Závěr endurového šampionátu v Jilemnici

Mezinárodní mistrovství a Přebor České republiky měl na programu čtvrtý a zároveň poslední díl letošní sezony. Endurosprint se odehrál v dobře známé lokalitě ve Mříčné u Jilemnice. Pořadatelem tohoto podniku byl Autoklub Krakonoš. Letitá historie tohoto klubu sahá do šedesátých a sedmdesátých let, kdy pravidelně pořádal motocyklové soutěže v enduru právě v této lokalitě. Klub se rovněž podílel na pořádání motocyklové olympiády, tedy mezinárodní šestidenní motocyklové soutěže v letech 1957, 1963 a 1972 s centrem ve Špindlerově Mlýně.

Závěr endurového šampionátu v Jilemnici

Pak přišla dlouhá odmlka a motory zde znovu zaburácely v roce 2009. Uspořádáním soutěží chtěli vzdát hold jednomu ze zakladatelů jilemnického autoklubu, bývalému závodníkovi, uznávanému časoměřiči a vynikajícímu organizátorovi Oldovi Nývltovi, Závodní podniky tak nazvali na jeho počest Memoriálem OLDY NÝVLTA. Letos se sedmý ročník memoriálu poprvé v jeho historii stal součástí republikového šampionátu.

Pořadatelé připravili dva měřené testy, které byly charakterem endurové. Lesní pasáže, rychlé úseky na loukách, sjezd, podle místních pojmenovaný, „liščími norami“ a několik po sobě následujících výjezdů a sjezdů v „Holcově háji“ a vše s velkou vrstvou prachu.

První měřený test byl delší a jezdci zajížděli okolo sedmi a půl minuty. Druhý měřený test byl o něco kratší a zajížděli jej pod pět minut. Jezdci Mistrovství ČR se v sobotu postavili na start v 8:30 hodin a absolvovali celkem sedm kol z toho v každém kole dva testy. V prvním kole se první test neměřil, neboť hned od startu jezdci po pár metrech najížděli k prvnímu enduro testu a jejich stroje bylo potřeba zahřát. Mezi testy nebyl žádný přejezd. Jezdci po dojetí jednoho testu hned po pár metrech najížděli do druhého testu.

Počasí letos hodně trápí a ne a ne zapršet. S odstartováním prvního jezdce se nad závodištěm zvedl oblak prachu a vše ustalo až s dojezdem posledního jezdce. V sobotu se s tím nejlépe popral Patrik Markvart ( třída E1 ) a patřilo mu první místo absolutně. Druhé místo obsadil Ondřej Helmich (třída E)a třetí místo si vyjel Jan Balaš (třída E2). Čtvrtá příčka patřila Jiřímu Hádkovi (E1) a pátá Jakubovi Šefrovi (E2)

V neděli se pořadí na prvních příčkách nezměnilo. První místo si vyjel Patrik Markvart, druhé Ondřej Helmich a jen na třetím místě došlo ke změně. V neděli se zadařilo Jiřímu Hádkovi a ze sobotního čtvrtého místa poskočil na místo třetí a Jan Baláš spadl na místo čtvrté. Pátý byl opět Jakub Šefr.

Absolutní mistr této disciplíny pro sezonu 2015 je tedy znám - stal se jím Patrik Markvart. Ten poslední závod komentoval slovy: „V sobotu se mi dařilo hned od rána a nikomu jsem nedaroval ani vteřinu. Druhý jezdec v absolutním pořadí ztratil lehce přes minutu a pětačtyřicet sekund. Podařilo se mi vyhrát ve své třídě E1, junior a absolutní pořadí.“

„V neděli jsme startovali až ve dvanáct hodin, což bylo celkem dlouhé čekání na start a to mi moc nevyhovuje. První tři kola jsem hodně ztratil a nemohl jsem se dostat do tempa. Trať byla dost rozbitá, takže mi trvalo najít čistou stopu, kde by se dalo jet rychle. Vše se mi podařilo v polovině závodu dohnat a ztrátu jsem smazal. Také jsem si udělal náskok osmačtyřiceti sekund na druhého jezdce v absolutním pořadí.“

„Nicméně hlavní pro mě bylo to, že jsem udělal MISTRA v kategorii E1 a absolutní junior, což jsem nečekal, protože v polovině sezóny tam bylo zranění. Chci poděkovat celému týmu JD 191 KTM Racing Team za to, že mě suprově připravili na sezonu a za parádní support. Také bych rád především poděkoval rodině, bez níž by to opravdu nešlo.“

Kompletní výsledky - ZDE

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist