Ve středu bude zveřejněna trasa Dakaru

Celosvětová koronavirová pandemie tvrdě dopadla i na Rallye Dakar. Nejslavnější dálková soutěž světa, která se v lednu pojede podruhé za sebou na území Saúdské Arábie, se zúčastní nejméně účastníků za posledních 25 let. Kompletní trasa 43. ročníku Dakaru a oficiální startovní listiny budou zvěřejněny už ve středu 25. listopadu.    

Na Dakar se dosud přihlásilo ve všech kategoriích pouhých 440 závodníků, to je oproti letošnímu ročníku (563 účastníků) pokles o více než pětinu. A znamená to nejkratší startovní listinu od roku 1995. Pro srovnání: Do posledního jihoamerického ročníku v Peru v roce 2019 odstartovalo 541 účastníků. Tato čísla ale zůstávají v současné době prozatímní, vedení rallye se chystá zveřejnit konečný seznam přihlášených během oficiální prezentace ve středu 25. listopadu. Navzdory výraznému poklesu přihlášených nebude v kategorii motocyklů nedostatek hvězd: podle dostuných informací se do Saudské Arábie chystají  tovární jezdci fabrik KTM, Honda, Husqvarna, Yamaha, Hero a Sherco. Ze Slovenska třeba přicházejí zprávy, že Rallye Dakar 2021 kromě starých známých motorkářů Štefana Svitka a Ivana Jakeše pojedou také další dva: Martin Benko a Erik Vlčák.

David Castera, ředitel Dakaru, pro server Motorsport.com už dříve předpověděl, že očekává  výrazný pokles počtu registrací. Podle něj je ale důležité, aby akce pokračovala i přes koronavirovou pandemii. „Víme, že budeme mít méně soutěžících, to je téměř jisté,“ uvedl už v létě. „Trochu jsme pracovali na zlevnění přihlášek a cenové nabídce vůbec, ale určitě kvůli světové ekonomické situaci pojede příští rok méně jezdců. Důležité je, abychom mohli pokračovat Dakarem 2021 v Saúdské Arábii.“ Pandemie také zabránila pořadatelům, aby trasu rozšířili na území některých sousedních států. Castera ale slíbil, že nové trasy absolutně nebudou kopírovat ty letošní. „Trať nebude taková, jakou jsme chtěli. Plánovali jsme trasu, která bude vést dvěma až třema zeměmi, ale kvůli covidu a omezením volného pohybu jsme nová území nemohli navštívit a otestovat tamní infrastrukturu," vysvětlil David Castera. Novinkou příštího ročníku bude kategorie Dakar Classic, soutěž historických vozidel, která si klade za cíl oživit tradici a dědictví rallye. Přihlásit se může technika vyrobená před rokem 2000. 

Nový ročník Rallye Dakar bude zahájen 3. ledna v saúdskoarabské Džiddě a na stejném místě po dvanácti etapách 15. ledna skončí. Volný den účastníci rallye stráví v Hailu, nebude chybět maratonská etapa. Stejně jako v minulém ročníku budou účastníci rallye dostávat podrobnosti o trase až bezprostředně před startem jednotlivých etap. Cílem organizátorů je zpomalení závodu. Motocyklisté budou mít omezený počet pneumatik a poprvé budou muset povinně používat airbagové vesty. Z trasy budou tentokrát vynechány oblasti okolo Rub al-Chálí (Pusté končiny). Byly tam sice největší duny, ale po cestě museli závodníci zdolat několik velmi rychlých a technicky málo náročných etap, které byly kritizovány. „Saúdská Arábie zatím odhalila jen nepatrnou část svých záhad,“ slibuje Castera před detailním představením jednotlivých etap.   



 

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii -1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Janek přispěl -1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist