MMČR Enduro – V Liblíně nastavili laťku hodně vysoko

O víkendu 13.-14.srpna 2016 zamířili jezdci seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky a Přeboru České republiky v enduru do Liblína, kde se odjela první klasická soutěž. Pořadatel KP Enduro klub ve složení Martin Prusík a Miloslav Konopásek již loni nasadili laťku vysoko a uspořádali krásnou enduro soutěž. Letos je třeba říci, že ji znovu o stupínek v obtížnosti posunuli výš.

MMČR Enduro – V Liblíně nastavili laťku hodně vysoko

Loňskou soutěž zužovalo velké sucho a tropické teploty. Letos pár dní před soutěží pořádně sprchlo a v lesních pasážích se udržela voda, takže loni prach a letos bláto. Depo a veškeré zázemí bylo ve sportovním areálu Berounka a opět skvěle připravený catering na všech testech po celou dobu soutěže. Loni měřilo kolo kolem padesáti kilometrů a bylo s dvěma měřenými testy. Letos se délka kola navýšila o dvacet kilometrů a k tomu jeden test navíc. Takže dohromady 210 kilometrů trati a 9 měřených testů během jednoho dne.

Termín startu soutěže byl po oba dny v 9:00 hodin. V sobotu se na start postavilo celkem 166 jezdců. Po kilometru jízdy se první trojice jezdců přesunuly na start prvního měřeného testu a tím byl cross test. Tento test se jel převážně v lese s technickými pasážemi v podobě výjezdů, sjezdů, šikminy a rychlé úseky na zoraném poli. Nejrychlejší jezdci tento test jezdili pod sedm minut.

Po tomto testu následoval přejezd po poli a lesem a asi po pětadvaceti minutách jízdy jezdci přijeli k druhému měřenému testu. Ten byl letos nově připravený. Byl namotaný na zoraném poli s krátkou lesní pasáží. Byl velice rychlý, svižný, pěkně do jízdy. Délka tohoto testu byla přes pět minut. Potom následoval čtyřicetiminutový přejezd lesními pasážemi a po poli, kde jezdce masírovala kukuřice a čekalo na ně pár lehčích výjezdů a sjezdů.

Po zdolání tohoto úseku jezdci přijeli do první časovky a najížděli si tam kolem deseti minut. Dostatek času na nabrání sil na třetí test. Hned z časovky se najíždělo na start enduro testu, který je jezdci již velmi znám z dřívějších soutěží v Dolním Hradišti. Jel se kamenitým kaňonem s tekoucím potůčkem a blátem, několik výjezdů, sjezdů, vypalovačky na louce a poli. Tento test byl po technické stránce hodně náročný a prověřil tak kvalitu a připravenost jezdců. Délka testu byla opět přes pět minut.

Poté následoval přejezd do časovky číslo dvě. Tento úsek byl nejtěžším úsekem celého kola. Jezdci ho jeli celý po lesních cestách, kde byly oblázky, oslizlé kořeny, přejezdy potoky a hlavně náročné kamenité výjezdy a sjezdy kamenitými kaňonky. V těchto výjezdech měli jezdci v prvním kole značné problémy. Sebemenší chyba a zaváhání ve výjezdu znamenala ucpání trati a nevyjetí tak dalších jezdců. Jezdci tlačili své stroje a tak síly hodně ubývaly. Po zdolání tohoto úseku se již jezdci dostali do druhé časovky a uzavřeli tak první kolo. Zde si najížděli až 20 minut.

Po prvním kole byla velká "úmrtnost" jezdců a asi třetina ze startovního pole se do zbývajících kol nevydala. V sobotu se stal absolutním vítězem jezdec Jaromír Romančík třída E2 na kterého se neustále dotahoval Patrik Markvart třída E1 a pouhých 20 vteřin ho dělilo od prvního místa. Třetí místo si připsal Ondřej Helmich třída E3. Čtvrté neoblíbené místo Jan Balaš třída E3. Velký souboj byl o páté a šesté místo mezi dvěma nejzkušenějšíma jezdci Michalem Kadlečkem a Radkem Tomanem oba ve třídě E2. Z tohoto souboje o dvě vteřinky vzešel lépe Michal Kadleček.

V neděli startovní pole lehce prořídlo a na trať se vydalo 130 jezdců, na které čekaly opět tři kola. Jezdci Přeboru si však v hloubi duše přáli kola jen dvě a tak místo ubrání kola jim pořadatel vypustil poslední výjezd, který byl pro ně ten nejtěžší. Jezdcům Mistrovství ČR byly pokráceny o pět minut časy pro velké prodlevy v časovkách. V neděli nedošlo ke změně v absolutním pořadí a první místo opět připisuje Jaromír Romančík třída E2 před Patrikem Markvartem třída E1 a Ondřejem Helmichem třída E3. Velký souboj byl po celý den mezi třemi jezdci Balaš, Toman a Kadleček. Jejich souboj rozhodovaly vteřiny. O dvě vteřiny byl rychlejší Jan Balaš třída E3 a patřilo mu místo čtvrté. Jedna vteřina rozhodla o místě pátém. Zde se sobotní pořadí prohodilo a na pátém místě skončil Radek Toman a šesté místo připsal Michal Kadleček oba jezdci ve třídě E2

Třetí podnik ze seriálu je minulostí a další mistrovské body byly rozděleny. Dle slov jezdců jsou to ale těžce vydřené body. Pořadatelům a všem kdo jim pomáhali s přípravami patří neskutečně velká pochvala. Připravili opět krásné enduro jak se sluší a patří. Laťku v obtížnosti opravdu nastavili hodně vysoko.


Pro všechny jezdce byl tento víkend opravdu náročný. Pro někoho více pro někoho méně. Kvalitou a obtížností stouplo liblínské enduro hodně vysoko a nestydím se říci až na evropskou úroveň. Minimální přejezdy po asfaltu, ale pěkně po polních či lesních cestičkách, kaňony s vodou, které se měnily v blátivé koleje, pár zajímavých hodně těžkých výjezdů a sjezdů. Skvěle připravené testy, které splňovaly všechny prvky co k nim patří. Spousta času a hodně dřiny za to zase stálo!!!

Jezdci, kteří se s tímto terénem úspěšně poprali a vystoupili na stupně vítězů, byli řádně odměněni. Odnášeli si nejenom poháry, ale i věcné ceny. Nyní následuje čtrnáct dní odpočinku před startem čtvrtého podniku seriálu endura. Jezdci se přesunou do Mšena, kde se pojede další enduro soutěž a bude se opět bojovat o mistrovské body.

Kompletní výsledkový servis - ZDE

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist