MEZ ČR motocyklů v cross country

Jelikož se s příchodem jara pomalu blíží i závodní sezona a tím pádem i první závod Mezinárodního mistrovství České republiky v cross country motocyklů a seriál hobby závodů v cross country motocyklů ITP Essox Cupu, který se jede v Jiníně. A kdy? No přece 19. - 20. 3. 2011 Jinín u Strakonic.

Kapitoly článku

Seriál závodů pořadatelské firmy ATVAMOTO Horažďovice sleduji třetím rokem.
Každým rokem se objevilo něco nového, například v roce 2009 se jel vložený čtyřhodinový závod jednotlivců nebo dvojic na známé trati v Milovicích, v roce 2010 se jelo poprvé Mistroství ČR a v letošní sezoně se seriál závodů ITP Essox Cup jede jako Mezinárodní mistroství ČR, kterého se mohou účastnit i zahraniční jezdci, kteří budou jisto jistě zasahovat do cenných bodovaných pozic. Další novinkou oproti loňsku je změna nelicenční kategorie Profi z té se stal Přebor ČR.
Více méně probíranou změnou jehořké rozdělení závodů do dvou dnů. Jedná se o odloučení kategoriie mistrovské, tato kategorie jede samostatně v neděli. Jestli je toto krok tím správným směrem posoudíme během sezony. Nyní se setkávám se názory veskrze kritickými. Hodně jezdců bere právě tyto závody jako rodinné klání, táta jede kategorii Hobby syn Pčr a brácha Mčr, a jak to tak bývá mnozí nemohou být z domu celý víkend… Ale nebudeme předbíhat, uvidíme jak se vystříbří tato změna během sezony.

Jak že jeto s licencemi, jakou kdo musí mít:

MČR - ke startu v této kategorii mohou startovat držitelé mezinárodní enduro licence FIM, UEM nebo A a národní licence A.
PŘEBOR ČR - ke startu v této kategorii tedy budete potřebovat licenci B a C pro enduro. Startovat zde také mohou jezdci FMS ACR s licencí jiných sportovních odvětví "A" a jezdci motokrosu s licencí "B".
Hobby - i na jezdce kteří nechtějí, nebo z nějakých důvodů nemohou získat licenci je pamatováno je tu pro ně připravena kategorie Hobby jak v kategorii motocyklů tak i čtyřkolek. Zde licenci nepotřebujete.

Kdy se jede první závod:

19. – 20. března 2011
www.countrycross.cz -Tyto centrální internetové stránky pro celý seriál jsou dokonale přehledné, orientace v útrobách stránek není nijak zdlouhavá a dá se říct, že je o něco přehlednější než tomu bylo u staršího provedení stránek.
Jelikož nám do prvního závodu zbývá opravdu jen pár dní, Countrycross.cz spustila registrace do prvního závodu. První závod letošní sezony se pojede v Jiníně - okres Strakonice. V minulém roce pořadatelé závod v Jiníně zařadili a do druhé poloviny sezony, trať byla parádní, jemné bahýnko se rychle vyházelo, lavice se skákaly celé, šikany v zadní části tratě daly zabrat všem i si pamatuji na průjezdy lesními pasážemi, které se nejednomu jezdci staly osudné. Předjíždět se dalo skoro všude, a na tři zúžená místa – průjezdy brankami z motokrosové tratě do náročnějších přírodních úseků. Tahle motokrosová trať se spletencem lesních přejezdů patří k nejatraktivnějším tratím celé sezony. Jen ať nám neprší, celá trať se rázem promění v bahenní lázně.

Co nám pořadatelé slibují:

Jinínský areál nabízí kombinaci motokrosové tratě
(lavice, široké úseky pro předjíždění, rychlé pasáže) a přírodních, technicky náročných úseků (lesní stráně, prudké sjezdy).
Pro tento rok jsme ve spolupráci s jinínským areálem připravili nové části tratě.

Technická přejímka a povinná výbava závodníka, dle parametrů countrycross.

cz:Každý jezdec musí po formální přejímce absolvovat technickou přejímku s motocyklem,
se kterým se hodlá zúčastnit závodu, a s ochrannou přilbou. Jezdec se na
technickou přejímku musí dostavit s již vyplněnou technickou kartou, kterou předá
technikovi. Při technické přejímce je kontrolována povinná výbava závodníka. Ta může
být zkontrolována také v prostorách před startem, v průběhu i po skončení závodu.
Stroje a přilby, které projdou technickou přejímkou budou označeny samolepkou. Jezdce,
jehož stroj nebo přilba technickou přejímkou neprojdou, se nesmí závodu zúčastnit.

Kontrolováno bude především:

· Řídítka
Hrazdička řídítek musí být pokryta ochranným návlekem.
Otevřené konce řídítek musí být uzavřeny zátkou z pevného materiálu nebo
kryty – přetaženy gumovou uzavřenou rukojetí.

· Ovládací páčky
Všechny ovládací páčky na řídítkách musí být ukončeny kuličkou. Toto
ukončení musí být pevnou součástí páčky.

· Ovládání plynu
Ovládání plynu se musí samočinně zavřít, spustí-li z něj jezdec ruku.

· Stupačky
Stupačky mohou být sklopné, ale musí být opatřeny zařízením, které je
samočinně vrátí do normální polohy.

· Brzdy
Všechny motocykly musí mít nejméně dvě účinné brzdy (jednu na každém
kole), pracující nezávisle a soustředně s kolem.

· Certifikovaná přilba

Přilba musí splňovat požadavky definované evropskou normou pro ověřování
odolnosti ochranných přileb č. ECE 22-05 „P“ Evropa. To, zda-li přilba danou
normu splňuje bude ověřováno dle štítku, který musí být na přilbě vyznačen.

· Chránič páteře (krunýř)

· Zpevněná obuv nad kotníky (motokrosová obuv)

· Nášlapy u sportovních strojů

Povinná výbava v depu, servisní zóně a mytí strojů:

Povinnou výbavou v depu a v servisní zóně je absorpční podložka. Tato podložka musí
být zhotovena ze savé vrstvy a nepropustné vrstvy. Minimální rozměry podložky jsou 160
cm x 100 cm. Pořadatel si vyhrazuje právo tuto skutečnost kdykoli během závodu zkontrolovat.
Čištění závodních strojů je možné pouze na místech vybavených čistícím zařízením. Tento
prostor bude označen. Je povoleno používat pouze vodu bez chemických látek
V areálech, kde čistící zařízení není platí přísný zákaz mytí strojů.
Porušení těchto pravidel může být důvodem k udělení pokuty ve výši 3000 Kč.

Detailní informace najdete na webu www.countrycross.cz

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist