mu však opět přáno spojka na předposledním testu vypověděla službu a Martin musel odstoupit.
E3 aneb Zanniho koncert. Nikdo nemohl ohrozit tohoto italského jezdce jedoucího svět ve třídě E2, zvítězil zcela jasně. O to zajímavější byla bitva na o zbylá místa, sobotní souboj Svitko – Kuklík nakonec vyšel lépe pro druhého jmenovaného, to hlavní však mělo teprve přijít v neděli.
Slovenský jezdec vedl již od rána, a starší z Kuklíků stahoval hlavně na druhém testu, vše se rozhodlo až na předposledním písko-kamenitém testu kde jezdec SKMP Praha svého soupeře porazil a svoji pouť za druhým místem potvrdil na posledním testu, kde vždy Štefana porazil. Luboš Klimeš jel svůj standart, sedmé místo první den a šesté den druhý asi nikoho nepřekvapilo. V prvním dnu dostal Luboš dokonce trestnou minutu za hluk – jeho seriový výfuk vykazoval rozdíl čtyř decibelů oproti přejímce.

I letošní rok máme zastoupení ve veteránské kategorii, je jím se slovenskou licencí Zdeněk Cyprián, svými výkony se dostal na pódium a to na pěkné druhé místo, za německého matadora Redeckera.
Kategorie žen aneb Ludvine Puy zvaná Lulu, nejspíš by neměla soupeře nebýt riviální závady (dvakrát píchlá duše) na jejím Gas Gasu, který ji druhý den dovezl do cíle se značnou ztrátou, přesto to stačilo na druhé místo.


Zeptali jsme se našich nováčků na jejich pocity z evropského šampionátu, do ditafonu odpovídal Milan Engel a Dominik Hrabský.

Milane zkušenosti z mezinárodního účinkování již máš, na Evropě jsi poprvé, jak se ti zde líbilo?
ME: „Tak místní trať se mi líbila, byla pro mě docela náročná, hlavně vyschlé řečiště a hodně písku na prvním testu připomínalo trochu Chile to se mi líbilo. Pak nahoře už to bylo trochu horší, rovinatý test, prostě jsem ho již rychleji jet asi nemohl, takže tam to bylo špatný."

Jak se těšíš na zítra?
ME: „ Určitě se budu pokoušet jet rychleji i když to bude určitě více rozsekaný a mnohem těžší. Dneska jsem si myslel, že po prvním kole ani ty tři kola nedojedu, ale pak jsem chytil tempo a už to bylo mnohem lepší. Zítra budou asi nejobtížnější ty výjezdy vzadu a sjezdy ty budou určitě hodně rozbitý.

Co bylo pro tebe dneska nejtěžší?
ME: „Tak určitě sjezdy, bylo to hodně zakroucený a nebezpečný.“

Díky

Dominiku, letos by jsi měl jet celý seriál. Jak se ti líbil úvod na Sicílii?
DH: „Tak jelikož je to můj první letošní závod, na jaře jsem měl zdravotní problémy protože na tréninku v Itálii jsem upadl a poranil si loket. Bylo to pro mě docela náročný, trať je docela těžká, jede se po takových „kozích stezkách“. Testy se mi docela líbí, i když jsem občas padal, trochu mě bolela hlava a byla na mě znát únava.“


Co se ti na dnešním dni líbilo nejvíc?
DH: „Líbí se mi určitě první endurotest na pláži, i když po něm následuje to vyschlé řečiště tam je docela složité udržet rychlost a nespadnout a je tady pár míst které jsou zajímavé, výjezdy, sjezdy ale je to náročné.“

Co by jsi naopak „vymazal"?
DH: „Tak co bych vymazal, určitě konec druhé rychlostní zkoušky, tam mi to vůbec nejde, je to hodně rychlé pak se to nahoře zamotá a je docela těžké se z rychlosti dostat do takové té rytmické části. To mi vůbec nesedí.

Jak se těšíš na zítra?
DH: „No těším se doufám, že spravím co jsem dneska zkazil, a doufám, že se mi podaří zajet lepší výsledek. Budu se snažit.

Díky a hodně štěstí.


Junior E1

1.Gerini (I/Husqvarna), 2.Kvarnstrom (S/TM), 3. Lebrun (F/KTM), 4.Gagnoud (F/Honda), 5.Moyce (GB/Yamaha) … 12.Engel (CZ/KTM), 16.Hostinský (SK/KTM), 22.Barna (SK/KTM), 23.Fajstavr (CZ/KTM)
1. Lebrun (F/KTM), 2.Gerini (I/Husqvarna), 3. Moyce (GB/Yamaha), 4. Dumontier (F/Husqvarna), 5.Marcotulli (I/KTM), … 16.Engel (CZ/KTM), 18.Hostinský (SK/KTM), 21.Barna (SK/KTM), 22.Fajstavr (CZ/KTM)


Junior E2/3

1.Bossi (F/TM), 2.Kapajčík (SK/KTM), 3. Evans (GB/KTM), 4.Charbonnier (F/KTM), 5.Traversi (I/KTM) … 1O.Hušek (CZ/Sherco), 15.Hrabský (CZ/GAS GAS), 16.Kubík (CZ/KTM), 17.Šprlák (SK/Kawasaki)
1.Kapajčík (SK/KTM), 2.Bossi (F/TM), 3. Evans (GB/KTM), 4.Metge (F/Husqvarna), 5.Charbonnier (F/KTM), … 8.Hušek (CZ/Sherco), 14.Kubík (CZ/KTM), 16.Šprlák (SK/Kawasaki), 17.Hrabský (CZ/GAS GAS)

E1

1.Curvalle (F/Suzuki), 2.Canova (I/Honda), 3. Čadek (CZ/KTM), 4.Beconi (I/Husqvarna), 5.Dubac (F/KTM) … 11.Loukota (CZ/KTM)
1.Curvalle (F/Suzuki), 2.Canova (I/Honda), 3. Čadek (CZ/KTM), 4. Dubac (F/KTM), 5.Beconi (I/Husqvarna), … 8.Loukota (CZ/KTM)

E2

1.Facchin (I/Honda), 2.Van der Broek (NL/Honda), 3.Hau (D/Husqvarna), 4.Boufioux (F/ Suzuki), 5.Kuklík M. (CZ/KTM)
1.Facchin (I/Honda), 2. Hau (D/Husqvarna), 3.Van der Broek (NL/Honda), 4. Boufioux (F/ Suzuki), 5.Gibot (F/Sherco)


E3

1.Zanni (I/Honda), 2.Kuklík (CZ/KTM), 3. Svitko (KTM/SK),), 4.Lombardo (I/KTM), 5.Jones (GB/KTM) … 7.Klimeš (CZ/Sherco)
1.Zanni (I/Honda), 2.Kuklík (CZ/KTM), 3. Svitko (KTM/SK), 4. Jones (GB/KTM), 5.Lombardo (I/KTM), … 6.Klimeš (CZ/Sherco)

Veteran

1.Robeznieks (LT/), 2.Redecker (D/KTM), 3. Cyprian (CZ/KTM), 4.Santonocito (I/TM), 5.Nicopensius (EST/Yamaha)
1.Redecker (D/KTM), 2. Cyprian (CZ/KTM), 3. Robeznieks (LT/), 4.Santonocito (I/TM), 5.Nicopensius (EST/Yamaha)

Woman

1.Puy (F/Gas Gas), 2.Geneste (F/TM), 3. Petrick (D/KTM), 4.Rossat (F/KTM), 5.Kolman (S/KTM)
1.Geneste (F/TM), 2. Petrick (D/KTM), 3.Rossat (F/KTM), 4.Kolman (S/KTM), 5.Puy (F/Gas Gas)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist